19 Reacties
4 maanden geleden
Herkenbaar!
Hier ook een meisje van bijna zes weken, die alleen maar op ons wil slapen en als we haar wegleggen wakker wordt..
Daarnaast ook de krampjes het is vreselijk! Ze schreeuwt het soms zo uit..
overdag kan ze soms wel 5 uren wakker zijn en krijg haar dan ook met geen mogelijkheid in slaap!
Dus wees niet onzeker lieve mama, je doet het hartstikke goed!
Ik heb begrepen van de lactatiedeskundige dat ze vanaf 3 maanden echt een ritme krijgen..
4 maanden geleden
Lieve Daphne 5809. Alles is helemaal herkenbaarm zowel je vragen als alle gedragingen die je aangeeft. Wij zitten bij sprong twee en hebben nu deze gedragingen. En alles wat jij voelt voel ik ook....dikke liefde. Mama zijn is topsport en regelmatig staan we op het punt van breken en toch vinden we een manier om door te gaan. Ik zet dan mijn man in of vriendinnen en fam. Je doet het goed mama!
4 maanden geleden
Gewoon over je heen laten komen! Je doet niks verkeerd, dit is het gewoon. niet onzeker worden, niet je zelf gek maken met gedachtes dat het beter moet gaan of beter moet worden. Het kan een ontwikkelings sprongetje zijn en ook die kunnen lang of kort duren het maakt niet uit je hebt er toch geen invloed op. Vooral niet te veel in je koppie gaan zitten met dat je iets niet goed doet of dat het beter kan.
Lekker door gaan probeer anders een draagdoek/zak om baby bij je te hebben maar toch je handen vrij te hebben misschien krijgt baby zo meer slaap en jij meer ‘rust’ of in ieder geval vrije handen.
4 maanden geleden
Hier hadden we dat ook
ook. Ons meisje morgen 7 weken. Gisteren voor het eerst geslapen in de love 2 dream swaddle en ze sliep van 7 tot 3 uur 's nachts. Het beste is om ze gewoon wakker in bed te leggen. Vandaag gingen de slaapjes ook goed. Daarvoor ook alleen maar op mij of in de draagzak geslapen als ze sliep.
4 maanden geleden
Hoi Daphne,
Alsof ik een kopie van mijn eigen situatie lees. Onze dochter is nu ook 5 weken en met 41+5 geboren. Ook sinds 1,5 week is het heel pittig, moeite met in slaap krijgen en veel krampjes. Ook vaak aan de borst, ook snachts en daarna soms ook moeilijk in slaap te krijgen waardoor de nachten erg kort zijn.
Ik snap je gevoel helemaal. Ik denk ook continu 'wat doe ik verkeerd' en ga zoeken naar oorzaken voor haar gedrag, zoals misschien een allergie of toch een tekorte tongriem. Misschien hoort het er dan toch gewoon allemaal bij en is het een fase.
Fijn om jou bericht te lezen en te weten dat ik niet de enige ben
4 maanden geleden
Wat een lieve berichten, echt met tranen gelezen. Fijn om de herkenning te lezen, de tips en een steuntje in de rug. Echt de kracht van het forum, dank mama’s! 🧡 We gaan weer wat lichter de nacht in, hopen op een goede.
4 maanden geleden
Reactie op LisanneSeinen
Hoi Daphne,
Alsof ik een kopie van mijn eigen situatie lees. Onze dochter i ...
Bizar dat het zo hetzelfde is! Super rot voor jullie, maar inderdaad ergens goed om de herkenning te lezen. Virtuele knuffel vanaf hier, hopelijk wordt het snel weer beter!
4 maanden geleden
Reactie op hellobaby2021
Hier hadden we dat ook
ook. Ons meisje morgen 7 weken. Gisteren voor het ee ...
Wat fijn dat ze zo goed geslapen heeft! En dank voor de tip. Welke maat heb jij aangeschaft? De small of medium versie? Lijkt mij ook het proberen waard!
