5 Reacties
één maand geleden
Fitness - en voedingscoach hier 🙋🏼♀️
Wat lastig dat het niet lukt en dat u de motivatie kwijt raakt hierdoor! Bent u bekend met de kcal in VS kcal out? Dat wil zeggen dat hoeveel je binnenkrijgt tov hoeveel je verbrand bepaald of je afvalt, gelijk blijft of aankomt. In uw bericht begrijp ik dat u niet afvalt en daarmee kan ik concluderen dat u niet in een calorietekort zit (een tekort wil zeggen dat u meer calorieën verbrand dan u opeet). Wat hierbij kan helpen is nauwkeurig tracken wat u eet, letten op uw lichaamsbeweging en monitoren wat uw gewicht doet met de hoeveelheid calorieën die u eet. Die hoeveelheid kunt u aanpassen als u merkt dat uw gewicht er niet op reageert. Dit tijdelijk bijhouden kan inzage geven in hoeveel u binnenkrijgt en welke portiegroottes passen bij uw doel!
Wat ook goed is om te weten: gewicht is een vrij nietszeggend getal. Als je sport en je maakt spier aan, zal je gewicht niet dalen omdat je wellicht vetmassa verliest - maar wel spieren aanmaakt. Ook kan je gewicht beïnvloed worden door je vochtgehalte, menstruatie, bijvoorbeeld.
Ik werk niet meer als coach, dus dit is geeen reclame, maar je mag mij altijd een berichtje sturen dan kijk ik even met u mee! Gratis, voor niks, want ik werk niet meer als coach 🤭
één maand geleden
Jaa ik eet ongeveer 1500 kcal per dag en soms weleens iets meer maar dan hoor je gewoon af te vallen.. ik heb zelf ook een voedings coach en die zei wel dat je daar mee hoort af te vallen. Maar als je al zolang bezig bent en er gebeurd niks dan heb je wel zoiets van , ik vind het goed zo! Ik hou elke dag een eet meter bij.
één maand geleden
Reactie op Elize1989
Jaa ik eet ongeveer 1500 kcal per dag en soms weleens iets meer maar dan ho ...
Hoe weet je dat je die 1500 kcal binnenkrijgt? Oo welke manieren meet je dit? Het klinkt hard, maar als je hiermee niet afvalt, dan kan het zijn dat je meer binnen krijgt dan je denkt (via tracking apps kloppen de getallen namelijk vaak niet, deze moet je handmatig invoeren als je kloppende informatie wilt). Het kan zijn dat je bepaalde dingen vergeet erbij te berekenen, zoals drankjes, sauzen, etc. 1500 kcal is inderdaad laag, kan het zijn dat je toch onbewust meer binnen krijgt dan je invult op waarmee je het bijhoudt?
Wat doet u aan beweging dagelijks?
één maand geleden
Hier ook hoor. Track in myfitnesspal dus weeg af, zet 10.000 stappen elke dag. Soms gevoel dat mn buik minder word en soms denk ik lijkt maar zo 😆
Misschien toch nog te vroeg voor sommige🤷♀️
één maand geleden
Reactie op ikwordmoederx
Hoe weet je dat je die 1500 kcal binnenkrijgt? Oo welke manieren meet je di ...
Ik vul alles goed in! Ik heb hier voor mijn zwangerschap ook gedaan en toen 10 kilo afgevallen dus ik weet ondertussen wel hoe ik het moet doen. Daarom vind ik het zo gek dat het nu niet meer lukt. Ik wandel veel, sport niet in de sportschool. Deed ik hiervoor ook niet en toen ging het ook goed. Is 1500 kcal laag? Ik vind het wel moeilijk dat zeg ik erbij.