14 Reacties
4 maanden geleden
Mijn zoontje is 5 weken en wij hebben hem gisteravond voor het eerst in zijn eigen kamer gelegd. Ook door de reden dat hij heel veel geluid maakt in zijn slaap waar ik steeds wakker van werd. En volgens mij werd hij dan ook weer wakker van mij. En het ging eigenlijk heel erg goed en hij heeft meteen voor het eerst de nacht door geslapen. Ik denk niet dat het schadelijk voor hem is.
4 maanden geleden
Nee hoor, totaal niet schadelijk!! Als hij lekker slaapt en je reageert mocht hij toch gaan huilen is er echt geen reden tot zorgen. Het voordeel van samen slapen zit hem vooral in het gemak bij voeden. Je hoeft niet meer helemaal je bed uit, en als je baby s nachts veel troost nodig heeft hoef je ook je bed niet uit.
Dus nee hoor. Als op zn eigen kamer voor jullie beter werkt heeft het hele gezin daar baat bij. Ook de baby, want een uitgeruste mama is fijner dan eentje die heeeeeel nodig moet slapen 🤪
4 maanden geleden
Hier al na een week naar z'n eigen bed.. ik sliep gewoon niet wat het gekreun. Ik ging gewoon naar zijn kamer als er wat was of als hij een fles wilde
4 maanden geleden
Gewoon lekker doen!! Doe vooral wat voor jullie zelf werkt. Je gaat waarschijnlijk reacties krijgen dat zes maanden het voorschrift is en wiegendood en blablabla, maar ook dat is maar een advies en je moet vooral doen wat voor júllie allemaal passend is. Als jij niet aan je nachtrust toekomt door alle geluidjes, dan zou ik ermee starten om hem op eigen kamer te laten slapen. Zo te lezen kan je dat heel veilig doen met de nabijheid van jullie en de babyfoon ☺️
Ik hoop dat je snel je nachtrust weer terug kan gaan vinden! Pas goed op jezelf en zorg goed voor jezelf lieve mama, je doet het goed 🥰
4 maanden geleden
Wij hebben ons zoontje bij 3 weken in eigen bedje laten slapen, precies om dezelfde reden én het wiegje werd te klein haha. Men zegt dat voor de band tussen ouder en kind je baby lange tijd bij je op de kamer moet houden… Nou, ik heb als baby vanaf dag 1 op een eigen kamer geslapen en de band met mijn ouders is perfect. Je hoort hem prima vanuit jouw kamer en een babyfoon versterkt dit nog eens! En gezien je hem ‘s middags ook erin legt.. dan lig je denk ik ook niet naast hem, toch? Niet zo gek laten maken door internet! Nee, totaal niet schadelijk!
4 maanden geleden
Ons zoontje slaapt sinds dat hij 4 weken oud is ook op zijn eigen kamertje in zijn ledikant. Ook omdat hij ons erg wakker hield met alle geluidjes in zijn slaap. Het ging meteen heel goed en we merken daardoor ook veel beter te kunnen slapen. Wij zijn daardoor de volgende dag meer uitgerust en meer ontspannen waardoor dit ook veel fijner is voor je kleintje natuurlijk. Ik zou het aanraden!
4 maanden geleden
Hier beide kinderen vanaf dag 1, slaap altijd zelf al licht, doe anders geen oog dicht. Nooit geen gekkigheid mee gehad.
We slapen in de middelste kamer dus kan ze beide goed horen als er wat is
4 maanden geleden
Lekker op de eigen kamer. Een baby weet er niet van, hooguit de mama een beetje ;-). Had er ook altijd even moeite mee maar niet wakker worden van ieder geluidje is ook wel prettig!
4 maanden geleden
Iedereen bedankt voor de reacties. Afgelopen nacht voor het eerst op zn eigen kamer en hij heeft het super goed gedaan. Van 11 tot 4 geslapen en van 5 tot 9. Ik daarentegen moest toch wel even wennen aan de rust en keek om de 5 min op de babyfoon 😅. Maar dat zal komende nachten ook wel steeds beter gaan