Hallo, vraagje;
Vanaf wanneer is het gewaagd om bijvoorbeeld een happy horse knuffeltje in bed te geven.
Wij bakeren sinds 2 dagen niet meer in omdat de kleine de hele dag probeert om te rollen maar ik merk nu dat hij iets in zijn handjes wil hebben in bed. Toch vind ik een knuffeltje nog wel spannend! Hoe denken jullie hierover?
Wij kiezen voorlopig nog voor een ‘middenweg’. Wanneer hij overdag slaapt met ons in de buurt is het met knuffeltje. ‘s Nachts of wanneer we niet in de buurt zijn nu nog zonder knuffel.
"Officieel" zeggen ze tot 2 jaar een leeg bedje. Maar moet zeggen dat mijn zoontje vanaf week 2 al een knuffeldoekje aan de speen heeft zitten. Zo kunnen we de speen een beetje op zijn plaats houden als hij op zijn zij ligt 😅. Evt overdag eens aankijken en als je er vertrouwen in hebt s nachts ook doen. Oudste heeft geen knuffels in bed gehad tor hij met 15 maanden vroeg om een dekbed ipv slaapzak. Toen ik ben ik ook meteen overboord gegaan met knuffels. Al mag hij er max 2 in bed hebben liggen
Oke dank voor de reacties! Gisteren toch een knuffeltje in zn handje gegeven en hij werd gelijk rustig. Maar een kwartier later lag hij op zijn hoofdje 😅
Dus ik ga het idd eerst even overdag aankijken!
Ons zoontje is 13 weken en wij gebruiken inderdaad een knuffeldoekje, zoals hiervoor gezegd op www.kinderveiligheid.nl staat dat dit gewoon mag, omdat het dun is. Het gevaar zit hem in de grotere dikke knuffels waarin het gezicht kan wegzakken.😄
Hier sinds vandaag een hydrofiel knuffeldoekje van cottonbaby en Jeejte wat een verademing! M’n zoontje slaapt ineens overdag 1 a 2 uur waar hij voorheen alleen maar hazenslaapjes deed. Ook slaapt ie nu uit zichzelf ipv wiegen 🫨 gaat een wereld voor me open
Ik geef een happy horse knuffel doekje bij het inslapen, ze houdt graag iets vast. Als ze in slaap is gevallen haal ik het weg en het speentje ook (valt uit) en leg ik dat bij het voeteneinde neer (voor de zekerheid)