19 Reacties

5 maanden geleden

HoiHoi! Ons zoontje van bijna 3 maanden is als bijna 3 weken verkouden. zijn neus zit dicht en slijm in keel. Wij mogen alleen neusdruppels gebruiken met een zoutoplossing

5 maanden geleden

Reactie op Ilana van Beek

HoiHoi! Ons zoontje van bijna 3 maanden is als bijna 3 weken verkouden. zi ...
Maar het helpt voor geen meter. Maarja meer mag je niet gebruiken bij een baby

5 maanden geleden

Voor mijn 1e dochtertje hebben we uiteindelijk die neuszuiger van otrivin gekocht en dat was het enige wat goed werkte om haar neusje leeg te maken. Dus niet dat neuspeertje want dat werkte voor geen meter. Verder gewoon goed je kindje in de gaten houden ; genoeg plassen, genoeg drinken etc en bij twijfel gewoon bellen ❤️

5 maanden geleden

Thanks voor jullie reacties!! Hier net de neusdruppels gegeven van Otrivin, vond ie helemaal niet leuk... maar kan dus echt wel even duren? Sorry, eerste kindje hier en hoop gewoon dat er niks ernstigs is 🙈

5 maanden geleden

Yep. Sinds dinsdag. Dus sinds 8 dagen oud. Hij drinkt nog goed, plast en poept veel en is alert wanneer hij wakker is. Temperatuur is ook prima dus ik heb geen zorgen. Ik laat hem meer op mij slapen zodat hij wat rechter op slaapt en niet zoveel hoeft te niezen en hoesten. Hij (en wij) moet er maar aan wennen met een oudere broer die naar de opvang gaat.

5 maanden geleden

Jeugdverpleegkundige gaf bij ons aan dat we het aan mogen kijken zolang ze goed drinkt, poept en plast en geen koorts/benauwdheid heeft. Fleur is nu ook wat verkouden, neusje zit steeds erg vol. Wij gebruiken baby neusspray en zo'n otrivin neusjesreiniger. Maar het belangrijkste is, bij twijfel altijd bellen.

5 maanden geleden

Thanks voor jullie reacties!! Klinken jullie kids ook als een soort 'varkentjes?'

5 maanden geleden

Reactie op LindyDr

Thanks voor jullie reacties!! Klinken jullie kids ook als een soort 'varken ...
Haha ja absoluut, en soms hoor ik niks meer van de verkoudheid, soms klinkt alsof hij stikt (is niet zo), en soms alsof hij bezeten is 😂.

5 maanden geleden

Reactie op Amooma

Haha ja absoluut, en soms hoor ik niks meer van de verkoudheid, soms klinkt ...
Hahaha hier dus ook! Het lijkt echt minder nu met neusdruppels, maar af en toe denk ik bij sommige geluiden nog dat er iets heel erg mis is 😂 Maar goed, het eet, drinkt en slaapt goed 😂

5 maanden geleden

Naar wie moet je bellen? Huisarts? Huisartsenpost? Het is nl zondag vandaag. Of nig verloskundige of kraamhulp?

5 maanden geleden

Reactie op LindyDr

Thanks voor jullie reacties!! Klinken jullie kids ook als een soort 'varken ...
Hier ook echt een klein varkentje met dr gesnurk. Toevallig gisteren de huisartsenpost gebeld omdat het hoesten toe leek te nemen. Zolang geen koorts, niet benauwd en goed alert en goed blijft drinken geen reden voor alarm zeiden ze 😅. Stelt toch weer enigszins gerust. Blijft wel zielig voor die kleintjes 🥲

5 maanden geleden

Reactie op Lisa1320

Jeugdverpleegkundige gaf bij ons aan dat we het aan mogen kijken zolang ze ...
Welke Neusspray?

5 maanden geleden

Onze kleine van morgen 6 weken is ook verkouden. Zijn temperatuur is 37.7 graden. Volgens de huisartsenpost nog geen koorts (pas bij 38 graden is het koorts). Gewoon een kwestie van in de gaten blijven houden of het niet boven de 38 komt?

4 maanden geleden

Hoe lang heeft bij jullie de verkoudheid aangehouden en wat hielp echt? Onze is sinds gisteravond heel erg aan het snotteren en soms aan het kokhalzen van het slijm. Heel eng, dus ik wil morgen de huisarts bellen maar het lijkt erop dat het gewoon uitzingen is?

4 maanden geleden

Reactie op Meibaby2024

Hoe lang heeft bij jullie de verkoudheid aangehouden en wat hielp echt? Onz ...
Geduld. Dat helpt echt 🥲. Wat een beetje verlichting geeft: neusdruppels (van die ampullen van otrivin, is gewoon zoutoplossing). En na 5 minuutjes dat gegeven te hebben de boel uitzuigen. https://www.kruidvat.nl/otrivin-baby-aspirator-neusjesreiniger/p/2994146?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwv7O0BhDwARIsAC0sjWNGH0ma5UASYB7d0fkESeNM8hVleLsgPRu6nB0hS5HwA3miZ9erAwMaAliTEALw_wcB Deze uitzuiger doet het goed. En veel in de draagzak, lekker rechtop slapen. En nogmaals: geduld.

4 maanden geleden

Wij hebben eigenlijk expres geen uitzuigertje gebruikt toen! Op advies van mijn zus, kinderverpleegkundige... als je het snot eruit haalt dan wordt er steeds nieuw snot aangemaakt waardoor het allemaal langer duurt. Daarom hebben wij alleen de druppeltjes gegeven zodat ie het op eigen kracht eruit krijgt, hoe vervelend ook..

4 maanden geleden

Bij ons ging het redelijk snel vanzelf over. Eigenlijk maar 1 a 2 dagen echt verkouden geweest. Op buik leggen hielp wel met het neusje meer vrijmaken, maar verder hebben wij niks gebruikt

4 maanden geleden

Mijn baby heeft sinds vandaag een traanoogje en niest heel vaak. Zijn dit ook symptomen? Moet ik hiervoor bellen? Hij hoest niet (niet meer dan gebruikelijk) hij is ook niet onrustig en geen koorts.

4 maanden geleden

Reactie op Cinniexxx

Mijn baby heeft sinds vandaag een traanoogje en niest heel vaak. Zijn dit o ...
Zolang ie geen koorts heeft zou ik hem gewoon in de gaten houden... als het echt lang aanhoudt kan je altijd even bellen natuurlijk, dat kan sowieso!