HAPJES eten
Mijn dochter is 5,5 maand en eet sinds dat ze 4 maanden is (een weekje eerder zelfs) oefenhapjes, ook op aanraden van het CB omdat ze hier aantoe was.
Ik gebruik hiervoor het schema van mama Roos. Eigenlijk vind ze echt alles lekker; alle soorten groente en fruit. En soms sla ik ook een paar dagen over van het schema en voeg ik bijv een blokje extra toe. Nu heb ik wat vraagjes:
1. Hebben jullie echt tot 6 maanden gewacht tot ze echt een ‘potje’ (zelfgemaakt dan wel) at ipv 2 a 3 blokjes fruit in de ochtend en 2 a 3 blokjes groente in de avond?
2. En wanneer zijn jullie hier dingen doorheen gaan doen zoals een aardappeltje, rijst, pasta, kip?
Ze zou zo al meer lusten dan die paar hapjes groente en fruit namelijk.
3. Welke fles valt er als eerste af?
Ze krijgt nog 3 flesjes van 180 cc + 6 schepjes om de 4 uur en de laatste avond fles krijgt ze 210 + 7 schepjes. Tussen de één na laatste en laatste fles zit maar 3 uurtjes omdat ze het anders niet red met wakker blijven. Ze slaapt nog 3 x per dag. Ochtend 3 kwartier, middag vaak 2 a 3 uur en eind van de middag 3 kwartier. Ze gaat gemiddeld 19.00 naar boven en is ‘s ochtends tussen 07.00 en 08.00 wakker.
4. Zelfde geldt voor brood. Vanaf wanneer gaven jullie dat? Ze mag brood korstjes proberen te eten uit het vuistje want haar nek is al sterk genoeg zeiden ze 2 weken terug op het CB, maar hier vind ze echt niks aan.
P.s. ik ben van mening dat het ene kindje nou eenmaal wat sneller is dan het andere kindje dus daarom ben ik opzoek naar mama’s waarvan hun kindje ook zo snel ging met eten. Dus ik hoef niet 20 x de reactie dat het het beste is om pas met 6 maanden te beginnen met oefenhapjes omdat dit beter zou zijn voor de darmpjes en dat ik te snel wil. Nee, ik kijk naar de behoefte van m’n kindje, maar vraag me af of er andere mamas tips kunnen geven.