11 Reacties

2 weken geleden

Daar twijfelden we ook over. Gelukkig kon ik snel terecht voor een IVF-traject en schelen de jongens nu precies 2 jaar en 1 dag. Ik kan niet natuurlijk zwanger raken. Ze doen alles samen en maken elkaar wakker als de ene nog niet wakker is in de ochtend. Echt Jut en Jul. Elkaar knuffelen en kusjes geven (vooral bij afscheid en elkaar weer zien bij de opvang) maar ook vechten om Bing en Bluey speeltjes want die vinden ze nu dus allebei leuk. Ik heb onlangs een extra po gekocht zodat ze samen op het potje kunnen in de badkamer. Ik heb daar geen wc. En anders zit de jongste op de po naast de wc als de oudste er zit. Heel leuk. En echt geen moment spijt van. Ze groeien leuk samen op. Ik hoop dat ze deze hechte band blijven houden.

2 weken geleden

Ik heb 3 kinderen. 7,4 en 1 jaar. Ikzelf heb het als prettig ervaren. Al moet ik zeggen dat het geen bewuste keuzes waren. Tussen 1 en 2 heb ik een miskraam gehad. En na de 2e hebben we een hele tijd het gevoel gehad dat we klaar waren. Maar nu achteraf vind ik het leeftijdsverschil erg prettig. De kinderen kunnen over het algemeen goed met elkaar overweg en is er amper jaloezie.

2 weken geleden

Reactie op VeraVera2023

Ik heb 3 kinderen. 7,4 en 1 jaar. Ikzelf heb het als prettig ervaren. Al mo ...
En vond het zelf wel prettig dat mijn lichaam goed kon herstellen na elke bevalling en mij weer een beetje mijzelf voelde

2 weken geleden

Onze oudste is van maart 2021 en de jongste van mei 2024. Niet helemaal een bewuste keuze. Toen we er voor gingen, liet een zwangerschap uiteindelijk 10 maanden op zich wachten. Ik was na twee jaar gestopt met borstvoeding geven, dus ik vond de periode dat er even niks aan m'n lijf was, zeg maar, ook prettig. Tijd voor mezelf, helemaal terug in m'n oude figuur, voelde me echt weer mezelf. Nu onverwacht vlotter zwanger van de derde en merk dat ik er nog niet helemaal klaar voor was in m'n hoofd. Kindje is uiteraard helemaal welkom, maar wat mij betreft hadden we ook nog even kunnen wachten tot ik weer ongeveer datzelfde gevoel had bereikt als na de eerste zwangerschap.

2 weken geleden

Ik had dezelfde twijfel maar we zijn er nu toch voor gegaan, hoop dat het snel raak is. Ik heb er echt maanden over nagedacht want ik zag het echt nog niet voor me en toen ineens hadden we een gesprek en zeiden we f it we gaan ervoor 馃ぃ. Ook omdat je niet weet hoelang het duurt voordat je zwanger bent.. ik geef zelfs nog borstvoeding nu.

2 weken geleden

Hier een kindje van augustus 2021 en de tweede van mei 2024. Vind dit een heel fijn leeftijdsverschil, oudste was al zindelijk en kon al veel zelf, ook in de kraamperiode overal mee willen helpen etc. Was in beide zwangerschappen erg misselijk, dus fijn dat de oudste toen al aardig zelfredzaam was en ook zichzelf al aardig kon vermaken en niet meer veel getild e.d hoefde te worden. En in de tussenliggende periode echt even mijn eigen lichaam weer terug te hebben, nu de oudste naar school dus ook echt even wat meer qualitytime met de jongste en wat meer tijd voor jezelf :)

2 weken geleden

De oudste is van februari 2022 en de jongste van mei 2024. Scheelt dus 2 jaar en 3 maanden. Vind het soms heel pittig, maar wel een heel leuk leeftijdsverschil. Het zijn echt zusjes, dus ze kunnen heel lief zijn voor en met elkaar maar ook niet 馃檲 maar dat hoort erbij.

VRIEND

2 weken geleden

Sowieso is het heel persoonlijk en dan ik dat je vooral je gevoel moet volgen. Mijn ervaring: mijn dochters schelen ruim 4 jaar, april 2020 en mei 2024. Was geen bewuste keuze, heb miskraam tussen hen in gehad met bijna 14 weken, maar als we het zelf hadden gekozen (wat natuurlijk niet kan) hadden we ook voor ruimte van ongeveer 3 jaar. Ik vind het zelf heel fijn dat ik beide periodes dat ze echt heel klein zijn er heel erg voor ze kan zijn, bij de eerste is dat automatisch, maar bij de jongste nu ook omdat oudste naar school gaat. Oudste maakte het krijgen van zusje ook heel bewust mee, was zindelijk etc. Ze zijn superlief samen, kunnen heel erg eigen ding doen en heel erg samen. Geef nu ook nog borstvoeding en bij eerste ook tot ruim 2 jaar gedaan. Ik denk op dit moment niet dat er 3e komt, maar mocht dat toch zo zijn zou ik weer mikken op minimaal 3 jaar leeftijdsverschil.. maar wat ik al zeg is heel persoonlijk

2 weken geleden

Ik ben er ook over aan het twijfelen, nu hij 1,5 jaar is. Aan de ene kant denk ik pfff ik zit net weer lekker in mn vel, de nachten gaan goed, etc. Laatst 2x ziek geweest in korte tijd, hoe doe je dat met meerdere kleintjes die rondlopen? Dat soort vragen spelen door mn hoofd. En ook praktische zaken, zoals moet ik m鈥檔 zorgverzekering voor komend jaar verhogen? Dan moet ik dus binnen 3 maanden zwanger worden, anders betaal je heel het jaar voor niks 馃槣 Etc etc

2 weken geleden

Reactie op mama-irt

Sowieso is het heel persoonlijk en dan ik dat je vooral je gevoel moet volg ...
Dit klinkt mij goed in de oren.

5 dagen geleden

Ik heb een positieve test 馃挄馃コ