27 Reacties

3 maanden geleden

Volg x

3 maanden geleden

Volgens mij is het beter voor de vaccinaties om geen zetpil van te voren te geven. Ongeveer 3 a 4 uur na de vaccinaties kunnen ze last krijgen en dan kun je beter pas de zetpil geven.

3 maanden geleden

Mijn zoontje is ook dinsdag aan de beurt. Ik volg dus even.

3 maanden geleden

Een zetpil van te voren geven heeft echt geen nut! Dat doet niks tegen de pijn. Ik gaf altijd voor de nacht een zetpil. Mijn oudste zoon had nooit zo’n last van zijn prikjes.. ben benieuwd hoe broertje erop reageert.

3 maanden geleden

Mijn zoontje heeft gisteren de vaccinaties gehad. Hij heeft veel geslapen vooral. Ik heb in de avond een zetpil gegeven, toen had hij 37,9. Daarna heeft hij goed geslapen! Vanochtend wat last van zijn buik en hij is wat mopperig. Temperatuur is weer normaal :)

3 maanden geleden

Hier hebben we gisterenochtend de twee prikjes gehad (rota hebben we niet gedaan). Na 3 à 4 uur zette hij het flink op een huilen. Geen verhoging wel zetpil gegeven wat hielp. Slaapjes gingen als normaal, wel contactslaapjes omdat ik hem niet met zetpil op z’n buik wilde laten slapen. ‘s Avonds 37,6 en ‘s nachts 36,6 dus gewoon in bed kunnen slapen gelukkig, alleen iets eerder gekomen voor z’n flesjes maar dat was het😊

3 maanden geleden

Vanochtend om 9u de prikjes en rota gehad. Merk tot nu toe weinig. Hopelijk blijft dat zo!

3 maanden geleden

Gistermorgen rond 11 uur, 2 prikjes en rota gehad. Rond 17 uur, 38.5 graden koorts. Toen een zetpil gegeven. Ze heeft gisteren heel veel geslapen. Vanmorgen 37.4 graden en net 36.9 maar ook vandaag heel veel jengelen en slapen.

3 maanden geleden

Die kleine van ons kreeg rond 14:00 uur zijn prikjes. Toen is hij echt tot 23:00 uur huilerig en totaal niet happy geweest. Hij heeft de hele tijd in onze armen gelegen. En verhoging gehad. Na 23:00 uur was hij weer helemaal zijn vrolijke zelf. Wel twee zetpillen gegeven voor de pijn. Ik zit er zelf ook over te denken om hem de volgende keer al van te voren een zetpil te geven. Al werken ze wel snel, mocht de kleine last krijgen.

3 maanden geleden

Geen zetpil vooraf geven. Beetje de beentjes masseren is fijn

3 maanden geleden

Reactie op aj205a

Geen zetpil vooraf geven. Beetje de beentjes masseren is fijn
Kreeg koorts, 38.3, dus toen toch maar zetpil gegeven

3 maanden geleden

Onze zoon heeft donderdag 2 prikjes gehad. Geen koorts of verhoging, alleen s nachts onrustig en veel mopperen. Had meer behoefte aan zn speen. Kon vrijdag overdag moeilijk slaap vatten door de onrust, maar verder niks aan de hand. Hij lijkt vandaag wel weer de oude

3 maanden geleden

Mijn dochter sliep Veel en had 38,4 toen zetpil gegeven en was het niet hoger dan 37,4. Niet te warm Kleden als je hem naar bed doet voor warmte stuwing.

3 maanden geleden

M’n ene kindje is altijd koortsig. En de ander helemaal niks. De een krijgt dus altijd erna paracetamol en bij de ander is dit nog nooit nodig geweest.

3 maanden geleden

Het advies is om vooraf geen zetpil te geven, omdat de werking van de vaccinatie tegen kan gaan!!! Dus ik zou ook pas geven als het nodig kijkt te worden (bij iets verhoging oid), dat werkt hier altijd goed. Zowel zoon als dochter kregen verhoging en waren wat meer moe... verder niet!

3 maanden geleden

Hier gisteren vaccinatie gehaald, overdag veel geslapen einde van de dag iets koorts 38 graden. Maar was nog gewoon vrolijk en zichzelf. Vandaag nergens geen last meer van. Het is mij 100% meegevallen

3 maanden geleden

Vooraf paracetamol geven heeft geen zin (het vermindert de pijn van de prikjes niet) en kan ook een negatieve invloed hebben op de werking ervan, zie o.a. https://www.ggdhvb.nl/veel-gestelde-vragen/wat-mag-je-doen-om-klachten-na-een-vaccinatie-te-verminderen/. Mijn oudste had nooit zo’n last van de prikjes, hooguit 1-2 dagen wat huilerig en last van de beentjes. Soms wat verhoging of koorts, maar dat is juist ook wel een goed teken: het immuunsysteem is dan aan het werk. Ik gaf altijd een zetpil als ik merkte dat hij pijn had, maar niet als hij alleen koorts/verhoging had en een beetje huilerig was. Dan legde ik hem wat vaker in bed en ging het ook wel weer voorbij. De jongste wilde vooral veel slapen. Van het rotavaccin had hij wel veel last (veel krampjes), maar de eerste keer was hij nog te jong voor paracetamol. De tweede keer heb ik hem wel een keer een zetpil gegeven, maar dat maakte niet echt verschil.

3 maanden geleden

Vanmiddag zijn vaccinatie gekregen. Hij slaapt veel en had 2 uur geleden 39.6 koorts en wilde niet drinken. Een zetpil gegeven (60mg) en een uur later gezakt naar 38.8 en een fles van 150 ml leeg gedronken. Vannacht maar af en toe een wekker zetten om te kijken hoe het gaat.

3 maanden geleden

Reactie op Moniqueokt

Vanmiddag zijn vaccinatie gekregen. Hij slaapt veel en had 2 uur geleden 39 ...
Hoe zwaar is jouw kindje? En hoe kom je aan 60mg zetpil? Ik heb alleen 120mg...

3 maanden geleden

Reactie op BMB97

Hoe zwaar is jouw kindje? En hoe kom je aan 60mg zetpil? Ik heb alleen 120m ...
Hij is nu 6,5 kilo. Ik heb deze zetpillen bij de apotheek gehaald.