14 Reacties
één maand geleden
Mijn oudste heeft het nooit bij 1 ijsblokje gelaten. Vanaf het begin kreeg hij al meer. Ik volg het kindje daarin gewoon. Lust hij meer, dan krijgt hij de volgende keer meer. Ik heb eerst 2 weken alleen een middag moment gedaan en daarna ochtend fruit en bij het avondeten de groente hap.
Brood zijn we pas met 8 maanden gaan geven aangezien hij hier heel lang nog een deegbal van maakte in zijn gehemelte. Vanaf 6 maanden wel af en toe geprobeerd dus.
Flessen laten vallen deed ik ook afhankelijk van de kleine. Op een gegeven moment merk je s ochtends dat na het hapje de fles niet nodig meer is
één maand geleden
Melkvoedingen vervangen is echt pas vanaf 6 maanden, anders lopen ze belangrijke voedingsstoffen mis. Voor oefenhapjes is niks te weinig. Het is immers bedoeld om smaken te introduceren en mondmotoriek te oefenen. Teveel is als je baby hierdoor minder gaat drinken. Volg vooral je baby, maar let wel op dat ze niet minder gaan drinken.
één maand geleden
Reactie op 18mei2024
Wij zijn pas een paar dagen geleden begonnen maar ik heb zo'n 60 dagen sche ...
Welk schema volg je?
één maand geleden
Mijn kindje krijgt nog kramp van 1 ijsblokje. Pas als dat beter gaat ga ik naar 2. Hij is nu 4 maanden en we oefenen al vanwege allergische aanleg. Het gaat meer om proeven zodat we op tijd ei en pinda kunnen gaan introduceren. Wij doen overigens geen hapjes 2 uur voor slapengaan omdat we moeten checken of er geen reactie komt. Dat kan evt bij elk kindje onverwacht komen dus zou met nieuwe voeding niet te laat opnde dag geven. Gewoon een tip van onze diëtiste 😊
VRIEND
één maand geleden
Kind en gezin België in een notendop:
- Volg je kindje. Kan hij/zij snel goed af happen en geeft de voeding geen darmproblemen (krampen, obstipatie,...) mag hij/zij meer eten zodra hij/zij dat wil.
- Melk vervangen mag vanaf 4 maanden in België wél! Zodra een groente- of fruithap zo'n 150g is mag de melkvoeding van dat moment wegvallen. Er moeten, als zowel groenten als fruit goed gaan en daar dus flessen weg vallen, wel nog 3 flessen, of minstens 500mL melk, overblijven.
- Brood vanaf 8 maanden
Hier kan je er alles over vinden: https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/vaste-voeding
één maand geleden
Reactie op Aardbeitje20
Kind en gezin België in een notendop:
- Volg je kindje. Kan hij/zij snel go ...
Dankjewel!! 🥰
één maand geleden
Reactie op 18mei2024
Van mamaRoos. Ik zag dat iemand daar een screenshot van had gestuurd in een ...
Zou je hem hier willen delen? Ik kan de topic niet vinden..
één maand geleden
Onze baby is 4.5 mnd en eet alles ook zo weg
Gaat heel goed geen krampjes oid
Wij doen nu 2x daags zo’n ijsblokje aan fruit of groente
En vanaf 6 mnd gaan we dit pas opvoeren dat voelt voor ons goed. En met opvoeren bedoel ik wat meer dan een ijsblokje en bijv dingen mengen zoals aardappel met brocoli.
ADMIN
één maand geleden
Hi dames,
De schema's van Mama Roos mogen niet gedeeld worden op het forum. Dit is betaalde content en het is zelfs strafbaar om dit met anderen te delen. Ik heb het screenshot weggehaald, maar let hier aub op.
Liefs,
Micky