19 Reacties

2 maanden geleden

Osteopaat!!!

2 maanden geleden

Reactie op Sanne---

Osteopaat!!!
Ben al 1 keer geweest en helaas nog geen verschil, juist wat meer toegenomen sinds dien

2 maanden geleden

Reactie op Liefmeisje24

Ben al 1 keer geweest en helaas nog geen verschil, juist wat meer toegenome ...
Aaah dat is jammer! Hebben ze uitgelegd wat er is gedaan en waarom? Ze adviseerden bij m’n zoontje om sowieso 2x te komen.

2 maanden geleden

Wat vreemd dat ze niks voor willen schrijven zeg. Dit klinkt toch als dat ze er wel iets mee moeten. Ik denk dat ik gewoon zou blijven zeuren totdat ze eindelijk luisteren! Ik lees ook dat mensen voeding verdikken, zelf geen ervaring mee, maar heb je dat al geprobeerd?

2 maanden geleden

Jeetje wat raar dat je bij de artsen niet verder komt en wat vreselijk voor jou en je kindje :(. Wij gebruiken hier johannesbrood pitmeel tegen de verborgen reflux en dat heeft al een hoop geholpen. Misschien heb je het zelf ook al geprobeerd maar d8 zeg het toch ❤️. Veel sterkte iig

2 maanden geleden

Normaal reageer ik niet, maar nu wel. Mijn dochtertje heeft dit ook gehad maar dan dat de voeding omhoog kwam en toen in de luchtpijp terecht kwam waardoor ze ook stikmomenten heeft gehad. Sommige zo heftig dat ik dacht dat ze niet meer eruit kwam. Kreeg ook te horen dat het vanzelf overging. Toch door blijven pushen dat ik een oplossing wilde. Nu n maand op koemelkallergie vrije voeding ingedikt met gellilact en ik heb een totaal ander kind! Heel zelden nog reflux en stikmomenten zijn hierdoor ook een flink stuk na beneden gezakt

2 maanden geleden

Reactie op CelinaC97

Normaal reageer ik niet, maar nu wel. Mijn dochtertje heeft dit ook gehad m ...
Ik zou dus het er niet bij laten zitten en eisen dat ze er wat mee doen. Ze hebben makelijk praten met dat het vanzelf wel overgaat, maar ze weten volgens mij niet hoe zwaar het kan zijn om een kindje te hebben die zo extreem last heeft van reflux enz

2 maanden geleden

Ik ben 4x naar de chiropractor geweest met goed resultaat! Totaal ander kindje.

2 maanden geleden

1x osteopaat is niet voldoende en is bekend dat het eerst wat erger kan worden. Je kan de voeding indikken met bijvoorbeeld johannesbroodpitmeel (wel de biologische). Kan ook door koemelk allergie komen….. Ik zou de osteopaat voortzetten en voeding ietsje indikken. Heeft ze naast de reflux nog klachten?

2 maanden geleden

Idd zoals genoemd, ga nog een paar keer terug naar de osteopaat (spreek uit eigen ervaring) en dik de voeding in met johannesbroodpitmeel. Desnoods een andere fles. Kijk wat dit doet maar ga ook weer terug naar de dokter want dit is wel erg extreem... succes

2 maanden geleden

Wat heftig zeg. Hopelijk kan je wat met de tips. Inderdaad blijven pushen bij de artsen en cb. Dit is echt extreem.

2 maanden geleden

Ga alsjeblieft naar een andere kinderarts. De slokdarm van je baby kan zo ook ontstoken raken of is dat misschien al. Ik heb deze ervaring met mijn oudste waarbij ze ook niks wilde doen en ook niet vonden dat ze KMA had. Uiteindelijk bleek zij dit wel te hebben en was pas 2 toen ze iets van melk kon verdragen, heb je al eens andere voeding geprobeerd? Voeding indikken was bij ons juist geen succes, de voeding blijft dan langer in de maag en heeft dus langer de tijd om continu om hoog te komen. Bij ons werkte het om een maagzuurremmer (nexium) te geven en te accepteren dat ze spuugde. Door de medicijnen deed het spugen haar geen pijn meer en ze groeide voldoende. Als je eens ergens over wilt sparren stuur me gerust een berichtje! Heel veel knuffels 🍀

