5 Reacties

2 maanden geleden

Huilt ze dan ook echt? Ons zoontje zit er ook middenin en is 's nachts ook vaak een keer wakker. Wij laten hem dan liggen. Meestal brabbelt hij wat voor een half uurtje maar valt dan wel weer in slaap. Hij ligt ook op zn eigen kamertje. Sinds we dat doen slaapt hij door

2 maanden geleden

Reactie op Elin3000

Huilt ze dan ook echt? Ons zoontje zit er ook middenin en is 's nachts ook ...
Mijn dochtertje slaapt ook op haar eigen kamer.. het begint met brabbelen en daarna eindigt in huilen. Ik ben zelf niet zo’n voorstander van laten huilen dus vandaar de tut erin en daarna sliep ze gelijk. Punt is, was alleen eerst 1 x per nacht en nu dus 10 x 😅

2 maanden geleden

Je moet een speen afleren in rustige perioden. Dus na een sprong of regressie.

2 maanden geleden

De kinderfysio van ons zoontje raadde juist de speen aan, omdat een baby een zuigeling is en daarbij dus zuig behoeften heeft. Deze fysio heeft dit van de kinderarts geleerd voor haar eigen kinderen. Onze zoon zit ook in sprong 4 nu en toen ik zei dat ik de speen in de nacht weghaalde bij hem, raadde zij juist aan de speen te geven en niet weg te nemen. Het stilt de zuig behoeften en kan een veilig gevoel geven. Met het advies van de fysio, die ditzelfde advies weer van een kinderarts had gekregen in het verleden, kiezen wij er juist voor om hem wél de speen te geven. Ons zoontje is er veel rustiger mee overdag en ook is afgelopen nacht veel soepeler gegaan dan voorgaande nachten. De ene baby heeft meer zuig behoeften dan de andere.

2 maanden geleden

Als je kindje normaal geen speen gebruikt hoef je die tijdens een sprong of slaapregressie niet weer te introduceren. Als ze die wel gewend is, is een sprong/slaapregressie een heel slecht moment om ermee te stoppen. Je kindje heeft het dan al zwaar genoeg. Wacht juist op een tijd waarin het erg goed gaat met je kindje, en stop dan. 😀 En dat je tijdens dit soort periodes 100x een speen moet geven s nachts hoort er helaas bij. Gelukkig duurt het bij baby's normaal niet zo lang.