151 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Ikieee
4 mei uitgerekend, maar hoop stiekem dat ze eerder komt. Ik kan niet meer w ...
Ik ook 4 mei! Eerste kindje, ben nog niet bevallen
5 maanden geleden
Ik was 1 mei uitgerekend en ben nu 40+4. Bij eerste zoontje kwamen de weeën vanzelf bij 39+6 maar toch gehaald met keizersnede vanwege sterrenkijker ligging. Ik vraag me echt af waarom baby zo lang op zich laat wachten. Twijfels om nog even te wachten zodat hij vanzelf komt of hem alsnog halen met een keizersnede omdat ik toch medisch ben… hmm wat zouden jullie doen?
Ps: verjaardag van eerste zoontje is 11 mei dus het kan zijn dat ze op dezelfde dag hun verjaardag hebben straks🙈
5 maanden geleden
Reactie op SpeedyGonzalez
Vandaag 40+4 en ook nog steeds geen baby! Elke ochtend is het weer verwonde ...
Ik heb precies hetzelfde! Ook 40+4 vandaag terwijl eerste kindje vanzelf kwam voor uitgerekende datum. In de nacht krampen maar in de ochtend weer niks. Ben benieuwd wanneer wij gaan bevallen! Let me know hoe het gaat haha
5 maanden geleden
Vandaag 40+3 zwanger en last van kramp & misselijkheid vandaag.(en eigenlijk al 2 weken voorweeën..🫠) Vanwege ook hoge bloeddruk en minder voelen van de baby net naar het ziekenhuis geweest (sowieso ben ik "medisch") en hier zagen ze dat ik wel harde buiken/weeën heb maar nog niet genoeg regelmaat met baby was gelukkig alles goed. Heb wel 1-2 centimeter ontsluiting dus ze heeft me gestript! Heel spannend nu in bed aan het afwachten of het nu dan echt door gaat zetten 🤭. Succes ladies!
5 maanden geleden
Reactie op denisevg1
Vandaag 40+3 zwanger en last van kramp & misselijkheid vandaag.(en eige ...
Wat spannend! Je kunt het! Ik ben ook 40+3 en eigenlijk nooit voorweeën of iets gehad. Sinds het avondeten voelt het anders in mn buik. Zou het dan vannacht beginnen? Zo spannend!
5 maanden geleden
Vandaag 40+4 en nog steeds rustig. Heb nu om de dag controle, maar ze hebben nog niet kunnen strippen. Gister was de baarmoedermond wel wat weker, dus gebeurd wel wat. Morgen weer nieuwe poging, hopelijk lukt het nu wel.
Zit wel echt in dubio wat ik nu moet doen, zijn al bezig met een plan om in te leiden, maar zou het liefst willen wachten tot het zelf opgang komt, maar wil ook niet tot 42 weken lopen. Dus waar ligt de grens? Hebben jullie hierover nagedacht?
5 maanden geleden
Reactie op wendy0104
Vandaag 40+4 en nog steeds rustig. Heb nu om de dag controle, maar ze hebbe ...
Ik wil ook niet tot 42 weken lopen, maar 41 weken vind ik ook weer zo vroeg. Dus hier de afspraak gemaakt om in te leiden met 41+3/41+4 mits de baby het goed blijft doen. En tot die tijd proberen de bevalling op te wekken met strippen (morgen voor het eerst proberen, ben dan 40+4) en eventueel vliezen breken de avond voor de inleiding.
5 maanden geleden
Reactie op wendy0104
Ik heb woensdag een vk afspraak staan, ben nu 40+1 dus ik weet dat het nog kan. Echter lijkt het me ergens heerlijk deze week nog niet te bevallen🤣 Nog even slaap inhalen… maar ik zal na 41 ook zeker ingeleid willen worden.
5 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Ik wil ook niet tot 42 weken lopen, maar 41 weken vind ik ook weer zo vroeg ...
Ik zit aan beetje hetzelfde te denken. Morgen en donderdag nog poging strippen, eventueel vliezen breken en anders vrijdag/zaterdag inleiden. Ben dan 41+1 of 2. Vind het zo lastig, hopelijk hoeven we allebei de keus niet te maken en hebben we morgen beide een goede strip poging. Succes morgen!
5 maanden geleden
Reactie op wendy0104
Ja lastig wel hè.. Wij hebben bewust de keuze om niet voorbij de 41 weken te gaan.
Veel wetenschappelijk bewijs voor met literatuur.
Werd daar op gewezen door mijn zus die is kinderarts. En daarom op haar advies niet voorbij de 41 weken te gaan.
Kans op grote achteruitgang van de placenta is dan groot.
En ondanks veel en vaker controleren ziet zij (helaas) het te vaak verkeerd gaan... En dat risico wil ik dus echt niet lopen.
Hier gaan we strippen vanaf 40+5, dan 40+6 nog een keer en mogelijk vliezen breken. En anders 41 inleiden.
Bij de 2e was strippen bij 40+5 effectief 😉 1,5 uur later start met rommelen en binnen 3,5 uur de kleine man in ons handen 🤗
5 maanden geleden
Reactie op Flowerrr
Ja lastig wel hè.. Wij hebben bewust de keuze om niet voorbij de 41 weken t ...
Ja, klopt heb ook van die onderzoeken gehoord, vandaag wil ik ook rond de 41 weken bevallen. Vind alleen de stap naar opwekken, dus medisch worden lastig. Heb nog 2 pogingen, hopelijk lukt het.
Heb ook ananas gekocht, lekker pittig even. Alles om te stimuleren, haha. Succes met de laatste loodjes
5 maanden geleden
Reactie op mags
Hoe gaat ie bij jullie? Ik ben nu 40+3 en het wordt bij mij ook wel een men ...
Ja daar heb ik ook meer last van dan verwacht. Vandaag 40,5 en als het goed is komt de verloskundige vandaag om de eerste strippoging te doen.
Dit is mijn derde en ik ben nog nooit zo lang zwanger geweest😅. Eerste was 38,5 en de tweede met 40,3.
5 maanden geleden
Reactie op mags
Hoe gaat ie bij jullie? Ik ben nu 40+3 en het wordt bij mij ook wel een men ...
Hier ook, nu 40+2 en weer wakker zonder baby of (voor)weeën. Ik had dit totaal niet voorzien omdat de uitgerekende datum echt als de eindstreep voelt ofzo. Mijn eerste kwam een dag ervoor, dus ik vind het nu echt spannend :(