11 Reacties
4 maanden geleden
Ik zie nu pas dat er 2 dagen een soortgelijk topic is geopend over zelfstandig leren slapen, had ik nog niet gezien..
Dan nog wel benieuwd, hoe doen jullie het overdag? Voeden-spelen-slapen of is het heel normaal dat er bij ons nog totaal geen ritme in zit? Dingen in dezelfde volgorde doen is nog erg lastig omdat er met de voedingen en slaapjes nog niet echt een ritme is
4 maanden geleden
Ik doe alles op gevoel. Bij mn eerste was ik heel erg van de schema's, de ideale tijden volgen en vaste rituelen, maar nu bij de 2e kijk ik gewoon waar ons kind op dat moment aan toe is. Als hij moeheidssignalen gaat laten zien leg ik hem te slapen, of hij nou pas 10 minuten wakker is of al 3 uur. Het wisselt heel erg, en persoonlijk vind ik deze aanpak veel beter werken. Er is juist meer rust, minder zorgen en ons zoontje is er heel tevreden op. Er is ook geen vastigheid in waar hij slaapt. Soms ik zn wieg, soms op zn kamer in de ledikant, soms in de box, soms in de kinderwagenbak, soms de draagzak of op schoot... het is maar net wat voor hem werkt op dat moment.
Zo doe ik het trouwens ook met voeding, de ene keer zit er 3 uur tussen, de andere keer 5, het is maar net wanneer hij zich meldt. Aan het eind van de dag heeft hij toch wel ongeveer hetzelfde gegeten.
4 maanden geleden
Wat ik heb gemerkt de afgelopen paar weken dat het schema van voeden spelen slapen etc helemaal niet zo statisch werkt. Precies was je zegt soms valt mijn dochter tijdens borstvoeding in slaap en soms kan ze wel even wakker blijven. Ik merk dat het volgen van mijn dochter ipv schema"snons rustiger maakt. De schemas zijn maar een leidraad..maar in de praktijk werkt het toch echt wel anders
4 maanden geleden
Reactie op Marenne
Ik doe alles op gevoel. Bij mn eerste was ik heel erg van de schema's, de i ...
Grappig, hier precies dezelfde volgorde en ervaring (eerste volgen schema, tweede op gevoel)! En ook ik vind het volgen van de baby veel fijner werken en brengt veel meer rust.
Wat ook wel erg uitmaakt is dat ik merk dat ik gewoon veel zelfverzekerder ben in het oppikken van de signalen bij de tweede dan bij de eerste. Dat brengt denk ik ook veel meer rust met zich mee, wat de baby dan weer voelt.
4 maanden geleden
Reactie op Marenne
Ik doe alles op gevoel. Bij mn eerste was ik heel erg van de schema's, de i ...
Precies hoe ik het ervaar met ons 2e kindje..
Eerste heb ik het boek ook gelezen waar TS het over heeft. Had het gevoel dat dat boek ervoor zou zorgen dat mijn kindje ideaal ging slapen haha. Deze aanpak werkte voor ons niet.
Ben er toen ook achter gekomen dat bijvoorbeeld aan de borst in slaap helpen ook echt helemaal prima is.
Bedoel, als volwassene wil je toch ook graag lekker geboren in je warme bedje met een volle buik slapen?
De 2e doe ik volledig op gevoel ook. Werkt goed en ik heb zoveel minder stress..
4 maanden geleden
Reactie op seenokj
Van wie moet dat? Mijn zoon van bijna 3 valt niet eens zelfstandig in slaap ...
Mijn dochter van 9 weken ook nog niet 😀.
4 maanden geleden
Reactie op waitingstar
Precies hoe ik het ervaar met ons 2e kindje..
Eerste heb ik het boek ook ge ...
Klopt plus ze groeien er toch wel overheen? Logisch dat als ze zo klein zijn nog even geholpen moeten worden
4 maanden geleden
Reactie op seenokj
3 jaar bedoel ik 😂
Oh hahha 😂😂 mijne dan ook niet gok ik.
4 maanden geleden
Wij gaan heel goed op werken met wakkertijden. Bij m’n eerste ook gedaan en ging altijd heerlijk slapen wanneer hij in bed werdt gelegd. Uiteraard wanneer je dit hebt geoefend. Ik ben er nu sinds vandaag toevallig weer mee begonnen omdat ik merkte dat hij overdag in het lawaai en licht toch minder goed kon slapen. Bedritueeltje doen, elke x t zelfde en wakkertijden aan houden. Brengt hier rust en is een succes. Hij slaapt nu al vanaf 7:45 in zn bedje op zn kamer met 2x tussendoor ff speentje en kusje. Laat weten dat je dichtbij bent ❤️ tip van flip: volg Bureau van Slaap op Instagram. Dankzij hun methode is mijn peuter zo’n goede slaper 😊 hopelijk mijn baby ook!