18 Reacties
2 jaar geleden
Ik had bij mijn eerste zwangerschap onze honeymoon gepland naar Mexico. Is was toen 15-17 weken geweest. Wij hebben uiteindelijk ervoor gekozen om niet te gaan. Ik was toen bij het tropeninstituut en er werd aangegeven dat ik eigenlijk alleen maar lange kleren moest aandoen en eigenlijk ook niet in het regenwoud moest komen. Dus maximaal nog op het strand. Ook al is het risico wel klein, wij durften het niet aan. Ik had het me niet kunnen vergeven als iets met onze dochter was gebeurd, Zika is echt naar. Was toen idd een dure grap, want omboeken kon ook niet meer. Baalde wel even flink.
2 jaar geleden
Wij gaan in januari, dan ben ik ook 20 weken. We zijn er al vaker geweest, maar nu voor het eerst zwanger haha. Zit je op een resort of ga je rondreizen? Er zijn al heel lang geen actieve besmettingen geweest dus het risico is echt heel heel heel laag. Ik zou gewoon gaan. Ze hebben daar ook goede muggenspray die goed werkt dus dat kun je eventueel gebruiken. En ik vond het ‘s avonds wel afkoelen dus had al vaker langere mouwen aan.
2 jaar geleden
Reactie op AG
Even goed voor jou om te weten volgens mij is zwangerschap ook een goede re ...
Vooral als je een annuleringsverzekering hebt toch?
Zelf zou ik het risico niet nemen. Ik hou erg van reizen maar zwanger word ik ineens erg risicovermijdend :).
Ik zou zeggen laat je goed informeren door GGD en artsen en maak daarna je keuze.
2 jaar geleden
Hier om die reden wel omgeboekt voor over twee weken naar een zika vrij eiland.
Voor mij/ons was het meteen duidelijk dat ik geen enkel risico wil lopen en zeker niet voor een vakantie. Nu wil niemand dat natuurlijk, dus ik zou vooral gewoon doen waar je je goed bij voelt. De kans is natuurlijk heel klein, maar mij gaf het onrust dat er wel een kans ís.
Fijne vakantie alvast!
2 jaar geleden
Reactie op LoLa1996
Wij zitten op een resort, was ook niet van plan daar heel veel vanaf te kom ...
Klinkt misschien heel lullig, maar ik vind het altijd zo zonde als mensen hiervoor helemaal naar de andere kant van de wereld vliegen. Er is daar zoooveel vets te doen, te zien, te eten, te ervaren. Voor een resort kan je toch ook gewoon naar een Canarisch eiland ofzo?
2 jaar geleden
Ahh jeetje wat een dilemma!
Ik zou het zelf niet prettig vinden maar kan me ook voorstellen dat anderen een andere keuze maken.
Wat ik je wel kan meegeven is het advies om goed verzekerd die kant op te gaan als je wel gaat. Ik was er 2 jaar terug en werd snachts door een insect gebeten, dat is flink gaan ontsteken tot het punt dat ik een paar dagen aan het infuus moest in een kliniek. Toen ik thuis kwam bleek ik 12.500 euro te moeten betalen, nog nooit zo blij met een goede verzekering 🙃
2 jaar geleden
Reactie op Hebe23
Ahh jeetje wat een dilemma!
Ik zou het zelf niet prettig vinden maar kan me ...
Drukte te snel op enter haha, maar als toerist kom je in situaties waarin je zorg nodig hebt dus snel terecht in dure klinieken die gericht zijn op rijke Amerikaanse toeristen die daar veel zijn inclusief prijs stelling. De kans is klein maar toch goed om te weten!
Verder is het er echt prachtig!!! Ik hoop dat je een hele fijne en zorgeloze vakantie tegemoet gaat, wat je keuze ook wordt ☀️
2 jaar geleden
Reactie op minny
Wij gaan in januari, dan ben ik ook 20 weken. We zijn er al vaker geweest, ...
Let wel op met muggenspray, Deet passeert de placenta en word daarom afgeraden. Bij Icaridine weten ze nog niet of het ook in de placenta terecht komt dus word uit voorzorg ook afgeraden 🫣 Dus even goed kijken of de betreffende muggenspray geschikt is! 🤗 Misschien een kinder variant zonder deet