40 Reacties
2 maanden geleden
We zijn vanmiddag geweest en het ging heel goed. Ik merk nu nog niets aan mn dochtertje. Toen ik vroeg of ik het moest uitstellen vanwege de warmte kreeg ik de reactie "nou dan kunnen we altijd wel dicht zijn. Vanwege warmte in de zomer en vanwege verkoudheden in de winter, lekker hoor voor ons ha-ha". Ik schaamde me dus een beetje. En ook na de opmerking of ik een zetpil moest geven bij koorts kreeg ik als reactie "nee joh, gewoon lekker in der luiertje leggen en uit laten zweten". Ik weet nu dus niet wat ik moet doen als ze vanavond of vannacht wèl koorts krijgt. Wat is jullie advies hierin?
2 maanden geleden
Reactie op quin1997
We zijn vanmiddag geweest en het ging heel goed. Ik merk nu nog niets aan m ...
Ben vandaag ook geweest cb gaf aan bij 38 graden is het verhoging dan mag je zetpil geven. Mijn schoonvader was vroeger kinderarts en hij zegt 38,5.
Mag vanaf 38 igg.
Ik doe het als ze 38,5 heeft
2 maanden geleden
Reactie op quin1997
Ik heb mijn zoontje een zetpil gegeven, hij had net 38.8. Ze gaf aan dat dat prima kon toen ik bij het cb was vandaag.
2 maanden geleden
Reactie op quin1997
Wat een vreemde reacties zeg
2 maanden geleden
Hier vanochtend de eerste prikjes en tweede rotavaccin gehad. Wat zielig is het toch..
Hij slaapt nu lekker en hoop dat hij er niet zo ziek van wordt als bij eerste rotavaccin. Ik hou z’n temperatuur in de gaten en doe hem evt zetpil. Gelukkig hebben we wel een koel huis..
Hebben jullie nog andere tips?
2 maanden geleden
Reactie op sunshine_
Wij zijn ook begin van de middag geweest (12.00). Bij thuiskomst ging hij m ...
Hoe is het verder gegaan?
2 maanden geleden
Hier dus gisteren om 12.00 de prikjes en tweede rota. Rond 20.00 had hij koorts, 38.3 en duidelijk niet lekker, buikpijn en jengelen. Lekker een pcm gegeven en hij heeft daarna goed geslapen. Vandaag heeft hij heeeeel veel geslapen, hij bleef verhoging houden (38.0) tot een uur of 6. Geen pcm meer gegeven want het bleef stabiel. Gelukkig net om 20.00 was het weer 37.7 en hij slaapt nu weer. Verder had hij vandaag wel erg veel buikpijn, veel persen en scheetjes en echt spinazie groene poep. Ben benieuwd hoe de nacht gaat…
2 maanden geleden
Vanmorgen om 09:00 prikjes gehad en rond 14:00 ontroostbaar en verhoging 37,8 een zetpil erin gedaan en op bedje gelegd, na een uur weer huilend wakker en lekker bij mama op schoot in de bank gelegen. Om 20;00 dus 37,6 dus geen paracetamol meer gegeven ze ligt nu heerlijk te slapen ben benieuwd hoe de nacht gaat
2 maanden geleden
Reactie op sunshine_
Hier dus gisteren om 12.00 de prikjes en tweede rota. Rond 20.00 had hij ko ...
Wij hebben ook die spinaziegroene poep. Hoe lang heeft jouw kleintje dit gehad. Ik vond het er gek uit zien. Na de eerste rota wel wat geelgroenige poep, maar dit was echt groen vanavond.
2 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Mijn dochtertje is vrijdag geweest en heeft nergens last van gehad, ze was ...
Voor het prikken geven raden ze nu af!
2 maanden geleden
Reactie op Taurus1994
Voor het prikken geven raden ze nu af!
Klopt, las het gister toevallig. Zou de werking van de vaccinatie verminderen ofzo?
Ik zelf heb het ook niet gedaan, ook niet toen mijn kindje ‘s nachts 38,1 had. Ik heb het even afgewacht en ze was zelf heel vrolijk, dus vond een zetpil geven onnodig
2 maanden geleden
Nou ik schreef dus dinsdag dat hij de hele dag had geslapen. Woensdag weigerde hij simpelweg om overdag te slapen, elke x krijsen als we hem in bed legden. Gisteren (donderdag) heeft hij op de opvang goed geslapen. Gisteravond was het weer drama met naar bed brengen thuis, na 45 min krijsen is hij in de wipstoel in slaap gevallen en hebben we hem na in slaapcyclus (toen was hij weer wakker) in de cosleeper gelegd met een van ons er naast. Toen viel hij eindelijk in slaap, maar kwam nu net (01.00) alweer voor een nachtvoeding en het uur daarvoor heeft hij het hele uur lopen draaien woelen en schoppen. Pffffff ik herken dit echt niet van de vorige keer, super intens en zo sneu!
2 maanden geleden
Waren bij jullie de beentjes van je kindje ook gespannen toen er geprikt werd? Bij ons deed ze niet eens de moeite om hem te laten ontspannen en nu is hij natuurlijk ontroostbaar en heeft veel pijn aan z'n beentjes. Ik vraag me af of dit normaal is voor het cb om zo te vaccineren