47 Reacties

14 dagen geleden

Houd t in zn mond en spuugt het dan weer uit🙈 is van 31mei

14 dagen geleden

Hier gaat het heel goed. We zijn begonnen met groente en nu ook fruit. Hij trekt de lepel uit m'n hand en zn mondje gaat gulzig open voor de volgende hap. Merk dat hij minder vaak en explosief poept. Lijkt wel wat kramp te hebben maar was te verwachten. Wij zijn begonnen met 4 maanden onder begeleiding van een diëtist vanwege fpiap. Morgen gaan we pindakaas of ei introduceren. Spannend 😅

14 dagen geleden

Hier zitten we echt nog in de begin fase, Zijn ongeveer 2 weekjes bezig met oefenhapjes en het zijn nog maar echt 3hapjes ongeveer

14 dagen geleden

Wij zijn ook begonnen, zit wel nog echt in de begin fase. Merk wel dat ze het heel interessant vind en goed der mond open doet. Idd ook lekker de lepel afpakken en zelf proberen helemaal leuk. Moet wel zeggen dat er nog niet veel echt naar binnen gaat maargoed dat komt wel. Ik pureer nu steeds prakjes groente of fruit (meng nog niks) Vind wel lastig hoeveel en hoevaak ze dan hapjes kan doen hoe doen jullie dat? En hoeveel fles/borstvoeding geven jullie er nog bij?

14 dagen geleden

Ze vindt tot nu toe alles lekker gelukkig,zowel groente als fruit. Het gaat er goed in. Hou het voorlopig wel bij 1 a 2 ijsblokjes per moment (2x per dag). Als ik meer geef pakt de de fles erna minder goed. Maar geen probleem want het is nog maar om te oefenen

14 dagen geleden

Reactie op Lis88

Houd t in zn mond en spuugt het dan weer uit🙈 is van 31mei
Same! Hier van 27 mei. Ik stel het nog maar eventjes uit daarom haha

14 dagen geleden

Zoontje is van 12 mei en we zijn met 4,mnd begonnen. Eet een ijsblokje aan groente in de middag en ben net begonnen met wat fruit in de ochtend introduceren.

14 dagen geleden

Wij zijn met 3,5 maand begonnen, inmiddels eet ze een heel potje per dag (sochtends halve & smiddags halve) ze is geen flessen drinker, zit nog steeds op 5 flessen van 3 krap 4 schepjes …. En de hapjes gaan er wel goed in dus we hebben zoiets gehad dan via die weg maar voeding binnen

14 dagen geleden

Onze kleine meid is van 8 Mei, in begin vond ze het wel leuk maar puur proeven van structuur etc. Echt eten deed ze nog niet echt. En nu houd ze haar lippen stijf op elkaar 🤣 als de lepel in de buurt komt is lippen op elkaar , hoofd naar andere kant. Ook met vinger geprobeerd daar wat op te doen dat ging 1 dag goed en volgende dag wilde ze dat ook niet meer. Ik maak me er niet zoveel zorgen om , komt wel. We proberen wel gewoon dagelijks aan te bieden.

14 dagen geleden

Hier, net zoals onze oudste, een vlotte eter. Ze is 5 maanden nu, eet 150-200g groenten en 150-200g fruit. Daarbij 3 flessen voor een totaal van 500-600mL melk.

14 dagen geleden

Dame van 8 mei die het super lekker vindt! Ondertussen heeft ze al : wortel, pompoen, bloemkool, courgette, avocado, pastinaak, doperwten gegeten qua verse groente los. Vanaf morgen ga ik mixen en wil t weekend weer een lading voor in de vriezer maken van : aubergine, sperziebonen, paprika, zoete aardappel. En fruit mix ik al, ze vind echt alles lekker. Toevallig net een voorraad in de vriezer gedaan van een mix van mango, kiwi en peer. Vanaf 7 maanden wil ik dan echt meer uitbreiden met pasta rijst kip etc. De papfles daarin tegen vond ze heerlijk maar kwam opeens dan snachts weer dus weer mee gestopt

13 dagen geleden

Hier lijkt hij er wel zin in te hebben, alleen duwt zijn tong het eten er direct uit. Iemand nog tips?

13 dagen geleden

Hier (dame van 28 mei) zijn we weer even gestopt. Met 4 maanden begonnen, maar na drie weken proberen bleven de lippen vooral nog stijf op elkaar 🙈 Elk eerste hapje sabbelt ze voorzichtig aan de lepel om vervolgens heeeeel vies te kijken. Als ze daarna per ongeluk toch iets binnen krijgt werkt ze het gauw weer naar buiten. Vindt het wel een dilemma; blijven aanbieden of even pauze

13 dagen geleden

Reactie op Daphne5809

Hier (dame van 28 mei) zijn we weer even gestopt. Met 4 maanden begonnen, m ...
Ik ervaar hetzelfde... ik doe nu gewoon fruit aanbieden als ik zelf iets eet, zit geen logica in en ik laat t maar op zijn beloop. Ik probeer mezelf vooral geen druk op te leggen, er kan veel veranderen in een paar weken.. dus wie weet dat hij er ineens zin in gaat krijgen haha. Hoe doe jij het nu?

13 dagen geleden

Reactie op Elm0

Hier gaat het heel goed. We zijn begonnen met groente en nu ook fruit. Hij ...
Hoe ga je ei introduceren? Ik weet niet zo goed hoe ik dat aan hem moet serveren, zeg maar.

13 dagen geleden

Reactie op Myroosz

Ik ervaar hetzelfde... ik doe nu gewoon fruit aanbieden als ik zelf iets ee ...
Ik heb net tóch nog maar weer een hapje geprobeerd; banaan. Ze keek alsof ik haar wou vergiftigen 🙈 en hield haar lippen stijf dicht. Ik ga nu denk ik twee weken helemaal niks geven, hoop zo dat het daarna wel lukt

13 dagen geleden

Reactie op Daphne5809

Ik heb net tóch nog maar weer een hapje geprobeerd; banaan. Ze keek alsof i ...
Ahhh de schat. Ik ken het hoor.. hier is het ook echt geen hit. Zo nu en dan probeer ik maar iets. Mango was tot nu toe het meest succesvolle (daarmee bedoel ik dat hij alleen vies keek en wat sabbelde, maar echt heeeel terughoudend hoor). Ik probeer hem nu ook wel eens op school te houden als ik eet. Puur om hem op die manier ook kennis te laten maken met eten. Nu merk ik wel dat hij me dan volgt en geïnteresseerd is...

13 dagen geleden

Reactie op Myroosz

Ahhh de schat. Ik ken het hoor.. hier is het ook echt geen hit. Zo nu en da ...
Dat is een goed idee, ga ik ook eens proberen! Ben benieuwd hoe het bij jullie verder gaat!

13 dagen geleden

Reactie op CuckooBlue

Hoe ga je ei introduceren? Ik weet niet zo goed hoe ik dat aan hem moet ser ...
Een eitje koken, helemaal fijn malen en een beetje onder de groentehap mengen.

13 dagen geleden

Mijn kindje kreeg mega krampjes waardoor hij in de nacht niet goed meer sliep (en wij dus ook niet). Zijn al 2 keer gestopt en weer begonnen maar t blijft lastig. Heb nu bedacht dat ik pas weer met 6 maanden ga beginnen.