7 Reacties

16 dagen geleden

Mijn happy kid ❤️

16 dagen geleden

Onze kleine man (van 1 mei) eet in de ochtend een heel stuk fruit gepureerd. We mengen ook al fruit. Toevallig ben ik gister begonnen met een stukje broodkorst (hij keek het brood uit onze mond🤣) dit vind hij erg lekker. En de avond krijgt hij een potje pastinaak of anders verse groente. Groentes heb ik nog niet gemixt maar wel al van alles aangeboden. Binnenkort ga ik ook starten met aardappels maar eerst maar eens rustig kijken hoe hij op brood reageert. Naast het vaste eten krijgt hij nog 4 flessen van 210+7 deze gaan niet altijd leeg. Ik heb niet overlegd met het cb volg gewoon mijn kindje. Onze oudste is nu 20 maand en daar zijn wij ook wat eerder begonnen met alles omdat hij eraan toe was en dit ging super. Hij is nu een makkelijke eter😁

16 dagen geleden

Mijn mannetje van 21 weken eet al een 4 mnd potje fruit en een 4 mnd potje groente per dag. Lekker meer geven als ze daar voor open staan. De ervaring met mijn oudste is dat de flessen vanzelf een beetje opschuiven. 1 vd 2 tussendoor flessen verdwijnt en de ander wordt soms dan wat meer in het midden. Hier geef ik hem nu al aardappel en soms rijst en pasta als wij dat toevallig ook eten. Vlees start ik mee zodra hij iets meer structuur kan hebben (nu is het nog snel kokhalzen). Brood at de oudste pas bij 8 maanden, daarvoor werd het een grote deegbal in zijn mond. Ik wacht daar dus ook nog even mee

16 dagen geleden

Mijn kleine meid is van 11 mei en sinds vier maanden ben ik aan het experimenteren met eten. Zo heb ik haar sindsdien fruit, aardappelen met groenten gegeven en sinds 2 weken probeer ik ook brood uit. Vind het zelf nog erg spannend🫣😂 Laatst een stukje omelet reepje gegeven, wist niet goed wat ze ermee aan moest door de structuur maar vond het daarna best lekker. Vandaag voor het eerst orzo “pasta” proberen met witlof en mini beetje ham geprakt. Nog niet eerder pasta geprobeerd. Ik heb haar laatst haring laten proeven, “geen hele haring laten eten”!. Kreeg ook zoveel kritiek over me heen. Het was vers van de visboer en niet uit de verpakking bij de supermarkt dus kan voor mijn gevoel weinig kwaad. Lekker doen waar je je goed bij voelt, jij kent je kindje tenslotte het beste.

16 dagen geleden

Hier eet hij ook ruim een half potje op zonder problemen, denk dat hij een hele op zou kunnen als het aan hem ligt hahaha. Ik ben toevallig net in Duitsland boodschappen wezen doen en ook potjes gehaald. Daar hebben ze voor vanaf 5 maanden ook gewoon met pasta of couscous en kip etc. Dus denk dat dat prima zou kunnen. Heb m ook al een paar keer maïs vinger gegeven, kan hij lekker beetje oefenen met kauwen en hij vindt het heerlijk. Hij is 4,5 maand trouwens

16 dagen geleden

Ik volg even! Hier een grote kerel, 8 kilo van 1 juni. Zijn pas sinds 3 weken bezig met oefenhapjes, maar ben sinds deze week ook van 1 naar 2 ijsblokjes en iets eerder begonnen met ook een fruithapje. Hij smult ervan.

16 dagen geleden

Ons zoontje (22weken) eet ook al meer dan die oefenhapjes. Nu stop ik op den duur wel terwijl hij nog meer wil en blijft vragen. Dus ga ook de porties ophogen. Hij is er gewoon aan toe. Ik hou niet precies bij hoeveel hij eet maar hij kreeg tot nu toe 2 keer 2 hapjes portie per dag. Veel te weinig!😅