47 Reacties
13 dagen geleden
Reactie op Else.ams
Mijn kindje kreeg mega krampjes waardoor hij in de nacht niet goed meer sli ...
Ja wij ook, met 4 maanden begonnen en hij smulde er echt van! Daardoor werd ik denk ik iets te enthousiast met de hoeveelheid die ik hem gaf. Afgelopen 2 dagen heb ik hem de hele tijd horen persen omdat het poepen niet meer lukte. Dus nu maar weer even gestopt, want ook snachts wakker van de buikpijn enzo.
13 dagen geleden
Reactie op xxxnik
Hier lijkt hij er wel zin in te hebben, alleen duwt zijn tong het eten er d ...
Hier precies hetzelfde, maar ook geen tips 🙈 Ook niet meer dan 3 hapjes, want heb het vermoeden dat ze het ook niet echt actief doorslikt. Dr mondje openen als ze de lepel ziet doet ze wel. Ze lijkt het ook wel lekker te vinden, maar weet gewoon niet zo goed wat ze ermee moet 😅
13 dagen geleden
Nog niet begonnen, met 6 maanden starten we op haar tempo. Ze groeit goed op de borstvoeding 🤱
13 dagen geleden
Op een lepeltje vind die van mij nog meer gek, maar als we haar op schoot hebben tijdens het eten is ons bord niet meer veilig🤣 ze gaat dan met haar hand in het bord om iets te pakken, gelukkig letten wij goed op.
12 dagen geleden
Wij gaan met zes maanden beginnen en ben ook zo benieuwd hoe dit gaat. Hij is morgen precies vijf maanden oud! Dus nog eventjes wachten, maar heb er wel al enorm zin in haha
12 dagen geleden
Reactie op ikwordmoederx
Wij gaan met zes maanden beginnen en ben ook zo benieuwd hoe dit gaat. Hij ...
Overigens heb ik er meer zin in dan m’n zoontje. Die kijkt niet op of om naar ons eten 😂
12 dagen geleden
Ons zoontje is van 26 mei, we zijn inmiddels bijna 1 maand bezig maar gaat erg goed!
fruithapjes zijn hier ook al halve potjes en de groente is nog ietsje minder. maar merk wel dat die verzadigder is en daarom zn flesjes ook niet meer helemaal opdrinkt.
als hij van de groente nog wat meer gaat smullen dan gaan we een fles afbouwen😊
10 dagen geleden
Is er iemand die ervaring heeft van vorig kindje bijv met ontbijtpap?
dat mix je dan met bv of kunstvoeding. Maar dan eet hij het in een papje ipv drinken uit de fles?? Dus bijv 180 cc drinkt hij normaal, maak je dan een papje met 180cc melk?
Die logica snap ik nog ff niet.
10 dagen geleden
Reactie op carmenflower
Is er iemand die ervaring heeft van vorig kindje bijv met ontbijtpap?
dat m ...
Ja, in plaats van de fles maak je dan de pap met de fles en dat geef je dan met een lepel. Het leek mij zelf fijner als hij er ook wat te drinken bij had,, dus ik maakte met een gedeelte van de fles de pap en dan liet ik een gedeelte over om te drinken. Van pap krijg je zo'n droge mond leek me. Dit deed ik bij onze oudste. Met de baby heb ik het nog niet geprobeerd.
9 dagen geleden
Reactie op Rbmg
Nu we het toch over de oefenhapjes hebben, iemand enig idee hoe zoete aarda ...
Bij mij gelukt met dasty witte spray tegen vlekken. Gelijk erop sprayen.
En dan wassen. Ik was wel vaak heet op 60 gr( slabbetjes doekjes)
Kleertjes koop ik bewust niet in het wit, om die vlekken reden.
Soms krijg je de vlek eruit maar blijft er zo’n nare waas op zitten.
9 dagen geleden
Reactie op Rbmg
Ossengalzeep!
9 dagen geleden
Reactie op Rbmg
Baking soda, even laten weken in water met soda, dan in de was met waspoeder en baking soda en het liefst in de zon laten drogen😉
9 dagen geleden
Hoe bouwen jullie de oefenhapjes uit? Ons eerste kindje en eet nu 2 ijsblokjes groente en fruit. Hoe snel bouw je dat uit?
Wanneer begin je met bijv aardappel of rijst? Merk dat ik van consultatiebureau zo weinig info krijg..