4 Reacties
2 maanden geleden
Onze dochter rolt ook naar haar buik, maar laat haar armpjes langs haar lijf liggen. Als ik haar op haar armen laat steunen, doet ze deze zelf altijd weer langs haar lijf. Vandaag deed ze wel eenmaal haar armen meer naar voren. Ze probeert ook vooruit te gaan door haar beentjes onder haar buik te doen en zich af te zetten. Enorme frustratie ook bij haar.
Wij lopen zelf niet bij een fysiotherapeut. Wat zouden de problemen zijn?
2 maanden geleden
Onze fysio van de kleine heeft hem laatst op een kussentje gelegd met het borstje. Daarna heeft ze hem wat gestimuleerd om echt z’n hoofdje op te tillen en sinds die dag dat zij dat gedaan had, begreep hij het ineens en sindsdien doet hij heel makkelijk z’n hoofdje omhoog ook zonder kussentje en op een zachte ondergrond lukt het hem zelfs.
Ik denk dat sommige baby’s dus gewoon wat extra stimulans nodig hebben (denk aan het neerleggen van een interessante spullen voor z’n neus, zodat hij z’n hoofd opgetild moet hebben om het te kunnen zien, waarbij je z’n hoofdje eerst zelf optilt en dan neerlegt en wellicht begrijpt hij het dan? Als voorbeeld.)
Verder kregen wij als advies: leg zelf de handjes in de juiste positie (ellebogen zet je dan recht onder de schouders en handjes schuin naar voren). Dit kan al wat helpen zodat ze betere steun hebben om zich op te drukken. Onze kleine ging soms uit verwarring met de benen en billen duwen, het helpt dan om de benen plat te leggen en wat druk te zetten op de billen, zodat als ze kracht zetten ze dat vanuit hun nekje leren te doen.
Mogelijk zijn deze tips overbodig, heb je dit al geprobeerd of geadviseerd gekregen maar stiekem hoop ik dat je er toch wat aan hebt 😄
2 maanden geleden
Reactie op frummeltje1
Onze dochter rolt ook naar haar buik, maar laat haar armpjes langs haar lij ...
Bij ons echt precies hetzelfde. Maar de fysio kan verder niet veel doen zegt ze. We helpen haar nu door haar handjes goed te doen maar dat vindt ze nog niet echt leuk