14 Reacties

één maand geleden

Hallo Sofia, voor ons meisje morgen ook de eerste spuitjes. Wij gaven bij ons zoontje geen paracetamol, omdat ons verteld is dat het juist nodig is dat het afweersysteem in actie komt met mogelijk wat koorts tot gevolg. Eventueel de plek waar het prikje gezet gaat worden even warm wrijven van te voren en verder vooral lekker veel knuffelen en proberen zelf zo rustig mogelijk te blijven. Succes!

één maand geleden

Ik zou het geven als je merkt in de loop van de uren dat je kindje erg verdrietig is of koorts heeft.

één maand geleden

Zo’n eerste prik is wel even spannend, hè? Volgens mij is het advies om geen paracetamol te geven van tevoren. Mocht ze inderdaad in de loop van de dag echt koorts krijgen of je merkt dat ze zich echt niet lekker voelt, kun je altijd nog een zetpil geven. Succes!

één maand geleden

Hier ook geen paracetamol vooraf gegeven. pas 5 uur na de prikjes kreeg hij lichte verhoging en pijn op de plekjes was flink gillen even … echt zielig heb de plekjes gekoeld en een zetpil toen opgeduwd en een extra klein flesje gemaakt erna is die lekker in slaap gevallen

één maand geleden

Vandaag hier eerste vaccinaties gehad. Toen hij uit zn slaapje kwam om 15.30 was hij ontroostbaar en helemaal overstuur. Dacht eerst honger maar na een fles nog steeds. Toen paracetamol gegeven na een uur gehuild te hebben viel hij als een blok in slaap, en slaapt nog steeds. Ik zou ze zeker bij de hand hebben en als je ook maar even denkt ze heeft pijn of weet ik het gewoon geven. Ik vond het erg sneu.

één maand geleden

Ik kreeg ‘grootmoederstip’: washandje met ijsblokjes meenemen om direct na het prikje de aanprikplaats te koelen. De kinderarts zei direct: dat is een hele goede en bruikbare tip!

één maand geleden

Geen paracetamol van te voren, dit remt de werking van het vaccin aldus de kinderarts.

één maand geleden

Gisteren voor het eerst gevaccineerd, was even kort huilen, daarna kroelen en het was weer oke. Deze man heeft er geen last van gehad, iets meer kroelerig maar heeft heeerlijk geslapen. Dat zonder paracetamol.. wat ik dus wil zeggen eigenlijk; elke baby reageert er anders op

één maand geleden

Ik geef nooit paracetamol van te voren. Ik kijk altijd eerst wat de reactie is op het vaccin. Het hoeft namelijk helemaal niet zo te zijn dat je kindje er last van krijgt maar het kan natuurlijk wel. En dan is een paracetamol zo gegeven en het werkt dan ook binnen een uur! 😊

één maand geleden

Hi! Mijn dochter heeft vorige week donderdag om 12:00 haar prikjes gekregen, was daarna wel verdrietig en hangerig, nog geen verhoging maar wel een zetpil gegeven om 13:30. Ze is daarna heerlijk gaan slapen en toen ze wakker was had ze wel verhoging maar dus weinig last ervan door de zetpil. Rond 20:30 nog een keer een zetpil gegeven en ze heeft lekker de nacht door geslapen. Ik zou je eigen gevoel volgen. Ik vond het een fijn idee dat ze niet zoveel last zou hebben van de prikjes en gaf daarom een zetpil. De dag daarna was ze alleen nog wat hangerig maar verder weer haar vrolijk zij. 🌸

één maand geleden

Reactie op Kris23

Ik geef nooit paracetamol van te voren. Ik kijk altijd eerst wat de reactie ...
Dit inderdaadd! En meestal is het iets meer dan 38 graden koorts maar je moet het even bijhouden kan zo weer dalen mijn dochter had verhoging en even later daalde het en niks gegeven. Het is even aankijken

één maand geleden

Geen paracetamol gegeven van te voren. Maar het was wel ontzettend zielig, ze moest heeeel hard huilen, en kon ook niet meer stoppen met huilen. Ze heeft een halfuur gehuild en daarna snikkend in slaap gevallen. Nu is ze weer wakker en opzich wel vrolijk.

één maand geleden

Ik vond het ook zo naar! Is al gezegd ; maar geen paracetamol geven van te voren. Schijnt de werking te verminderen. Eventueel daarna zou het kunnen, een baby zetpil bij bijv koorts

één maand geleden

Het advies is om van te voren geen paracetamol te geven. Mijn dochter heb ik bij het consultatiebureau kunnen troosten. Daarna, na haar slaapje thuis, bleef ze huilerig en was ze niet zichzelf. Heb haar toen een zetpil gegeven en even later was het over. De volgende ochtend nog een keer een zetpil en daarna had ze geen last meer. Sterkte en succes morgen!