Vanaf wanneer leren jullie je baby om zelf in de wieg in slaap te vallen? Ik lees in boeken over het ideale ritme van wakker worden - voeden - spelen - wakker wegleggen, maar dat lukt bij ons echt nog niet. Onze baby van 6 weken valt vaak tijdens de borstvoeding in slaap, of hij heeft daarna last krampjes waardoor we hem moeten troosten en hij uiteindelijk in onze armen in slaap valt. Hij wordt snel wakker als we hem wegleggen, waardoor we hem pas wegleggen als hij goed slaapt. Ook spuugt hij veel, waardoor we hem niet kort na de voeding weg kunnen leggen. Overdag slaapt hij erg kort in de wagen/wieg (kwartier tot drie kwartier), alleen in de draagzak doet hij lange slaapjes (twee uur of iets langer). Omdat hij zo snel weer wakker is, heeft hij nog niet gelijk honger en ga ik hem niet gelijk voeden als hij weer wakker is (maar uiteindelijk wel een stuk eerder dan 3 uur)
's Nachts slaapt hij gelukkig wat beter in de wieg, al moeten we hem wel regelmatig helpen om weer verder te slapen.
Het is nu nog niet echt een probleem (alleen soms lastig), maar uiteindelijk zal hij toch zelf in slaap moeten leren vallen. Moet ik me zorgen maken of zijn er meer baby's die dit pas later gingen doen?