37 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb het met de eerste gedaan en nu ook weer. Ik ga niet meer recht op zitten om te boeren. We vallen allebei snel weer in slaap. Ik vind het heerlijk!!

4 maanden geleden

Oh ja en bij de eerste sliep mijn partner gewoon naast mij en had ik de kleine of in de cosleeper of naast mij. (Niet in het midden). Nu slaap ik samen met de baby tijdelijk in de logeerkamer omdat ook de oudste nog regelmatig bij ons in bed komt en dat vond ik te onveilig. Dus hij slaapt nu vaak met papa en ik met de baby.

4 maanden geleden

Aan het begin van de avond slaapt ons zoontje eerst in de cosleeper en ‘s nachts rond 03.30 als die voor zn voeding komt dan geef ik hem borst voeding en vallen we lekker samen in slaap weer. Hij wil niet terug dan in zn co sleeper en k wil ook snel weer slapen want hij drinkt bijna een uur aan me borsten. Heb wel een heel groot kussen gekocht die helemaal om me heen ligt, voelde me daar wat fijner bij! En het boeren denk dan maar als die er echt last van heeft merk ik het wel, is al paar x gebeurd maar vaak ook niet. Dan vallen we lekker samen weg en overdags soms ook.. zo pak ik toch wat extra slaap die we allebei hard nodig hebben! Hij ligt altijd op mij en nooit tussen in bij ons en als ik wakker word merk k dat ik nog steeds hetzelfde lig en k word van al zijn kikjes wakker

4 maanden geleden

Ik voed mijn dochter (en mezelf 🤣) in slaap aan het begin van de nacht. Baby ligt aan mijn zijkant (zijkant is afgeschermd met co-sleeper), dan ik en dan mijn man. Soms leggen we haar later in de nacht in de co-sleeper als we toevallig wakker worden. Met de nachtvoedingen komt ze dan weer bij me te liggen. Bevalt allemaal heel goed. Soms komt onze dreumes ook bij ons in bed, dan verplaats ik de baby naar de co-sleeper. Peuter en baby tegelijk in bed is tegen de regels van veilig samen slapen.

4 maanden geleden

Reactie op Kimberley287

Aan het begin van de avond slaapt ons zoontje eerst in de cosleeper en ‘s n ...
Een groot kussen is juist gevaarlijk met samen slapen 😌 Misschien fijn om even te googelen op veilig samen slapen McKenna. Hij heeft richtlijnen opgesteld hoe je veilig samen kan slapen.

4 maanden geleden

Reactie op Lace

Een groot kussen is juist gevaarlijk met samen slapen 😌 Misschien fijn om ...
Weet niet wat voor kussen jij voor je ziet maar ik voel me juist veel fijner hierbij want hij kan dan niet van het bed afvallen bijvoorbeeld, en telkens word ik wakker ligt hij gewoon in m’n armen of m’n borst en dan is het kussen juist de ondersteuning onder mijn armen. Heb alles gelezen over veilig slapen en me erin verdiept maar alsnog vind ik het eng om m’n zoontje naast mij neer te leggen en ik daar dan omheen zou liggen bijv.. dat idee vind ik zelf veel gevaarlijker als hoe ik het nu doe. Merk elke ochtend dat ik op dezelfde manier wakker word en ken vriendinnen die dit ook op deze manier hebben gedaan plus word ik toch wakker van elk zuchtje en kikje en beweging van hem

4 maanden geleden

Oeh lastig onderwerp vind ik dit toch. Wij deden de eerste 4 weken aan co-sleeping maar als ik naar die regels van mckenna kijk, was ik zwaaaaaaaar in overtreding. Ik lag op mijn rug met een zwangerschap kussen aan beide kanten en zij sliep buik op buik. Ooh zijn er altijd huisdieren indezelfde kamer 😅 Whoops… Inmiddels slaapt ze in de co-sleeper en wil ze echt niet meer halverwege de nacht, dan slaapt ze naast mij in bed, op haar rug en ik op mijn zij. Mijn partner ligt dan aan mijn Andere kant (de hond ook🤫🤫🤫)

