11 Reacties

vorig jaar
Hij lijkt op de cabriofix, maar ik weet het niet 100% zeker te zeggen! Bij onze maxicosi staat het type op de hoes (bovenin, op het stukje wat op jouw foto net onder de zonnekap zit). Aan de achter- of onderkant zit meestal ook een sticker met serienummer, daar kan je misschien via Google meer informatie mee vinden.

vorig jaar
Reactie op Eevee_
Hij lijkt op de cabriofix, maar ik weet het niet 100% zeker te zeggen! Bij ...
Hoi Esmee, ik zie twee stickers. Helaas is de sticker op de onderkant niet meer leesbaar. Ook de tekst op de hoes is helaas vervaagt.

vorig jaar
Hoi! Let er bij het aanschaffen van de base ook op of de Maxi-Cosi i-size of ece-r44 keurmerk heeft (dat je dus niet een i-size base koopt, terwijl je maxicosi ece-r44 heeft). Ik denk inderdaad slim om even bij een winkel te gaan informeren. 🙏

vorig jaar
Reactie op Naomi andsz
Hoi Esmee, ik zie twee stickers. Helaas is de sticker op de onderkant niet ...

Let er sowieso op dat een maxicosi maximaal 7 jaar veilig te gebruiken is. Daarna kan het piepschuim/rubber uitdrogen en is hij niet meer veilig.
Zo te zien is het geen Pebble, want de oudere modellen daarvan hebben een soort bubbeltjesmotief. Ik denk ook dat het de cabriofix is.
Ik ben helemaal voor tweedehands maar misschien is het in dit geval veiliger om te investeren in een nieuwe cabriofix (die zijn niet zo heel duur en wel onder de 100 euro verkrijgbaar) dan een isofix base. Een stoeltje kun je namelijk helemaal prima veilig gebruiken met de autoriem.
Ik zeg dit omdat wij hiervoor ook een tweedehands maxicosi Pebble hadden van 7 jaar oud en daar waren alle labels en stickers nog goed van leesbaar. Dus het zou goed kunnen dat deze maxicosi nog een stukje ouder is dan dat.

vorig jaar
Ik heb nog even met jouw plaatje een Google Image Search gedaan en ik denk dat het idd een Cabriofix is, want de Pebble hebben allemaal rubberen dopjes om het zonnescherm aan vast te maken en de Cabriofix heeft haakjes zoals jouw plaatje.

vorig jaar
Reactie op anoniem-465322
Ik heb nog even met jouw plaatje een Google Image Search gedaan en ik denk ...
Ik kan niet slapen, dus lig lekker voor je te speuren 😁. Ik ben vrij zeker dat het een Cabriofix is maar heb alle modellen tot 2015 terug gevonden en ze lijken allemaal net niet op die van jou. Ik denk dat die van jou er een niet-originele hoes bij heeft, want geen enkel model heeft zo’n label aan de zijkant. Ik kan ook met niet lezen wat er op dat label staat. Maar op basis van de kleur en type hoes zou het een versie uit 2017 kunnen zijn, want de versies van 2016-2013 hebben gekke kleurtjes en een printje op de hoes. Maar ik denk dj’s dat er een ander type hoes op zit, wat het lastiger maakt er iets over te zeggen. Misschien kun je nog even googelen op dat labeltje op de hoes?

vorig jaar
Reactie op anoniem-465322
Let er sowieso op dat een maxicosi maximaal 7 jaar veilig te gebruiken is. ...
ik zou inderdaad met een tweedehands maxi cosi niet zoveel risico nemen je weet nooit of wat er mee gebeurd is en in het geval dat je wel een ongeluk krijgt kan het een hoop verschil maken voor je baby. lijkt mij dan veiliger een nieuwe maxi cosi aan te schaffen en met een gordel vast te zetten. of een redelijk nieuwe (bijv 1 jaar oud) over te nemen van mensen die je goed kent

vorig jaar
Hey dit is de cabriofix. De isofix die daaronder past word niet meer verkocht. Ik weet wel dat deze laatst bij van Asten in Tilburg in de winkel lag. De isofix die hieronder past heeft familyfix.
1 tip, op het moment dat je een ongeluk krijgt is het autostoeltje absoluut niet meer veilig. Ik zou zelf niet het risico durven te nemen om een tweedehands autostoeltje aan te schaffen. Je weet namelijk niet hoe oud dat hij is maar ook wat er mee gebeurd is in het verleden.

vorig jaar
Dank voor de berichten! Heb inderdaad een nieuwe via de website van Maxi-Cosi voor nog geen 60 euro weten te scoren. Voelt inderdaad veiliger.