2 maanden geleden

Second opinion bij een andere arts of ziekenhuis vragen! Desnoods een leugentje om bestwil dat ze veel te weinig drinkt. Ik herken je situatie precies en nexium is echt onze redding geweest. Ga alsjeblieft op je strepen staan ❤️

2 maanden geleden

Wat hier eerder ook al is aangegeven, voet bij stuk houden! Nexium is bij ons ook echt onze redding geweest. Bespreek jou eigen gevoel ook bij de huisarts! Mocht hij/zij daarna nog niet willen meewerken dan gewoon opeisen! Dan maar op de brutale manier. Ik spreek uit ervaring en deze situaties breken je echt op. Kom voor jezelf op lieve mama!! Dat verdien jij en je lieve kindje🥰

2 maanden geleden

Reactie op CelinaC97

Normaal reageer ik niet, maar nu wel. Mijn dochtertje heeft dit ook gehad m ...
Precies dit ook bij ons! Toen ons dochtertje 7 weken was met een verslikincident in de ambulance gezeten. Vreselijk! Ook wij hebben koemelkvrije voeding en gelilact. Van de andere verdikkingsmiddelen darmkrampjes, toen op advies van diëtiste gelilact gekocht. Ons meisje is heel tevreden en heeft nauwelijks nog last van reflux klachten!

2 maanden geleden

Wat heftig voor je, dat is heel erg zwaar. Mijn dochter had dat ook. Ik voelde al snel dat er iets niet klopte. Ze huilde de hele dag door en t cb nam me niet serieus. Ze zeiden letterlijk "gestreste moeder is een gestreste baby". Uiteindelijk bij een hele fijne huisarts geweest die zelf kleine kinderen heeft en die zag vrij snel dat t verborgen reflux was. Hij gaf ook aan dat ze heel terughoudend zijn met medicatie en als niks werkt ze daarnaar kijken. Wij zijn toen eerst begonnen met johannesbroodpitmeel, maar dit had minimaal effect. Toen uiteindelijk nutrilon pepti voor kindjes met een koemelkallergie voorgeschreven gekregen. Ze had dat niet maar blijkbaar verteren ze die pepti makkelijker. De combi van pepti met johannesbroodpitmeel had wel effect bij onze dochter...toen werd het echt beter.

2 maanden geleden

Hier ook gehad. Een stik incident. Bij onze eerste. Ze krijste de hele dag. Maar we werden nergens serieus genomen. Uiteindelijk in het ziekenhuis terrecht gekomen. Daar na 3 dagen eindelijk nexium gekregen. Ik vind dit gewoon kindermishandeling. Belachelijk dat ze niets.geven. Ze moeten zelf eens met een verbrande slokdarm leven. En er dan telkens weer zuur in laten branden. Het maakt me nog kwaad. Gelukkig begrepen ze ons nu meteen. En ook deze heeft verborgen reflux. Nu veel eerder geholpen.

2 maanden geleden

Wat een onzin dat de huisarts niks wil voorschrijven. Nexium heeft hier een wereld van verschil gemaakt. Bel ze opnieuw en opnieuwtot je gehoord wordt. Huilen aan de telefoon werkt ook goed 🙃

2 maanden geleden

Geen genoegen nemen met hetgeen de artsen zeggen. Als ik één ding heb geleerd bij mijn eerste dochter is dat je zelf het heft in handen moet nemen, wil je iets voor elkaar krijgen. Onze dochter heeft destijds nexium gekregen (dit is een maagzuurremmer, zorgt er dus niet voor dat het terug geven stopt, maar zorgt er wel voor dat het niet meer zo zuur is waardoor de slokdarm minder wordt aangetast) en daarnaast hebben wij in de apotheek in Belgie gelilact gekocht. Hiermee zijn we de voeding gaan indikken (JBPM zorgde voor krampen en obstipatie) waardoor het terug geven ook een stuk minder werdt.