4 maanden geleden

Ik slaap ook samen met mijn zoontje (ook gedaan met mijn oudere zoontje). Hij is nu 8 weken. Vaak begint hij in de co sleeper en later ligt hij naast mij. Bijna volgens de regels van veilig slapen (geen dekbed, ik op de zij) Overigens wel afwisselend aan beide kanten (kant cosleeper of in het midden) en hij slaapt ook deels op zijn zij. Mijn partner slaapt in hetzelfde bed, en dan altijd onder een verzwaringsdeken van 12 kilo, dus die komt echt niet van zn plek 🙈 Ik zit 1 voeding snachts rechtop en laat hem dan ook boeren (doet ie vrij snel). Die voeding drinkt hij 2 kanten en dat is voor hem een volledige voeding. Als hij vaker drinkt, is het liggend aan een zijde op dit moment. Dan drinkt ie rustiger en hoeft hij niet te boeren. Wel drinkt ie minder waardoor hij sneller weer komt. Dit is vaak tegen de ochtend. Ik weet van mijn andere zoontje dat effectief liggend drinken voor een volledige voeding beter ging rond 3 tot 4 maanden. En dan kon ik ook beide borstel geven, liggend op dezelfde zijde. Dus ik hoop dat dit nu ook weer zo zal zijn, want tegen die tijd mag ik weer aan het werk.

4 maanden geleden

Reactie op Lace

Ik voed mijn dochter (en mezelf 🤣) in slaap aan het begin van de nacht. Ba ...
Peuter en baby samen in bed kan wel hoor, als jij als moeder maar tussenin ligt. Dus baby-moeder-peuter-vader. Ik heb bij mijn eerste noodgedwongen samen geslapen, zij vond de co-sleeper al te ver weg en lag dus het liefst tegen me aan. Op die manier kregen we allemaal de meeste slaap en hoewel ik het heel fijn vond vond ik het soms ook heel vervelend. Pijnlijke heupen, nooit een eigen houding kunnen kiezen, gewoon nooit eens je bed voor jezelf. De tweede is nu bijna 8 weken en doet het tot nu toe echt heel erg goed in de co, dus ik wil haar daar wel gewend aan laten. Maar dat wil niet zeggen dat ik uit gemakzucht liggend voed zodat ik vaak gewoon verder kan slapen en dan uren later wakker word met een baby tegen me aan😂 Dus ik combineer het nu een beetje: soms lekker samen en soms ieder op zijn eigen plek.

4 maanden geleden

Ik slaap ook veilig samen 🤍. Ik kom slecht in slaap dus de nacht begint met haar in haar cosleepertje. Ik val vaak in zijligging voedend in slaap, als ik nog wakker ben als ze stopt met voeden boer ik haat vaak wel even omdat ik soms merk dat ze anders na een aantal uur wakker wordt en last heeft van haar darmen. Wat jij zegt herken ik, als ik haar niet hoef te boeren slaap ik zo weer in en ben ik minder moe de dag erna.. Mijn partner slaapt erg diep, ze ligt dus aan mijn kant en de cosleeper naast bed dus mocht ze rollen dan rolt ze de cosleeper in (maar ze kan niet rollen haha).

4 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Peuter en baby samen in bed kan wel hoor, als jij als moeder maar tussenin ...
Ik vind het in 1 houding liggen ook mega irritant soms. Dus leg haar ook af en toe in de cosleeper als ze dit toelaat haha.

4 maanden geleden

Hoevaak komt jullie kleine trouwens? Mijne echt nog om de 2/3 uur.. ze is al 8 weken

4 maanden geleden

Reactie op Kimberley287

Weet niet wat voor kussen jij voor je ziet maar ik voel me juist veel fijne ...
Ze heeft gelijk, kussens zorgen juist voor verstikking gevaar en geven een vals gevoel van veiligheid. Je kan ook googlen op 7 safe sleep

