5 Reacties
4 maanden geleden
Wij zijn vorig jaar met onze zoon van toen 7 maanden een weekje weg geweest. Waar wij op gelet hebben:
Wat voor accomodatie hebben jullie? Is het een huisje op een vakantiepark? Want die hebben meestal een gratis baby pakket met kinderstoel, aankleedkussen en ledikantje met beddengoed. Dan hoef je dat alvast niet zelf mee te nemen. Anders moet je daar natuurlijk als eerste aan denken.
Wat we zelf prettig vonden om bij te hebben, naast kleding en verzorgingsspullen, was:
-de wipstoel (wij hebben een inklapbare)
- een deken/speelkleef om hem op te leggen om te spelen.
- een extra grote handdoek (niet alle gordijntjes zijn verduisterend)
- de babyfoon
- hapjes die al klaar zijn. Je kunt zelf maken en meenemen, maar voor een keer zijn potjes en knijpzakjes ook prima als je dat normaal niet doet.
Voor de 'vrije tijd':
- een zwemband waar de baby in kan en zwemluiers
- een tas met wat speelgoed. Er is vast een campingwinkel, maar dat is meestal rete duur.
- een usb stick met filmpjes, (kinder)programma's en films en series. Voor de netflixlozen onder ons haha
En iets om de avond mee door te komen als je kleintje slaapt. Een spelletje, puzzelboekje, dat soort dingen.
Fijne vakantie alvast! Wij gaan zelf in september een weekje naar een huis in zuid Frankrijk met nu een peuter van (dan bijna) 3 en zijn broertje van (dan) 4 maanden. Ben benieuwd naar die ervaring haha...
4 maanden geleden
Wij zijn nu een weekje weg, in Nederland, maar voelt nu als zuid Europa :-) de jongste is nu 7 weken. Wat ik onmisbaar vind zijn XL Hydrofiel doeken, gebruik ze oa:
- als inleg bij warmte in de Maxicosi en andere autostoelen, - als onderlegger op aankleedkussens,
- op elke bank die ik tegenkom zodat ie lekker even kan liggen
- als voedingsdoek bij borstvoeding nu ik alleen een hempje aan heb
- als zonwering voor het raam in de auto
- als droogdoek na Badje/ douche /verkoeling
- als onderlegger in het campingbedje
- als lakentje tijdens een dutje in de warmte, waar net iets nodig is
En ik kan nog wel wel meer bedenken. Ik heb dus een hele stapel mee :-) En als ze nat zijn, zijn de ook super snel weer droog :-)
Wat wij ook in de auto hebben is kindermuziek. Om zelf af en toe gek van te worden, maar ik weet van de oudste 2 dat ze hier al voordat ze 1 jaar waren naar luisterden en we zo een ritje vaak toch wel een half uur tot uur konden rekken als ze wat huilerig werden. Bij ons is Monique Smit nog steeds in trek (oudste 7 jaar en middelste bijna 3).
En wat ik nu ook weer heel fijn vind is het kleine nachtlampje dat we mee hebben. Nu voor nachtvoedingen, maar ook als een van de anderen even wakker is. In een vreemde omgeving is even bij schijnen met een zacht lichtje heel fijn als je je bed uit mag.
En ik ben heel veel van spullen kopen op locatie, maar als je erg gehecht bent aan je eigen luiers of je kindje hier gevoelig voor is, neem voldoende luiers mee. Ik vind weinig dingen zo vervelend als op luierzoektocht moeten in het buitenland.
Wat we nu niet mee hebben en wat ik mis, is een eigen Schaduwdoek. Normaal kamperen we en hebben we dit standaard mee. En ook op het water. Hebben we dit vaak wel mee. Nu niet aan gedacht en dat zou best welkom zijn. Fijne uv strandparasol kan ook een alternatief zijn. Dan ben je namelijk niet afhankelijk van schaduwplekken.
Veel plezier alvast met de voorpret!