6 Reacties

4 maanden geleden

Niet zozeer dat de 2e sneller ontwikkeld nummer 1 was al een snelle 😅. Maar ook nu al weer een kindje waarbij we met 6 weken amper zijn hoofdje hoeven te ondersteunen net zoals de 1e. Maar nummer 1 liep bij ons met 10 maanden los, dus sneller hoeft zeker niet van mij 🤣. Ieder kindje ontwikkeld zich in zijn of haar eigen tempo. Maar je hoort wel vaker dat de 2e sneller dingen oppikt aangezien ze continue een voorbeeld hebben

4 maanden geleden

Ja! Absoluut. Nek is super sterk, wil alles volgen en bekijken. Tummy time is leuk. Ik ondersteun de nek soms heel licht, maar als ik haar vast houdt kan ze m zelf goed omhoog houden. Lijkt allemaal heel snel te gaan. Of ik ben alles beetje vergeten van de 1e 😅 die was mega snel met praten maar traag met lopen. Ben benieuwd hoe zij zich gaat ontwikkelen. Kan md wel voorstellen dat het wat sneller kan gaan omdat ze erbij willen zijn / mee willen komen met broertje of zusje.

4 maanden geleden

Ik herken het ook! Maar ik gooi het erop dat de 1e met 38 weken is geboren en de 2e met bijna 41 weken 😆

4 maanden geleden

Hier andersom denk ik... Onze eerste kon bijvoorbeeld al snel rollen, lachen en was veel alerter. Maar heb precies het omgekeerde van babyboo91. De kleine is nu met 38 weken geboren en haar zus met 41. Denk dat het meer daar aan ligt ;)

4 maanden geleden

Bij mij was de 1e juiste ontzettend snel met alles. En 2e lekker alles op zijn tijd. Eerste 10 dagen eerder geboren. Mijn theorie is het verschil in geslacht 😜

4 maanden geleden

Hier lijkt het ook heel verschillend en dat pakt uit in het voordeel van de tweede! Mijn eerste had erg last van reflux en wilde daarom bijna niet op zijn rug liggen. Tummy time was ook niet goed te doen. Ik merk nu bij de tweede pas hoe erg het eigenlijk was bij de eerste 😅 Daardoor was hij ook wat trager in ontwikkeling. Nu bij de tweede, die geen pijnlijke reflux heeft, gaat liggen en tummy time wel gewoon normaal. En daardoor is hij ook al flink aan het oefenen met rollen en met de bewegingen die later tot tijgeren gaan leiden. Heel mooi om te zien! Ik ben benieuwd of het verschil in ontwikkeling over een jaar ook nog te zien is.