25 Reacties

6 maanden geleden

Leuk, ik volg even! Wij gaan in januari naar Thailand. Ons zoontje is dan 6,5 maand.

6 maanden geleden

Ligt er denk ik maar net aan hoe makkelijk je kindje is en hoe makkelijk jullie zijn 😅. Weet wel reizen met een kindje van 8 maanden makkelijker was als nu dat die 1,5 is 😂
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

6 maanden geleden

Volg ik graag! Wij hebben ook veel gereisd voor we een kindje kregen en zijn op zoekende hoe dat weer op te pakken. Wij zouden naar Japan willen o.a. net de baby.

6 maanden geleden

Wij gaan in december naar het buitenland en hebben ook een reis van 12 uur, inclusief overstap. Ik ben dus ook erg benieuwd naar ervaringen. Misschien kan iemand deze vragen beantwoorden: • Mag je zelfgemaakte fruit- of groentehapjes meenemen in het vliegtuig, of worden die bij bagage controle ingenomen? • Is het mogelijk om een fles water te kopen en dit in het vliegtuig te laten opwarmen? Ik wil liever geen water uit het vliegtuig zelf gebruiken voor de flesjes. Daarnaast overweeg ik om de Alpine Muffy Baby noise-cancelling oorkappen aan te schaffen. Ik heb online veel goede recensies gelezen en begrijp dat ze ideaal zijn voor in het vliegtuig.

6 maanden geleden

Wij gaan in december naar het buitenland en hebben ook een reis van 12 uur, ...
Potjes mag sowieso en flesjes water en poeder mag ook allemaal. Opwarmen was bij ons niet van toepassing maar ik dacht dat ze een magnetron hadden. Maar dat kan je altijd informeren bij je luchtvaartmaatschappij

6 maanden geleden

Reactie op BabyboefXX

Potjes mag sowieso en flesjes water en poeder mag ook allemaal. Opwarmen wa ...
Ze verwarmen de melk altijd au bain marie in het vliegtuig. Dus je moet op tijd aangeven dat de moedermelk of kunstvoeding verwarmd mag worden. Hapjes mag je gewoon mee nemen wat je wilt net als voor jezelf, alleen bij de douane in het land zelf kan het bijvoorbeeld verboden zijn verse groente of fruit in te voeren. Zo moest ik ik Nieuw Zeeland bijvoorbeeld mijn appel weg gooien. In het vliegtuig kun je ook flessenwater kopen, wat dus even goed of veilig is als water gekocht op een luchthaven. Maar voor een baby mag je ook water mee nemen vanuit huis, want de vloeistofregel heeft een uitzondering voor zuigelingen voeding!

6 maanden geleden

Je kan kijken of ze een family row hebben en of je kindje eventueel nog in het bedje past? Wij vlogen naar Amerika toen onze zoon net geen 1 was. Hij paste niet meer in het bedje maar de family row heeft meer ruimte, dus dat was al ideaal. Zou die zsm reserveren als dat kan.

6 maanden geleden

Volgens mij mag je inderdaad water voor de baby gewoon meenemen! Hoe ga je het met hapjes op vakantie doen? Zelf maken? Of potjes meenemen?

6 maanden geleden

Reactie op Lzval

Je kan kijken of ze een family row hebben en of je kindje eventueel nog in ...
Ja dat is er wel, maar stoelen reseveren kost €400 per persoon! Behoorlijk duur vind ik

6 maanden geleden

Wij hebben een bambini om water te verwarmen, werkt erg goed en kun je gewoon meenemen in je handbagage. Ook handig als je op vakantie dagjes weg gaat/onderweg bent
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

6 maanden geleden

Reactie op mhpippa

Wij hebben een bambini om water te verwarmen, werkt erg goed en kun je gewo ...
ohhh goeie!! dankjewel

6 maanden geleden

Reactie op ss00

Volgens mij mag je inderdaad water voor de baby gewoon meenemen! Hoe ga je ...
volgens mij moet je altijd vloeistof weggooien bij controle, ik weet alleen niet of ze uitzonderingen maken als je een baby hebt. Maar daarna kan je wel water kopen bij 1 van die kraampjes en die mag volgens mij wel sws het vliegtuig in. Ik wil het liefst zelf maken, we hebben zo’n 5 in 1 apparaat (stomen, blender, etc etc etc) die ik ga meenemen. Het is gelukkig niet te groot. Maar nemen ook wat potjes mee voor de zekerheid :)

6 maanden geleden

volgens mij moet je altijd vloeistof weggooien bij controle, ik weet alleen ...
Alle vloeistoffen voor baby’s mag je meenemen (indiedergeval via ams en Brussel) zelfs al is het meer als de 100ml

6 maanden geleden

volgens mij moet je altijd vloeistof weggooien bij controle, ik weet alleen ...
Oh welk apparaat heb je? Dan ga ik die ook aanschaffen de k ik!

