4 Reacties
één maand geleden
Zelfde hier! Ik denk dat het veel uitbesteden wordt en alle hulp aanvaarden! Ik kreeg nog als tip je huis echt zo klaar mogelijk maken voordat je intrekt en desnoods dan even op luchtbed slapen in oude huis. Verven laten doen, schoonmaken laten doen etc. Nadeel is dat er ook zeker een kostenplaatje aanhangt en dat is natuurlijk niet voor iedereen te dragen …
één maand geleden
Wij zijn verhuisd toen mijn dochter 2 maanden was. Wij zijn in het huis gaan wonen zodra ons bed er stond.
Tijdens mijn verlof heb ik alvast zoveel mogelijk dozen gepakt en goed erop gezet waar ze heen moesten (keuken, badkamer etc). Als je dat goed doet dan kunnen ook al een hoop spullen bijv direct naar zolder/kelder/schuur. Alle zomer kleding bijvoorbeeld of alle spullen die je kindje niet meer past/gebruikt. Mijn man heeft toen alle dozen verhuisd en neergezet. Ik heb de dozen toen op de juiste plek gezet en we hebben samen zoveel mogelijk ingeruimd. Ik had voor de badkamer en keuken wat basis spullen apart gezet om nog te kunnen gebruiken tot we over zouden gaan. Voor de baby had ik een paar setjes kleding en verzorgingsspullen nog staan.
We hebben 2 avonden met een bus samen alle grote dingen verhuisd. Zoals de bank en eettafel etc. Dat was ff bikkelen samen. De baby was toen bij mijn ouders. Ff verstand op 0 en zoveel mogelijk proberen te verhuizen in 1 keer. Ook zijn er 2 avonden vrienden wezen helpen met het in elkaar zetten van de kasten bijvoorbeeld.
De keuken en badkamer heb ik samen met mijn moeder extra extra schoongemaakt en de rest heb ik gewoon meegenomen in mijn normale schoonmaak routine.
Verder hebben we de rest gewoon tijdens het wonen gedaan. Zoals de lampen ophangen, daar zijn we nu nog mee bezig haha. Alle plankjes zijn vorige week opgehangen, zo proberen we elke week een aantal dingen van de to do lijst af te strepen.
Dorus lag vaak in de box of die had ik in de draagzak als we bezig waren. We hebben haar ook wel een aantal keer bij opa's en oma's gebracht. Dan konden we ff een beetje doorpakken haha.
Het huis is verder professioneel geschilderd vanbinnen. Daar hebben wij dus geen tijd aan hoeven te besteden.
Het was best pittig, maar uiteindelijk was het ook echt prima. Vond het juist heel fijn dat we er al in waren gegaan voor het "af" was zodat ik veel minder druk voelde om alles in een paar uurtjes te doen. Nu deed ik dingen gewoon wanneer het kon, bijvoorbeeld ook gewoon savonds laat. En dat is anders als je er nog niet woont. Dan kun je niet meer zoveel doen nadat de kleine op bed ligt bijvoorbeeld.
één maand geleden
Nu alles al lekker uitzoeken en weg doen of verkopen wat je niet gebruikt. Verder spullen inpakken wat je nu niet gebruikt bijv. Zomerkleding en duidelijk erop zetten wat er in zit.
Wij hadden ook paar weken speling en moesten best door.
Als een kamer af was, gelijk door met kast uit en daar weer in elkaar zetten en dan ook gelijk weer vullen. Gewoon kratje met dingen wat je nog nodig hebt apart zetten in het oude huis maar dat is echt niet zoveel als je denkt.
Grote dingen zoals bed etc. Sochtends vroeg 6.00uur verhuisd en rond lunch waren we volledig over. Op aantal dozen na nog uitpakken. Elke keer wat meenemen.
.