Vraagje! Wij zijn net overgestapt van borst- naar kunstvoedingen en dus alles nog aan het uitvinden. Ons meisje weegt 6kg en mag dus +- 6 flessen van 150 cc. Nu geven we dat door overdag 5 flessen te geven (7-11-15-19-22) en nog een fles voor de nacht. Meestal komt ze dan al rond 1 of 2 uur met honger. Daarentegen krijgt ze de fles in de ochtend dan maar krap aan op.
Nu vroeg ik me dus af… tellen jullie de nachtvoeding ook echt mee in jullie schema of hoor ik nu eigenlijk 6 voedingen overdag aan te bieden? Het lijkt nu een beetje alsof ze die fles van 1-2 uur meepakt in het ritme en daarna pas haar langere blokje slaap pakt. Vaak moet ik haar dan om 7 uur wakker maken.
Is het wijsheid om overdag dus 6 flessen te geven ipv 5? Maar wat dan als ze toch nog ‘s nachts een keer komt? Mag ik dan nog iets geven? We zijn een beetje verwend met borstvoeding wat altijd mocht. En het is zeker prima als ze voor een nachtvoeding komt maar als we het overdag zo in ons schema aan kunnen passen dat we haar al bieden wat ze nodig heeft, zou dat top zijn natuurlijk.
Wat is wijsheid? Hoe pakken jullie dit aan? Of zie ik iets over het hoofd? We rommelen maar wat aan eigenlijk maar we komen er wel haha!