9 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou starten met de dag ongeveer op dezelfde tijd te beginnen (bijvoorbeeld rond 7.00/ 7.30 uur). Dan te kijken naar wat de wakkertijden zijn van je kindje (ongeveer 1,5 tot 2 uur?) en hoeveel tijd er tussen de voedingen zit (3 tot 4 uur?). Dan kom je denk ik snel in een soort van ritme. Geef je borst of flesvoeding?

3 maanden geleden

Reactie op Marlou132

Ik zou starten met de dag ongeveer op dezelfde tijd te beginnen (bijvoorbee ...
Wat is de dag beginnen? Wat doe je dan anders met je kind dan als je de dag niet begint?

3 maanden geleden

Reactie op EOlsen

Wat is de dag beginnen? Wat doe je dan anders met je kind dan als je de dag ...
Met je kind opstaan en beneden een voeding geven. Of boven een voeding geven, maar dan met alle gordijnen open. Dus als verschil tussen dag en nacht.

3 maanden geleden

ik geef borstvoeding op ritme, -voeding, spelen, slapen- dat bevalt hier prima, bij de eerste vermoeidheidssignalen naar bed (of bij einde wakkertijd nu a 1.5u). Zo kom je aan de 6 tot 8 voedingen op een dag. Zo heb ik het ook met mijn oudste gedaan die flesjes kreeg. Zo ga je met het verminderen van de slaapjes ook de flesjes afbouwen. Door het ritme weten de kleintjes waar ze aan toe zijn. Ze kunnen zelf immers ook geen klok kijken en op een gegeven moment merk je op dat de voedingen steeds rond een bepaald tijdstip komen

3 maanden geleden

Reactie op Marlou132

Ik zou starten met de dag ongeveer op dezelfde tijd te beginnen (bijvoorbee ...
Flesvoeding. Meestal gaan we ook rond 7 a 7:30 naar beneden vanwege onze peuter.

3 maanden geleden

Hier beginnen we nu elke dag ook op hetzelfde tijdstip. Dus wakker maken rond 7:30. Moet ook wel ivm oudere zus die naar opvang enzo moet. Zij is vaak om 7:00 wakker. Straks als ik weer aan het werk ga moeten we ook rond deze tijdstippen opstaan en klaarmaken. Ik moet over 2 weken weer aan het werk. Ik merk dat wij in ieder geval een aardig ritme hebben door elke dag zelfde tijdstip op te staan (flesvoeding). Dus eigenlijk is alleen de 1e fles van de dag niet op verzoek. De rest wel. Dat heeft zich hier daarmee automatisch in een ritme gebracht.

3 maanden geleden

Reactie op Marlou132

Met je kind opstaan en beneden een voeding geven. Of boven een voeding geve ...
Wij hebben een heel klein appartement met 1 slaapkamer dus als het licht wordt buiten dan is dat het ook snel al bij ons. Verder wordt ze meestal wel wakker om 6 uur, moet ik haar na de voeding dan bijvoorbeeld op een speelkleed leggen ipv terug in bed? Ik ben vandaag wakker geweest om 2, 4, 5 en 6 uur. Dus niet echt veel slaap gehad. Is het dan belangrijk dat ik nu zelf dan ook opsta, ga ontbijten enz.? Merkt mijn kind dat dan?

3 maanden geleden

Wij hebben een paar dagen bijgehouden wanneer onze zoon voor voeding kwam, en daar hebben we een schema op gebaseerd (7-10-14-18-22 uur en een achtvoudig op verzoek, meestal tussen 3:00/4:30). Dat werkt aardig, wij vinden het zelf soms lastig om overdag alle tijden te halen, maar vaak vallen we vanzelf weer terug naar deze tijden.

3 maanden geleden

Reactie op EOlsen

Wij hebben een heel klein appartement met 1 slaapkamer dus als het licht wo ...
Gewoon lekker bijslapen als je kindje slaapt.. ook mama heeft rust nodig!