4 maanden geleden

Reactie op Taurus1994

Ze heeft gelijk, kussens zorgen juist voor verstikking gevaar en geven een ...
Ik heb m’n zoontje op een bepaalde manier vast dat hij niet met z’n gezicht in dat mega grote kussen kan komen, kussen ligt om mij heen juist om mijn armen te verstevigen, ik zou me er zelf niet fijn bij voelen hoe jullie met je kindje liggen in de zijligging juist dan slaap ik veel dieper en ben ik bang dat ik ineens de dekens over hem heen trek. Hoe ik nu met hem lig voelt hardstikke fijn en overigens ligt die meerendeels in de cosleeper te slapen het is alleen het moment dat mijn vriend naar werk gaat en hij net klaar is met de voeding en dan voor paar uurtjes op mijn borst ligt. En nogmaals wat ik al zei ik word van elk kikje en beweging wakker van hem dus snap het probleem niet zo

4 maanden geleden

Reactie op Taurus1994

Hoevaak komt jullie kleine trouwens? Mijne echt nog om de 2/3 uur.. ze is a ...
Van mij in de nacht na zo’n 4 uur. Vanochtend vervolgens ook weer om 05.00, en 06.25… ik ga de tip proberen om zittend ipv liggend te voeden. Hopelijk werkt dat!

4 maanden geleden

Ik slaap ook samen. Mijn man ligt naast me in bed, en als ze tussen ons in ligt dan zeg ik dat in de nacht tegen hem. Ik heb wel last van mijn heupen na een nacht. Hoe doen jullie dat?

4 maanden geleden

Reactie op Taurus1994

Hoevaak komt jullie kleine trouwens? Mijne echt nog om de 2/3 uur.. ze is a ...
Mijne is ook 8 weken en ik heb haar vannacht na 8 uur zelf maar gepakt🙈 Afgelopen week ook al 2 keer 7,5 uur er tussen gelaten. Maar dit is absoluut niet wat je mag/kunt verwachten van een borstgevoede baby. 2/3 uur is helaas eerder te verwachten. Mijn eerste deed dat dus ook en daarom is samen slapen ook zo fijn als je baby dat doet. Als je baby zelf aan kan happen wordt het helemaal chill, ik kon meestal niet eens vertellen hoeveel keer ze was gekomen 's nachts omdat ze het zelf wel regelde haha.

4 maanden geleden

Ik boer eigenlijk alleen als we niet meteen in slaap zijn gevallen of als hij onrustig wakker wordt tussendoor. Voorheen probeerde ik na elke borst, maar dan werden we idd beide weer wakker en hij daardoor nog meer gefrustreerd voor mijn gevoel. Datzelfde geldt voor verschonen. Dat doe ik ook pas weer 's ochtends als we dan pas echt wakker zijn. Als ik dat wel deed tussendoor was hij not amused en weer wakker. Partner slaapt nu nog op de logeerkamer. Die moet er super vroeg uit steeds en mijn zoontje komt nog wel vaak 's nachts en het komt nog wel voor dat er ook een onrustig moment bij zit waarop ik toch even ga staan met hem bijv. We zeggen nu steeds; misschien lukt het weer (samen slapen) als hij langer doorslaapt (maar las meerdere posts over dat dat lang kan duren met bv) of wat minder onrustig. Vriend zegt ook na elke betere nacht; misschien kan hij in de co-sleeper? (Zodat hij weer plek heeft) Maar ik vind het juist zo heerlijk dat hij bij mij op het matras ligt en denk dat we juist daardoor beter slapen. Onze co-sleeper ligt nu nog vol met spullen. Het is ook meer een wiegje waar je doorheen kunt kijken, dus zonder open zijkant. Momenteel denk ik dus eerder meer gedoe met hem eruit tillen voor elke voeding. Dus we zien wel hoe alles loopt!

4 maanden geleden

Reactie op ElmH

Ik slaap ook samen. Mijn man ligt naast me in bed, en als ze tussen ons in ...
Voedingskussen tussen je knieën en langs je rug hielp bij mij aardig. En van kant wisselen, maar dat is officieel niet veilig als je man ook in bed ligt en de baby dan tussenin komt te liggen. Ik doe dat zelf wel want wij hebben een bed van 2 meter breed en man en ik komen niet eens bij elkaar in de buurt haha.

4 maanden geleden

Reactie op ElmH

Ik slaap ook samen. Mijn man ligt naast me in bed, en als ze tussen ons in ...
Idd ook weer heuppijn! Denk je daar vanaf te zijn na de zwangerschap.. ik hoop uiteindelijk weer tijd te vinden voor stretchen/yoga 😅