12 Reacties

3 maanden geleden

Ik hou ook die van La Leche League aan. De groei wordt steeds minder snel, dus de voedingsbehoefte neemt langzaamaan af, maar ze worden steeds groter dus daarmee wordt de behoefte groter. Dus het heft elkaar een beetje op. Maar hou in je achterhoofd dat elk kindje anders is, en dit soort statistieken ook veelal gebaseerd zijn op gemiddeldes. Genoeg kindjes willen meer, of doen het beter op minder. Mijn zoontje dronk aldus de richtlijnen ook "weinig", maar ik gaf op aanvraag. Ik dacht, ik wacht op de meting bij cb en kijk of het toch afdoende is... en hij groeit gewoon top, is qua gewicht zelfs richting de p80. Dus die komt niks tekort. Kijk vooral naar je meisje. Wat voor haar werkt zal naar mijn mening altijd het beste zijn. Als dat iets meer of iets minder is, geeft helemaal niks.

3 maanden geleden

De formule van La leche league 'werkt' pas vanaf minimaal 8 voedingen. Bij 6 voedingen klopt deze al niet meer. Bij borstvoeding zijn deze (minimaal) 8 voedingen per dag eigenlijk standaard, vandaar dat deze formule vooral bij borstvoeding wordt toegepast. Je kunt er ook voor kiezen om je kleintje vaker kleinere hoeveelheden te geven.

3 maanden geleden

Reactie op LL1993

De formule van La leche league 'werkt' pas vanaf minimaal 8 voedingen. Bij ...
Hoezo werkt die formule dan niet meer? Het gaat er toch om wat je kindje in totaal binnen krijgt op een dag? Bij ons heeft ze namelijk na 2 uur echt nog geen honger, dus als ik haar dan weer de fles ga aanbieden, gaat er helemaal niets in ben ik bang 😅

3 maanden geleden

En het maakt dan vaak niet zoveel uit of ze nou 120 of 100 op heeft. Als ze echt de hele fles leeg drinkt, heeft ze wel pas na 4 uur weer trek, maar merkt dan ook dat ze meer last heeft van ongemak tijdens het drinken en daarna.

3 maanden geleden

Reactie op LL1993

De formule van La leche league 'werkt' pas vanaf minimaal 8 voedingen. Bij ...
Hoe kom je daarbij? Dat staat bij La Leche League nergens vermeld, en de hoeveelheid voedingen maakt bij zo'n berekening ook geen verschil in de totale voeding die de baby binnenkrijgt.

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Hoe kom je daarbij? Dat staat bij La Leche League nergens vermeld, en de ho ...
Ik kon dat inderdaad ook nergens vinden, maar wellicht staat het ergens wel vermeld. Al snap ik de logica daarachter ook niet helemaal..

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Hoe kom je daarbij? Dat staat bij La Leche League nergens vermeld, en de ho ...
Hoe dit precies werkt en wat hier de logica achter is weet ik ook niet. Dit wordt gedeeld op het borstvoedingsforum, waar ook lactatiekundige actief zijn. Misschien dat het verschil zit in dat La leche league over borstvoeding gaat en dat dit bij kunstvoeding anders werkt, maar dat weet ik niet. Bij borstvoeding worden vaak 8 voedingen als minimum aangehouden, waarschijnlijk dat die 8 keer daar vandaan komt? Maar dat is een gokje. Opzich wel logisch dat er een ondergrens aan zou zitten, anders zouden 2 voedingen van 300 ml bijvoorbeeld ook al genoeg kunnen zijn. Hoe dit precies werkt weet ik dus ook niet. Ik deelde alleen wat ik lees van mensen die er wel een beetje verstand van hebben☺️

3 maanden geleden

Reactie op LL1993

Hoe dit precies werkt en wat hier de logica achter is weet ik ook niet. Dit ...
2x300, dat zou wel tijd besparen 🤪. Maar even zonder dollen, in principe is 6x voeding op deze leeftijd niet raar. Het is ook niet perse dan borstvoeding beter voedt.. Ik hou voor het gemak maar wel LLL aan, ze zit altijd al aan die ondergrens qua inname en groeit mooi volgens haar eigen lijntje

3 maanden geleden

Reactie op LL1993

Hoe dit precies werkt en wat hier de logica achter is weet ik ook niet. Dit ...
LLL Vlaanderen heeft toevallig vanavond een post hierover geplaatst op Instagram. Een van de laatste slides gaat over de min. 8 voedingen. 😊 https://www.instagram.com/p/C-nh7jxNG1i/?igsh=bmZudmhkZWZoZjA2

3 maanden geleden

Dat groeien volgens het eigen lijntje is het belangrijkst! Ik bedacht me net nog dat borstvoeding sneller verteerd dan kunstvoeding waardoor er denk ik vaker gevoed moet worden. En het blijven natuurlijk richtlijnen, alle kindjes zijn anders en hebben iets anders nodig. En zo te horen kan jouw dochter goed aangeven wanneer ze genoeg heeft, dus dan drinkt ze gewoon wat ze nodig heeft!

3 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

LLL Vlaanderen heeft toevallig vanavond een post hierover geplaatst op Inst ...
Ah heel interessant, had ik nog niet gezien. Dankjewel!

3 maanden geleden

Top die link! Belangrijk is dus dat ze het lijntje volgt. Ze heeft de afgelopen twee weken welgeteld 2 dagen 6x120 gedronken, daarna zelfs dagen van maar 6x90 en alsnog was ze in die twee weken tijd fors gegroeid. Ik denk dat ik wel goed zit ermee 😉