6 maanden geleden

Reactie op ss00

Ja dat is er wel, maar stoelen reseveren kost €400 per persoon! Behoorlijk ...
Ohh, je kan de maatschappij berichten en vragen of ze de reiswieg voor je willen reserveren, dan kom je volgens mij automatisch op de family row

6 maanden geleden

Wij hebben toen onze kleine man 10 weken was een lange reis gemaakt. 12 uur vliegen met een overstap. We kozen ervoor om dit zo praktisch mogelijk aan te pakken met zo weinig mogelijk bagage. Het is ons heel goed bevallen maar hebben we besloten het niet meer te doen tot hij ouder is. Zo jong is het nog makkelijk omdat hij veel slaapt en makkelijk te entertainen is, maar probeer is een 2jarige op een stoel te houden... We hadden alleen de draagzak bij. Autostoel kregen we gratis bij de autoverhuur en ledikant hadden we gehuurd bij accomodatie met bijpassend beddengoed. We hadden een tas vol babyspullen als handbagage. Hierin zaten 4 setjes kleding en we hadden ruim in luiers meegenomen. We vlogen met KLM en die hebben speciaal voor baby's een reiswiegje. Het was even gedoe met de stoelen (ze hadden maar 1 stoel erbij gereserveerd waardoor mn man 3 rijen achter ons zat) maar uiteindelijk hebben we bij elkaar kunnen zitten. Het wiegje is echt ideaal! Hij heeft er heerlijk ingeslapen en gelegen, keek z'n ogen uit! In het vliegtuig kunnen ze qua voeding veel voor je betekenen. Ik kolfde op de heen weg dus hadden we het niet nodig. Terug hebben ze flesvoeding opgewarmd voor ons. Ook hadden we van Luvion een kleine flessenwarmer bij, die hebben we de hele vakantie gebruikt. Heel fijn! Met vloeistoffen boven de 100ml deden ze niet moeilijk op Schiphol. En met de kleine kregen we overal prioriteit. Ook de speciale babylounge is een aanrader! Wij hebben er niet lang gebruik van gemaakt maar je baby kan er heerlijk rustig slapen.

6 maanden geleden

Reactie op myrthe-z

Wij hebben toen onze kleine man 10 weken was een lange reis gemaakt. 12 uur ...
Ik ben het hier volledig mee eens! Over 2 dagen vlieg ik terug met o ze 6 maanden oude baby en dat is een vliegreis van 11 uur. Heenweg 10 uur en nog een binnenlandse vlucht van 5 uur. Alles is tot nu toe zo relaxt verlopen, hij slaapt overal, we hebben in vrijwel elk hotel een bedje erbij gekregen en voor de zekerheid een deryan tentje ingepakt. 1 handbagage tas was de babytas met extra setjes kleren, luiers, speelkleed etc. 2 tips: draagzak! We hebben de draagzak enorm veel gebruikt, meer dan de kinderwagen. Universele speelboog! We hebben via Marktplaats een speelboog op de kop getikt die je makkelijk aan allemaal dingen vast kunt maken. Die was zo handig. Nu is je kind nog een baby en ben je nog veel flexibeler. Zeker gaan, het is echt zo veel makkelijker dan je denkt :)

6 maanden geleden

Ik volg! Wij gaan in maart naar Zuid Afrika met onze baby van dan 10 maanden. Ze zal dan wel niet meer in het reiswiegje passen, maar ik denk dat ik toch even ga bellen om die te reserveren zodat we family row zitten. Mijn zus had het matrasje van het Deryan tentje op de grond gelegd bij de family row en daar sliep haar baby op!

6 maanden geleden

Afgelopen zomer mochten wij gewoon een thermoskan met kokend water mee door de douane nemen. Zo kun je de gehele vlucht in no time zelf je flesjes klaarmaken!🙂

6 maanden geleden

Ik lees ook mee. Wij ambiëren Canada aankomend jaar, maar zijn er ook nog niet helemaal uit