Hi iedereen,
Ik zit met het volgende: mijn zoontje (14weken en 3 dagen) heeft sinds zijn vaccinaties echt enorm veel moeite met slapen. Hiervoor kwam hij vaak pas in slaap door te wiegen of aan de borst maar het lukte zeker 1 keer per dag om zelfstandig in slaap te vallen. Dit lijkt compleet verleden tijd. Het is nu bij elk slaapje krijsen tot hij of gewiegd wordt of aan de borst kan. Het vervelende is dat zijn dutjes ook maar ongeveer 30-50 min duren waardoor hij nog steeds moe is als hij wakker wordt en dan weer heel lang nodig heeft om weer in slaap gewiegd te worden. De nachten gaan overigens redelijk. Hij wordt dan vaak een paar keer wakker aan het begin maar slaapt uiteindelijk wel tussen de 5-8 uur aan een stuk (en daarna vaak 3 en daarna 2 uurtjes) Zal dit spring 4 zijn? Of nog een nasleep van de vaccinaties? Hebben meerdere baby’s hier last van? En hoe gaan jullie hier mee om?
Ik merk dat ik er heel erg mee zit dat hij nu telkens hulp nodig heeft met het slapen. Ik ben heel bang dat ik mezelf het alleen maar moeilijk maak voor in de toekomst en dat het niet gaat verbeteren omdat ik toch toegeef aan het wiegen of de borst. Maar mijn zoontje laten huilen kan ik gewoon niet.