6 Reacties

4 maanden geleden

Ik volg even! Hier mogelijk ook verborgen reflux 🥲

4 maanden geleden

Reactie op LizDLW

Ik volg even! Hier mogelijk ook verborgen reflux 🥲
Lastig hé, heb al aantal sites zitten lezen. Soms denk ik ja herkenbaar, dan denk ik weer nee dat herken ik niet. Dus vind lastige situatie waar ik nu goed aan doe. Plat liggen doet hij verder amper aangezien hij op mij slaapt en op de dag in m'n draagdoek/arm en dan met z'n hoofd op m'n schouder. Heeft jouw kindje beetje dezelfde klachten?

4 maanden geleden

Hee, hier hetzelfde. was bij ons eerste kindje ook. Bij ons deed het Cjg en de huisarts er niet echt iets aan. Veel omhoog houden, bedje beetje schuin omhoog met een handdoekje eronder. Wij proberen bij het clusteren ‘s avonds soms goed te kijken of het echt honger is of dat hij gwn heel moe is en zo huilt omdat hij niet in slaap kan komen. Of dat hij huilt als prikkelverwerking van de dag. Of omdat hij ‘s avonds meer krampjes heeft. Want als ik heel veel extra ga voeden dan komt zijn melk idd weer meer omhoog en meer boeren ect. Maar ik twijfel ook elke avond aan wat goed is🙈😂 Ik weet nog van mijn dochter dat het na 3 maanden echt minder werd toen de krampjes weg waren en ze toen opeens sliep van 18:30/ 19:00 uur in de avond tot haar volgende voeding rond 23:00 Dus misschien heeft het ook tijd nodig. Maar als je kindje heel veel pijn heeft kan een bezoek aan de huisarts natuurlijk nooit kwaad! Al is het maar om jezelf gerust te stellen. Wie weet geeft hij wel medicatie die zou helpen. Je doet het sws super goed, want een baby met krampjes/verborgenreflux is zwaar voor het kindje en voor de mama❤️

4 maanden geleden

Reactie op Neline89

Lastig hé, heb al aantal sites zitten lezen. Soms denk ik ja herkenbaar, da ...
Ja dat heb ik ook, ene keer precies hetzelfde en de volgende keer niet.. Onze kleine slaapt wel in dr mandje maar ze moet we echt goed omhoog blijven voor we dr neerleggen. Vraagt soms nog een paar keer om de fles, sabbelt dan vooral, maar gooit daarna alles weer eruit… Soms hoor ik dr ook heel gek slikken, maar ook niet elke keer. Ben bang dat als ik naar de huisarts ga ik weer zo’n slap antwoord krijg als met de spruw…

4 maanden geleden

Onze oudste had verborgen reflux en uiteindelijk gewone reflux. Zij huilde echt de hele dag en sliep vrijwel niet. Als ze in slaap viel was ze met 10 minuten weer wakker door de oprispingen. Hier werd het echt duidelijk toen zij naast melk ook maagzuur spuugde. Zij kreeg uiteindelijk medicatie waardoor het spugen haar geen zeer meer deed! Mijn tweede kindje doet het zelfde als wat jij nu omschrijft en dat komt voor mij toch niet overeen met de reflux zoals mijn oudste had (maar ik wil zeker niet zeggen dat jou kindje het niet heeft, dat zou zomaar kunnen). Deze weken 6 tot 8 (en waarschijnlijk nog wel ietsjes langer) staan bekend om meer onrust en meer huilen. Als je het aan kunt kijken zou ik proberen het nog even aan te kijken maar als je echt twijfelt vraag dan een verwijzing naar de kinderarts hoor! Je mag altijd bezorgd zijn om je kind, daar ben je moeder voor 🥰

4 maanden geleden

Hier dezelfde ervaring als Sunnytina! Mijn eerste had verborgen reflux en krijste echt de hele dag. Mijn tweede heeft dit niet en heeft wel van die oprispingen zoals jij omschrijft, vooral als ik hem in z’n bedje leg. Overdag slaapt hij nog niet vaak in z’n eigen bedje, maar wil hij vooral vastgehouden worden. Volgens mij past dat wel binnen het normale. Maar als je twijfelt dan is het natuurlijk altijd goed om je moedergevoel te volgen en naar de huisarts te gaan! Mijn zoontje is nu 10 weken en heeft af en toe nog wel wat oprispingen, maar lang niet meer zo veel als toen hij 6 weken was. Je zou dus ook even af kunnen wachten. Overigens heeft hij wel nog last van onrust in de avond en wil hij steeds clusteren. Dat hoort echt bij deze fase! Volg vooral je gevoel! Als jij denkt dat er iets niet in orde is dan is het altijd goed om een professional mee te laten kijken. Meestal krijg je van de huisarts als eerste het advies om voeding in te dikken met johannesbroodpitmeel, pas als dat niet werkt wordt medicatie overwogen. Je zou in overleg met het cb al kunnen starten met johannesbroodpitmeel.