17 Reacties
2 maanden geleden
Mijn Zoontje van 16 weken drinkt alleen bv en slaapt tussen 4 en 6 onrustig. Meer kindjes hebben dat. Ze liggen al lang plat en de darmpjes komen einde nacht op gang. Verder slapen ze minder diep. Gevolg veel woelen of wakker worden . Ik neem m in mn armen dan slaapt ie beter de laatste uurtjes
2 maanden geleden
Wij hebben nu zo een routine. Om de 1 of andere reden weigert onze zoon het om voor 10 uur te slapen al moet ik zeggen dat we merken dat hij de laatste 2 weken wel eerder wil slapen.
Krijgt tussen 5 en 6 uur borst.
Tegen 6 uur gaat hij in bad ( na z’n voeding) en na bad gaat hij even slapen.
Tussen 7 en 8 krijgt hij dan weer borst. Hij wilt na z’n laatste avond dutje (rond half 7) niet meer slapen dus dan blijft hij gewoon wakker.
Mocht hij toch een dutje willen doen dan mag dat maar tot 9 uur. Hij mag na 9 uur niet meer slapen van ons!
Vervolgens blijft hij gewoon wakker. We lezen boekjes, knuffelen en luisteren soms nog wat muziek.
Dan tussen 10 en half 11 krijgt hij z’n laatste voeding. Ik geef hem beide borsten zodat hij goed vol zit voordat hij gaat slapen. Soms valt hij na 5 minuutjes in slaap omdat hij echt moe is maar dan maak ik hem weer een beetje wakker om verder te drinken.
Na die voeding gaat hij naar bed en omdat hij zo lang wakker is geweest is hij dan ook echt moe. Doordat hij beide borsten krijgt zit hij ook goed vol waardoor hij pas weer komt voor voeding tussen 6 en 8🥰.
Vandaag bijvoorbeeld geslapen van half 11 tot half 8
Dit werkt voor ons! Wil wel even erbij zeggen dat deze routine voornamelijk uit hem zelf kwam. We merkte heel gauw dat hij voor 10 uur gewoon niet wilde slapen dus we hebben gewoon gevolgd wat hij wilde.
Hopelijk heb je hier iets aan🥰
2 maanden geleden
Reactie op Dbuse
Bedankt! Klinkt als een fijne routine. Helaas is de mijne echt toe aan zijn ...
Misschien een optie om hem op een later moment van de avond weer even wakker te maken voor een voeding? Rond 10 of 11 uur. Dan voeden en kijken hoelaat hij weer komt voor een volgende voeding
2 maanden geleden
Hoi! Wij geven een droomvoeding tussen 22/23 uur. Hij blijft dan liggen in z’n ledikant. We leggen hem op z’n zij en krijgt dan een flesje. Je hoeft je baby helemaal niet wakker te maken voor deze voeding, vaak kunnen ze heel goed drinken terwijl ze slapen.
2 maanden geleden
Ik haal mijn kleine man wel rond 22/23u uit bed en ga dan op de stoel zitten (doe dit allemaal in zijn donkere slaapkamer, zonder iets te zeggen) en dan biedt ik een flesje melk aan, dit drinkt hij op zonder daadwerkelijk wakker te worden(droomvoeding dus). Na het boeren leg ik hem terug op bed en slaapt hij verder zo'n 3 a 4u ong en komt dan pas weer voor de volgende voeding. Hoop dat het ritme een beetje gaat veranderen bij je kleintje
2 maanden geleden
Hi,
Is het echt honger? Ik dacht dat eerst ook. Onze dochter begint altijd beetje te jammeren om half 6, niet echt huilen. En we zijn erachter dat ze dan gewoon bij ons wil liggen en dan direct verder slaapt. Wellicht huilt jouw baby heel hard hoor en is het echt honger, maar wellicht x proberen waard?
2 maanden geleden
Hier exact hetzelfde schema! Behalve dat wij m wel wakker maken om 23 uur. Dan komt hij om 2 uur en dan om 5 uur is het wakker 😕 zo vervelend.
2 maanden geleden
Reactie op CuckooBlue
Hier exact hetzelfde schema! Behalve dat wij m wel wakker maken om 23 uur. ...
Bij ons ook 😅 alleen maak ik hem niet wakker om 23. Of ik dat doe of niet hij komt rond 2 uur en nu idd weer om 5.. klaar voor de dag! Ik niet 🤣 ik hoop echt dat dit de slaap regressie is 😑
2 maanden geleden
Toch fijn dat het herkenbaar is!
Ik heb in ieder geval gister avond rond 22:00 een droomvoeding gegeven en hij kwam pas weer voor de volgende voeding om 04:00. Hij werd wel alsnog 06:00 wakker klaar voor de dag, maar hield dit maar een uurtje vol. Wilde ook niks meer drinken. Oh ik hoop ook zo dat dit de regressie is!
2 maanden geleden
Heb je inmiddels al een oplossing gevonden? Wij zitten nu ongeveer in hetzelfde schema😅
Na ongeveer een uurtje wordt hij wel weer moe en gaat hij wel weer slapen (wel met wiegen) maar dat is dan voor max 2 uur. Opzich niet heel erg op de dagen dat ik vrij ben, maar als ik moet werken zijn die korte nachten niet heel fijn haha
Of is dit de slaapregessie? Want dan is het even volhouden ben ik bang🙊
2 maanden geleden
Reactie op lindtje1998
Heb je inmiddels al een oplossing gevonden? Wij zitten nu ongeveer in hetze ...
Helaas!🥲 ik heb droomvoedingen geprobeerd door te wiegen voedingen uit te stellen, maar het lijkt niet echt te werken. 05:00 opstaan is nog vooral de norm…
Wij zitten denk ik ook net in de regressie, waardoor nu ook het ritme overdag zoek is. Ik hoop dat we allemaal over een paar weken progressie zien!