Hallo dames
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn dochter van 5 maanden sliep tot vorige week zondag in de co sleeper naast mij. Helaas werd de co sleeper te krap en hebben wij het ledikant naast ons gezet.
Ik geef altijd de laatste fles op de slaapkamer in het bedtijdritueel zodat zij ook weet dat het bed tijd is. Ze valt meestal tijdens de fles al in slaap en anders duurt het hooguit 10 minuten en kon ik haar zo in de co sleeper leggen.
Echter sinds het ledikant is het drama. Ik ben al vanaf vorige week zondag elke avond 2 a 3 uur bezig. Ze valt zoals gewoonlijk tijdens de fles soms in slaap. Maar wanneer ik haar in haar ledikant leg, zodra zij ook maar het matras voelt, is ze wakker en gaat ze mopperen wat daarna overgaat in huilen. Voorheen sliep ze zo meteen in de co sleeper. Ik probeer haar dan te troosten door ssssh te zeggen en haar speentje te geven. Soms als ze echt overstuur raakt pak ik haar even op, geef ik een knuffel tot ze rustig is en leg haar terug. Als ik haar op pak dan is het goed en begint ze soms gewoon te lachen 🥲
Is dit een sprong of slaapregressie?? Of is het ook wennen aan het ledikant?? Ik weet in ieder geval wel dat het me op breekt. Half 8 gaat ze naar de slaapkamer met de laatste fles en om 22 uur zit ik er vaak nog.
Overdag doet ze haar dutjes in de box en slaap ze zo 1 a 2 uur als 1 dutje maar ook soms hazenslaapjes. Sinds vorige week ben ik dus ook bezig om het middagdutje in het ledikant te doen. Ze slaapt dan met onze hulp wel binnen een half uur maximaal. Soms doet ze een dutje van 1.5 uur of een hazenslaapje in de ledikant.
Aan het bedtijdritueel is niks veranderd behalve het bed dan. Ik heb gewoon haar zelfde White noise knuffel in het bedje en ook al een strak laken over haar.
Heeft iemand nog tips? Ik hoop dat het een fase is want ik wil ook soms een avondje rustig op de bank zitten😜