13 Reacties

2 maanden geleden

We zijn net terug van vakantie in Turkije met onze jongens van 1,5 en een van 3,5 jaar. We hadden mini boekjes mee, mini kleur en stickerboekjes (Papa zat onder de stickers van onze oudste) met kleurpotloden en waskrijtjes, speeltjes, kleine cadeautjes (iets kleins van de Zeeman of Action) om open te maken tijdens de heen en terugvlucht, nep Crocs, zwemluiers, zwemkleding, een Puddle Jumper. Not to forget: wasstrips van Beckman voor kleine handwasjes. Een tip van mijn fysiotherapeute en daar heb ik veel aan gehad en hoefde ik niet veel mee te nemen. Bij onze eerste vakantie in mei gingen we met 2 koffers en nu met 1. Scheelt enorm. Veel gezonde snacks voor onderweg, eet lekker warm op de luchthaven en karvan c茅vitam go aardbei was handig om limonade aan te maken in de drinkbekers voor onderweg. D.w.z. als je door alle checks heen bent en naar de gate loopt. Veel plezier. Je bent gelukkig met familie dus genoeg entertainment al bij de hand ook. Onze jongste viel in slaap beide keren dus lekker moe maken voordat je gaat boarden is ook erg handig.

2 maanden geleden

Ik vergeet nog zonnebrandcr猫me en aftersun.

2 maanden geleden

wij zijn afgelopen op curacao geweest met de kleine. voor in het vliegtuig had ik me over voorbereid haha. ik had een water kleurboek, magneet puzzel en die fidget speelgoed voor in het vliegtuig en natuurlijk als last resort toch de ipad( geen viezigheid, niet te veel losse onderdelen). Ook had ik te veel snacks etc maar zekere voor het onzekere. Uiteindelijk was ze bijna de gehele heen vlucht wakker en hebben we bij aankomst (4uur smiddags daar) de slaap uitgesteld en dan gewoon vroeger naar bed waardoor dr ritme gelijk goed was. de terugvlucht heeft ze bijna de gehele vlucht geslapen waardoor dat ook weer terug draaide (9 uur sochtends hier aankomst) dus al met al top ! De heenvlucht heeft ze in de gangpad gespeeld en iedereen lastig gevallen maar had het idee dat niemand er last van had. voor daar zou ik genoeg zonnebrand creme meenemen want dat is duur daar. Wij hadden de buggy mee tot aan het vliegtuig en daarna ging die het ruim in en bij aankomst stond het klaar. verder had ik een thermofles voor altijd koud water voor haar. wasbare en wegwerp zwemluiers, billenzalf(bepanthene) paracetamol, thermometer, anti muggenspray, zoutoplossing neusspray, muggennet voor de zekerheid, dun slaapzakje, zwembandjes en swimtrainer (we wisten niet wat zij fijn zou vinden) babyfoon en wereldstekkers (meerdere van de action) en natuurlijk kleertjes, douchegel en handoekjes etc wees bereid op veel potjes voor eten! maar ze hebben daar vaak jumbo potjes eten dus weet je wat er in zit ! super fijn! al met al was alle voorbereiding meer dan nodig en moet je gewoon een go with the flow mentaliteit hebben want het blijft onvoorspelbaar 馃槀

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie tips, super fijn!!

2 maanden geleden

Welke zonnebrand raden jullie aan? Voor gevoelige huid en die geen vlekken geeft..

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Welke zonnebrand raden jullie aan? Voor gevoelige huid en die geen vlekken ...
Nivea kids lijn, je hebt ook een sensitive lijn.

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Welke zonnebrand raden jullie aan? Voor gevoelige huid en die geen vlekken ...
Dokter Leenarts!

vorige maand

Wij vliegen morgen terug vanuit Thailand en de heenreis is ons reuze mee gevallen. Weet niet of je een stoel hebt geboekt , maar zo ja dan de tip neem een autostoeltje mee dat past. Ik weet heel veel gezeul, maar zo fijn! Ze heeft de halve vlucht geslapen en het autostoeltje hadden we toch nodig voor de auto daar. Nieuwe speeltjes, wij hadden een tekenbord, iets om te stapelen en een kleine pop mee, en ipad als laatste redmiddel. Kleine snacks voor tijdens de vlucht. Entertain ook vooral voor de vlucht, hier heeft ze t hele vliegveld doorgerend, groot deel van de energie eruit toen ze in de stoel moest. Tijdsverschil kwam hier vanzelf goed, wij keken wanneer ze behoefte had aan haar middagdut (1e dag sliep ze enorm veel) en schoven wat met tijden en zorgde dat er genoeg wakkertijd was. Zo sliep ze eerst 2-3 dagen 21:00-21:30 en op t eind 19;00. Komt allemaal goed en geniet van de vakantie!

vorige maand

Ik vond een tablet met gedownloade tiktak afleveringen heel fijn. Probeer het thuis zo min mogelijk maar vakantie was een uitzondering. In het vliegtuig gaf het een escape als je het even niet meer weet, ze viel er ook bij in slaap (denk dat ze dst anders moeilijk had gevonden zonder heel de boel bij elkasr te huilen). Als zij haar avondeten al op had en wij nog moesten , gaf het ons soms ook een rustig momentje avondeten. Verder de babyfoon, zodat je zelf soms ook even op het terrassje voor je huisje / hotellobby o.i.d. kan zitten. De stapelbakjes van ikea waren bij ons echt een hit! In het zwembad, bij de zee, op het strand en in het huisje. Snackies erin bij uit eten, ideaal.

vorige maand

Heel fijn als je daar bent meteen even boodschapje te doen voor melk, snackies etc in huis.

vorige maand

Stukjes glittertape bij de action die kan je tijdens de vlucht overal op plakken en kan de kleine lospulken. Boekje met glitterpapier en stickers hier ook een succes.

3 dagen geleden

Wij zijn nu 2 maanden terug van onze vakantie naar Cura莽ao en ik kan je vertellen: het was geweldig. Ook wij waren nerveus voor de vliegreis. Als je het kan veroorloven zou ik een extra stoel boeken voor je kleine. Dit hebben wij gedaan en heeft zoveel gedoe gescheeld. Je hebt dan zelf ook even de ruimte om te kunnen ontspannen. Hij heeft tussen ons in geslapen op z鈥檔 eigen stoel. Verder veel snacks mee en schermtijd telt niet in de lucht馃槣. Jetlag heen was totaal geen probleem maar terug was wel echt pittig. Dit had ik zelf enorm onderschat maar het duurde echt 1.5/2 weken tot onze zoon weer een beetje normaal ritme had.