6 Reacties
2 jaar geleden
Zolang je betaald ouderschapsverlof hebt, bouw je vakantieuren op, net als tijdens je zwangerschapsverlof of tijdens je partners (als je die hebt) geboorteverlof. Als je ook nog ONbetaald verlof opneemt, bouw je geen vakantiedagen op!
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/vraag-en-antwoord/heeft-het-ouderschapsverlof-invloed-op-mijn-vakantiedagen#:~:text=Over%20maximaal%209%20van%20de,dan%20ook%20geen%20vakantie%20op.
2 jaar geleden
Reactie op sophie1998
Zolang je betaald ouderschapsverlof hebt, bouw je vakantieuren op, net als ...
Dankje, klopt. Alleen als ik de andere helft van 2024 maar 3 dagen ga werken en daarnaast de andere dag voor 70% betaald krijg. Stel ik zou 20dgn krijgen dan betekent het dat ik de 2e helft van ‘24 relatief meer vakantiedagen heb en minder hoef op te nemen als ik maar 3dgn werk. Normaal als ik 4dgn werk moet ik dus 1 wk opnemen. Misschien is dit te ver gedacht wellicht hoor!
2 jaar geleden
Reactie op RSmit
Dankje, klopt. Alleen als ik de andere helft van 2024 maar 3 dagen ga werke ...
Ik snap je niet helemaal meer 😅 Je neemt geen onbetaald ouderschapsverlof op? Dan krijg je over 2024 gewoon 20 dagen. Omdat je in de praktijk aan het eind van het jaar maar 3 dagen werkt, is het wel voordeliger om vakantie op te nemen. Dat is mazzel :) Stel je neemt 1 week vakantie, dan neem je 3 vakantiedagen op en 1 dag ouderschapsverlof!
2 jaar geleden
Je contract blijft toch gewoon op 32 uur staan... Daar gaat je ouderschaps verlof vanuit?