4 maanden geleden
Je kindje heeft een sprongetje of een regel dag/dagen. Sprongen tel je vanaf de uitgerekende datum. Dus kan goed zijn dat die er nu is. Hebben wij ook gehad. Download de al oei ik groei. Leuk en interessant. Dan snap je je kleine wat beter. Succes. Komt allemaal goed
4 maanden geleden
Reactie op Daphne5809
Wat fijn dat ze zo goed geslapen heeft! En dank voor de tip. Welke maat heb ...
Maat M..
4 maanden geleden
Pittig he, en heel herkenbaar allemaal. Als ik je een tip mag geven: probeer (als je bv geeft) niet te vaak achter elkaar te voeden maar echt minimaal 2 uur tussen de voedingen te laten (regeldagen uitgezonderd). Dit maakte bij allebei mijn zoontjes heel veel verschil qua krampjes. Ik was geneigd om ze steeds maar aan te leggen als ze even huilden en dan vielen ze aan de borst wel in slaap maar uiteindelijk maakte ik de krampjes daar juist erger mee want de voeding verteert dan niet goed en ze leren dan ook niet om zelf in slaap te komen. En weet niet of je inbakeren al serieus geprobeerd hebt maar dat helpt hier ook heel goed.
4 maanden geleden
Reactie op Bibaboeba
Pittig he, en heel herkenbaar allemaal. Als ik je een tip mag geven: probee ...
Super tips! Ik ben inderdaad ook vooral ‘s nachts wel schuldig aan dat troost voeden. Inbakeren hadden we snel afgeschreven na een hele boze reactie van onze uk maar het inderdaad waard om nog eens goed te proberen. Deed jij het gewoon met een doek?
4 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Hoeveel weegt je baby? Heb maat S besteld (4,4kg) maar twijfel of ze daar n ...
Ik zou een M doen, de S is te klein lees ik overal.. en we hebben nu nog wat ruimte over waardoor je die langer kan gebruiken.
4 maanden geleden
Reactie op Daphne5809
Super tips! Ik ben inderdaad ook vooral ‘s nachts wel schuldig aan dat troo ...
Wij hebben de inbakerdoek van Pacco, werd ons aangeraden door het CB. Ze zijn niet goedkoop (lang leve Vinted) maar mijn zoontje reageert er geweldig op. Lees de recensies maar eens op Bol.com. Puckababy hebben we ook geprobeerd maar daar had hij toch nog teveel ruimte met zijn armpjes en werd hij steeds al snel wakker. Strak instoppen in bed met een lakentje en dekentje helpt hier trouwens ook goed. Ook het boekje ‘Regelmaat en inbakeren’ vond ik heel nuttig om te leren begrijpen waarom mijn kindje slecht sliep en zoveel huilde en hoe we dat konden verhelpen. De schrijfster is wel een voorstander van baby in slaap laten huilen (ben ik zelf niet) maar haar uitleg over hoe je regelmaat kan creëren bij onrustige baby vond ik super leerzaam en passen we hier ook toe, met succes. Bij mijn eerste kindje wist ik al deze dingen trouwens ook niet en hebben we maanden met een niet-slapende huilbaby gezeten dus we zijn nu expres al vroeg begonnen met regelmaat om dit te voorkomen. Heel veel succes en ik hoop dat het gauw beter mag gaan bij jullie 🙏
4 maanden geleden
Ik open de forum om een identieke topic te openen. Niet nodig nu ik dit allemaal lees! Wat een pittige tijd he, fijn dat het voor veel mamas erg herkenbaar is. Ik hoopte al dat het een “fase” zou zijn en ik hou vast aan dat stukje hoop dat het met elke dagen/weken weer beter zal gaan. Maar erg vermoeiend, kom nergens aan toe in huis want steeds als ik denk “aha nu zal er wel even slapen” word ze na nog geen 5minuten wakker.
Gewoon aan toe geven en lekker veel knuffelen en op schoot laten slapen. Ik had me dit tijdens me zwangerschap al voorgenomen om op zulke momenten niet te stressen niet onzeker worden en gewoon aan toegeven. Maar als het er op aan komt is dat moeilijker dan ik had verwacht. 🫣 Maar het komt goed! Even doorbijten mama’s! ❤️