42 Reacties
3 maanden geleden
Voeding indikken. Hier vandaag overgestapt van Johannesburg broodpitmeel naar gelilact i.v.m. krampen. En je kunt nexium ( maagzuurremmers) vragen via huisarts
3 maanden geleden
Sab simplex uit Duitsland werkt voor mn kindje ideaal tegen darmkrampjes !
3 maanden geleden
Misschien heb je het al gedaan/geprobeerd, maar is je baby door een osteopaat nagekeken? Hier ook een baby met verborgen reflux, die niet op zijn rug wilde liggen. Slapen op zijn rug en luier verschonen enzo waren echt drama. We zijn met hem naar de osteopaat geweest en het blijkt dat hij zijn rug hol trekt door pijn aan zijn darmen. Hierdoor kwam er druk op zijn maagje en was zijn middenrif steeds geprikkeld en daardoor kwam zijn voeding steeds omhoog. De osteopaat heeft hem behandeld en het gaat nu zoveel beter! Hij ligt zonder morren op zijn rug (buik slapen heeft voor hem nog steeds de voorkeur) en de spanning is van zijn maagje en middenrif af. Hierdoor hebben we zijn voeding niet hoeven aanpassen en/of medicatie hoeven te gebruiken. Misschien kan het jouw kleintje ook wat verlichting geven?
3 maanden geleden
Nutrilon A.R. , onze dochter van nu 6 weken ervaart geen klachten meer van haar verborgen reflux. Daarvoor ook veel last van voeding omhoog komen, en liggend in bed op de rug. Deze voeding bevat al johannes broodpitmeel, hoef je niets aan toe te voegen. Dikt in in de darmen/maagje, waardoor voeding niet zwaar op de maag valt. En nadien dus top werkt voor de reflux.
3 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ik ben bij een osteopaat geweest maar het heeft niet geholpen. Is die van j ...
Ahhh wat sneu. 😞 Misschien is het ook beetje afhankelijk hoe erg de klachten zijn of de oorzaak of het wel niet helpt. Onze osteopaat zit in regio Westland. Ze heeft oefeningen voor zijn darmen meegegeven en de spanning geprobeerd weg te halen uit zijn middenrif, ribbenkast en nek. Heeft de osteopaat bij jullie een lichamelijke oorzaak gevonden?
3 maanden geleden
Reactie op Liesebeest
Ahhh wat sneu. 😞 Misschien is het ook beetje afhankelijk hoe erg de klacht ...
Mag ik weten welke osteopaat
3 maanden geleden
Reactie op sofiedek
Bij ons hetzelfde. Ze slaapt op haar buik, want anders gaat het echt niet. ...
Zo als ik het goed weet als jou kleintje nog klein is mag je niet op buik laten slapen
3 maanden geleden
Reactie op Door082020
Mag ik weten welke osteopaat
Laura van Mil. Ze zit in ‘s gravenzande.
https://www.vanmilosteopathie.nl
3 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Weet je nog wat de osteopaat had gedaan? Bij ons heeft de osteopaat helaas ...
Ja bij mijn zoontje zat de hoogte wervel vast, Ofja overgang van hoofd naar nek. Hij heeft daarom ik denk wel echt 10 minuten met zijn vingers achter zijn hoofdje allemaal drukpunten aangewakkerd met zijn hand en ook z’n hoofd meerdere keren van kant laten wisselen… in totaal wel 20 minuten bezig geweest met “loswerken”
3 maanden geleden
Mijn kleintje heeft ook verborgen reflux en gebruik al even nexium ! Dat gaat heel goed en daardoor heeft hij geen pijn meer als het zuur omhoog komt. Nu heeft hij nog wel steeds dat het nog omhoog komt. Osteopaat geweest maar niks geholpen. Zit te twijfelen om hem ook op zijn buik te leggen want hij komt ‘s nachts vaak niet omdat het pijn doet maar het toch omhoog komt. Johannes broodpitmeel geprobeerd maar daar krijgt hij heel erg krampjes van. Bed staat ook al omhoog. Iemand anders nog tips?