Hi mama’s!
Aan de mama’s die al eerder kindjes hadden:
Ik ben sinds een week begonnen met oefenhapjes aan te bieden. Ik heb van die ijsblokmaker dingetjes (hoe noem je die 😂) gevuld met verschillende groente soorten. Hier krijgt ze nu sinds een week iedere dag een ijsblokje van. Dit eet ze nog niet helemaal op, maar hangt echt af van de groente. Het eerste wat ze at was 3 dagen achter elkaar bloemkool. Ik geef het altijd rond dat wij ook gaan eten, dit hangt af van wanneer haar fles is geweest want ik doe het tussen twee flessen in, vaak is dit tussen de één na laatste en laatste fles.
Bloemkool vond ze niet geweldig. Na 3 dagen bloemkool proeven heb ik 3 dagen zoete aardappel gedaan, dit vond ze wel heel lekker en at ze al meer van op en gisteren ben ik begonnen met mango. Ik geef namelijk gewoon groente en fruit door elkaar ipv eerst fruit en dan groente of andersom.
Afijn.
Vanaf wanneer ga je meer fruit / groente geven? Is dit echt pas vanaf 6 maanden?
De komende dagen / weken blijf ik gewoon steeds een blokje geven omdat ze eerst lekker alles van mij mag proeven. Maar vanaf wanneer worden dit bijv 2 blokjes? En laat je dan een fles vallen (bijv 2e fles omdat je dan fruithap geeft ipv fles)?
En soms hoor ik ook wel eens dat mensen bijv ‘s ochtends oefenen met fruit en ‘s avonds met groente. Dus wat ik nu alleen in de avond doe, dat ze dat ook nog ‘s ochtends doe. Of is dat te veel? Ik weet het oprecht niet haha!
En vanaf wanneer gaven jullie brood?
Dit is nog niet aan de orde hoor, maar ik vraag me het gewoon allemaal af haha!
Ik heb best wel een flinke dame die met 3 maanden 7.3 woog en 63 cm lang was. Dus nu met 4 maanden zal ze inmiddels al wel weer stuk meer wegen. Ik wil daarom niet haar onnodig te veel geven waardoor ze ‘nog forser’ wordt. 😳