12 Reacties

2 jaar geleden

mijn dochtertje heet Robyn, en haar broertje krijgt ook een unisex naam. Mijn vriend en ik vinden het juist heel leuk! En ook vaak complimenten gekregen over de naam keus

2 jaar geleden

Nee hoor, ik vind het leuk. Renee, Maxime, Anne, Beau, Billy, Marijn, Teddy, Jip, Bobby. Allemaal mooie namen!

2 jaar geleden

Onze zoon heeft een unisex naam en voor nummer twee, ook een zoon, hebben we ook weer een unisex naam gekozen. We hadden bij beiden de naam al voor we wisten wat het ging worden.

2 jaar geleden

onze zoon heet Quinn en is ook een unisex naam. gewoon lekker doen wat jullie mooi vinden

2 jaar geleden

Onze zoon heeft Marley dit is ook voor jongens en meisjes.

2 jaar geleden

lekker doen hoor 🤗

2 jaar geleden

Ik vind uniseks namen heel leuk! Mijn zoon heeft toevallig een uniseks naam en mijn man vindt het niet zo leuk dat mensen soms denken dat het een meisje is. Dus voor de tweede wil hij liever een duidelijke meisjesnaam. Ik had bijv Robin of Charlie superleuk gevonden voor een meisje.

2 jaar geleden

Onze dochter heeft ook een unisexnaam die in het buitenland vooral aan jongens wordt gegeven 🤷‍♀️. Ik ben heel blij met de naam

2 jaar geleden

ik heb zelf een "unisex" naam die in NL vooral aan jongens wordt gegeven en vond het toch altijd wel vervelend dat er bij sollicitatiegesprekken werd gezegd "oh haha ik verwachtte een meneer" etc 😅 Ook wel meegemaakt dat ik in systemen als meneer erin stond door mijn naam. Hierdoor zelf wel een sterke voorkeur om mijn kinderen een duidelijke naam te geven.

2 jaar geleden

Ik denk dat iedereen het anders ervaart. Zelf denk ik alleen dat het dan leuke namen zijn en niet voor niks uniseks geworden is. 🥰 Maar de praktische zijde zoals onder geschreven dat is dan allicht iets om over na te denken. Maar als je het van te voren weet en zeker bent van de zaak en het een mooie naam vind dan zou ik het zeker gewoon doen 🥰 Wij hebben ons zoontje blijkbaar een uniseks naam gegeven? Hiervan was ik écht niet op de hoogte. Ik zag een keer in een tijdschrift dat de naam op nr 1 van de uniseksnamen stond. Dat overviel me een beetje want in mijn omgeving is het duidelijk eem jongensnaam. (ik wist wel dat wanneer je er -je achter plakt het dan een meisjesnaam is, voorbeeld: Frans - Fransje)

2 jaar geleden

Ik vind het leuk! Ik ken voor beide geslachten een Anne, Sanne, René, Puck en Jip en denk niet dat zij het zelf ooit als stom hebben ervaren o.i.d.

2 jaar geleden

jaimy