48 Reacties
9 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
Hoe bouwen jullie de oefenhapjes uit? Ons eerste kindje en eet nu 2 ijsblok ...
Het voedingscentrum heeft ook veel informatie erover: https://www.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/de-eerste-hapjes-vanaf-6-maanden-.aspx
Aardappel en rijst mag vanaf 6 maanden, als je potjes geeft zit het er al in. Als je vers maakt zou je het kunnen pureren / mixen met de groente die je erbij wilt doen. Hetzelfde geldt voor vlees.
Uitbouwen deed ik door meer te geven totdat dochter vol zat. En ook in de loop van de tijd meer aanbieden. Begonnen met fruit en groente uitbreiden, met de lunch een stuk boterham, in de ochtend pap aanbieden na de melkfles.
9 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
Hoe bouwen jullie de oefenhapjes uit? Ons eerste kindje en eet nu 2 ijsblok ...
Wij volgen het voeding centrum. Bij 6mnd aardappel pasta en vlees rustig opbouwen
Wij mengen al wel groentes en fruit soorten.
7 dagen geleden
Wij doen gewoon rapley, dus ze eet elke maaltijd met ons mee. Dwz ‘s middags een broodkorstje en stukje banaan, ‘s avonds bijv een stronkje broccoli of zoete aardappel. Soms een paar dagen niet, beetje afhankelijk van wat we eten. Vind dit zo het meest relaxt!
9 uur geleden
Reactie op Myroosz
Ahhh de schat. Ik ken het hoor.. hier is het ook echt geen hit. Zo nu en da ...
Benieuwd hoe het nu bij jullie gaat! Lukken de hapjes al wat beter? Wij zijn een paar dagen gestopt en toen weer geprobeerd met een smaak die ze al kende en verhip… het lukte! De afgelopen paar dagen een paar dingen geprobeerd, het ene smaakje vindt ze lekkerder dan de ander maaaaar het mondje gaat open en sommige ijsblokjes zelfs op. Hoop dat het bij jullie ook de goede kant op gaat en anders bij deze een hart onder de riem; morgen kan het weer heel anders zijn!😘
9 uur geleden
Reactie op Daphne5809
Benieuwd hoe het nu bij jullie gaat! Lukken de hapjes al wat beter? Wij zij ...
Hey hey, de mond gaat hier nog niet open, maar hij begint niet direct te huilen. Hij sabbelt er nu wel op en slikt ook iets door. Het gaat heel langzaam, maar wel de goede kant op denk ik. Ik hou het nog bij max 2 lepeltjes en dan heeft hij er ook echt geen zin meer in. We blijven geduld hebben. Ik heb wel gemerkt dat hij het ook echt fijner vind om straks op dezelfde hoogte als ons te eten, daarvoor moet hij alleen eerst nog zelfstandig leren zitten. Dat draagt allemaal bij aan de beleving. Fijn dat het bij jou goed gaat. Goed te horen 🤍
8 uur geleden
Met 4 maanden begonnen, ze is nu bijna 6 maanden, heeft wel bijna alleen potjes want mijn vriend en ik werken beide best veel dagen en soms vindt ik het best lastig om dan vers te koken. Vandaag begonnen met potje wortel met kip en rijst voor 6 maanden en ging er heerlijk in, is ook stukje dikker dan die van 4 maanden. Maar tot nu toe lust ze alles
9 minuten geleden
Reactie op Myroosz
Hey hey, de mond gaat hier nog niet open, maar hij begint niet direct te hu ...
Dit hier ook. Mond gaat niet echt open en sabbelt wat erop. Soms gaat er een hapje in. Krijgt ook nog niet echt veel binnen zitten net op een half ijsklontje