22 Reacties
4 maanden geleden
Het verschilt soms erg per dag bij ons. Soms ligt ons zoontje van 9 weken weleens uren wakker overdags en krijgen we hem maar niet in slaap maar over het algemeen als we hem 1 uur max na de voeding in de wagenbak leggen en hem in slaap helpen slaapt hij tussen de voedingen door 1 a 2 uurtjes achter elkaar. Soms weleens tussendoor nog wakker en moet je de speen geven of even hem strelen of tegen hem praten. Bij ons heeft het vooral geholpen om al optijd na de voeding en het verschonen hem weer in slaap te helpen zodat hij niet oververmoeid raakt, dan is er echt geen beginnen meer aan bij ons zoontje
4 maanden geleden
Reactie op LindyDr
Toch benieuwd hoe jullie dat doen met de draagzak... kan me niet voorstelle ...
Dat laatste: koken, hond uitlaten, was doen en vooral veel zitten. Anders is het niet te doen. Ik kan haar ook na x minuten/uren wegleggen, maar daar wordt ze soms wakker van. Ik kies dan liever voor haar bij me houden zodat ze goed slaapt
4 maanden geleden
We hebben geen vaste tijden. Maar ze is nu net 7 weken. En ze is ongeveer 1 en een kwartier wakker soms 1,5 uur. Dat hou ik ook aan als richtlijn. Dan leg ik haar ook op bed. Ze doet alle slaapjes in bed. ( soms als we aan het wandelen zijn of met de auto op pad zijn natuurlijk niet) ze slaapt dan 1 tot 2,5 uur in bed per keer. Ik merk dat het goed gaat als ik net voordat ze moe word ik bed leg, daarom hou ik die richtlijn ook aan. Dan kijkt ze nog lekker even om haar heen in bed en valt daarna naar enkele minuten in slaap.
4 maanden geleden
Mijn baby van 9 weken heeft het echt moeilijk met slapen nu vroeger sliep hij twee tot drie keer overdag in iedere keer 3 tot 4 uurtjes
4 maanden geleden
Hier met 9 weken op een goede dag: 1 a 2 dutjes van 30-45 min in de ochtend, een langer slaapje van 2.5 uur in bed rond lunch (soms helpen met speen tussendoor), en 1 dutje eind middag. In de avond varieert het, maar hij slaapt meestal iig van ca 00.00 tot 4.30 en dan na voeden weer tot 6.30 of soms een uurtje langer met spenen.
Hij heeft ook 1x een ruk van 7.5 uur slaap gehad 🙌, maar toen had hij overdag veel gehuild in de auto 😬
4 maanden geleden
Reactie op Mel0624
We hebben geen vaste tijden. Maar ze is nu net 7 weken. En ze is ongeveer 1 ...
Wauw! Heb je dat wakker wegleggen vanaf het begin gedaan? Mijn meisje is ook 7 weken maar wakker wegleggen is echt krijsen - ook als ik er naast blijf zitten en troost
4 maanden geleden
Baby is 7 weken en slaapt in principe vrijwel continu behalve tijdens een voeding en verschonen. Ze slaapt dus zo'n 15-16u per 24u. Ze valt meestal tijdens het boeren in slaap dus heb ook nog niet echt kunnen oefenen om haar wakker weg te leggen. Hier wordt dus ook niet gespeeld met de baby, want de baby slaapt haha
4 maanden geleden
Reactie op Daphne5809
Wauw! Heb je dat wakker wegleggen vanaf het begin gedaan? Mijn meisje is oo ...
Ja, dat hebben vanaf het begin gedaan. Onze oudste dochter is prematuur geboren. Ze had wat last van alle prikkels. Dus die sliep nooit ergens anders dan haar bedje. Daar was het rustig. Onbewust denk ik dus door gezet bij onze tweede dochter nu. In begin bij slaap signalen in bed gelegd en nu combinatie van wakkertijd en eventuele slaap signalen.
4 maanden geleden
Onze dochter slaapt ‘s nachts en ‘s ochtends heel goed, nacht 23.00-7.00 uur, dan krijgt ze fles en slaapt ze verder tot 9.30-10.00 uur. Daarna zijn het slaapjes tussendoor en geen ritme. Misschien niet handig, aangezien ze de ochtend zo goed doet, moet het de middag ook lukken. Leg haar eigenlijk niet echt overdag in bed, ‘s nachts en in de ochtend wel en dat doet ze super. Overdag slaapt zo of in box, of op de bank, wagen of bij mij. Kan kort zijn of 1,5 uur, ligt eraan.
Zit nu een beetje te twijfelen wat ik aan ritme wil gaan aanhouden met slapen in bed overdag. In de middag? Einde middag? Of begin avond. Weet het niet zo goed. Onze dochter is nu 9 weken oud.
4 maanden geleden
Hier 's morgens meestal 1 of 2 slaapjes in bed en 's middags 1 lange dut. Zo fijn! 🤍
VRIEND
4 maanden geleden
Dochtertje morgen 2 maanden oud.
Fles rond 7u, meestal rond 8u draagzak in tot 11u.
Fles rond 11u, tussen 12u30 en 13u draagzak in tot 15u.
Fles rond 15u, tussen 16u en 16u30 draagzak in tot 18u30.
Fles rond 18u30, tussen 19u30 en 20u terug in slaap sussen op de arm tot 22u.
Dat laatste is het enige rustige en diepe slaapje van de hele dag. De andere zijn onrustig, wenen tussendoor, veel last hebben, ondiep slapen en dus ook geen uitgerust kindje. In bed gaat het op dezelfde manier maar kan ik veel minder snel op haar inspelen en wordt ze dus heel vlug écht wakker, daarom verkies is de draagzak. In maxicosi of wandelwagen slapen doet ze ronduit niet (meer).
22u laatste fles, bed in al slapend. Tussen 2 en 4 in de nacht nog een fles en terug bed in. Tussen half 6 en kwart na 6 wakker.
4 maanden geleden
Afgelopen zaterdag 6 weken en we proberen dit aan te houden.
De flessen zijn samen met luier verschonen, fles geven en tijd rechtop houden.
Fles 1 - 07:00 tot 08:00
* Dutje 1 (3 kwartier) - 08:30 tot 09:15
* Wakker (1 uur) - 09:15 tot 10:15
* Dutje 2 (3 kwartier) - 10:15 tot 11:00
Fles 2 - 11:00 tot 12:00
* Wakker (1 uur) - 12:00 tot 13:00
* Dutje 3 (2 uur) - 13:00 tot 15:00
Fles 3 - 15:00 tot 16:00
* Dutje 4 (1 uur) - 16:30 tot 17:30
* Wakker (1,5 uur) - 17:30 tot 19:00
* Dutje indien nodig (minder geslapen over de dag) - 18:00 tot 19:00
Fles 4 - 19:00 tot 20:00
* Badje
* Slapen 20:30
Die van ons is vaak smiddags vanaf 1300 erg slaperig en vanaf 17:00 tot dat die gaat slapen klaar wakker.. Dat is erg lang voor hem maar na z’n fles leggen we hem wakker in bed en valt die zelf in slaap. Om 23:00 geven we hem nog slapend een voeding zonder z’n luier te doen.