7 Reacties

7 maanden geleden

Heb je ze al geprobeerd? Ik was zelf erg verbaast over het 'comfort' dat sommigen boden, al met al een stuk oncomfortabeler dan gedacht. Advies is echt om ze uit te proberen! Ik kan een draagconsulent / adviesgesprek ook echt aanraden. Ik ben zodoende uitgekomen op de Stokke Lomas Carrier Plus.

7 maanden geleden

Misschien handig ze pas te proberen als je baby er is

7 maanden geleden

Veel draagzakken adverteren dat ze vanaf de geboorte zijn, maar zijn dat niet echt. De naden zijn dan getest vanaf een bepaald gewicht (bijv 3 kilo), maar een kindje past pas met broekmaat 62/68 erin. Deze drie zakken zijn allemaal behoorlijk stug, passen niet vanaf de geboorte en zijn ook draagzakken waarin het lastig is je kindje goed te positioneren. Ik zou het geld besteden aan een draagconsult om te passen (veel meer keuze en beter advies dan de babywinkels), daarna tweedehands de drager van je keuze kopen en dan ben je bij elkaar goedkoper uit dan als je 1 van deze 3 nieuw koopt en heb je iets dat echt goed zit.

7 maanden geleden

Reactie op Lace

Veel draagzakken adverteren dat ze vanaf de geboorte zijn, maar zijn dat ni ...
Eens met deze reactie! Wij hadden een ‘zachte’ drager (half buckle) voor vanaf de geboorte en ik vond het de eerste 2 maanden doodeng, dat hoofdje lag zo diep in de drager! En ik zou idd ook vanaf de geboorte wat rond gaan vragen en testen met je kindje erbij. De drie draagzakken die je nu noemt lijken me vooral heel fijn voor een kindje vanaf 3/4 maanden! Als tussenoplossing zou je ook nog naar een draagdoek (zoiets: https://eluun.nl/product/mushie-baby-wrap/) kunnen kijken. Die vind je overal online voor weinig (tweedehands) en dan heb je de eerste periode al iets. Verder wordt het nu zomer dus het kan ook fijn zijn om Een linnen draagzak te hebben, zoals de Tula Free to Grow of de Hoppediz Nabacca. Maar die zijn wat minder stevig dan wat jij zoekt!

7 maanden geleden

Reactie op Lace

Veel draagzakken adverteren dat ze vanaf de geboorte zijn, maar zijn dat ni ...
Ik heb na advies ook inderdaad een afspraak gemaakt komend weekend bij een draagconsult. Ik dacht laat ik van te voren mij inlezen in de wereld van draagzakken haha, reviews lezen en een lijstje maken met wat ik graag wil zodat ik dit dan kan bespreken tijdens het consult. Maar dankjewel voor de verdere tips allemaal! :)

7 maanden geleden

Ik zou een draagconsult doen als je kleine er is. Bij onze oudste hadden we vooraf iets heel anders in ons hoofd en dat vonden we allebei van geen meter zitten dus gelukkig dit getest met dat consult. Die afspraak hebben we ook vrij vroeg gedaan, meneer was net geen 2 weken en vanaf toen heel veel gedragen.

3 maanden geleden

Reactie op Chesss

Ik heb na advies ook inderdaad een afspraak gemaakt komend weekend bij een ...
Benieuwd welke het uiteindelijk geworden is