18 Reacties

3 maanden geleden

Dit heb ik als baby bij de laatste voeding 茅茅n borst leeggedronken heeft en de andere niet of nauwelijks?

3 maanden geleden

Heb je overproductie of is dit een normale hoeveelheid?

3 maanden geleden

Reactie op Melis07

Heb je overproductie of is dit een normale hoeveelheid?
Geen idee, vanaf dat mijn oudste zoon 9 maanden is heb ik alleen nog maar live gevoed. Toen eerst de (grote) voorraad opgemaakt en hij liet al snel op de opvang de flessen afgekolfde melk staan. At eigenlijk redelijk snel met de groep mee. Mijn jongste zoon ook eigenlijk altijd live gevoed, op wat oefenflesjes na (dan had ik wat opgevangen met de haakaa en niet gekolfd). Live drinkt de jongste 1 borst per keer, mijn oudste zoon verschilt nogal. Ik doe alles wat op gevoel, met het oog op dat de jongste zeker genoeg krijgt (en dat krijgt hij wel, is een goede stevige baby馃き). Vanochtend om kwart voor 7 hebben beide jongens een borst gehad (de jongste rechts en de oudste links). Toen om half 9 de jongste naar de opvang gebracht (wennen) en thuis heeft de oudste rond een uur of half 10 nog uit beide borsten gedronken. Het kolven was rond 11:20 uur.

3 maanden geleden

Reactie op Chezzy

Dit heb ik als baby bij de laatste voeding 茅茅n borst leeggedronken heeft en ...
Rond half 10 had de oudste nog uit beide borsten gedronken, dus ik dacht dat het wel weer redelijk reset was馃き misschien toch niet馃檲

3 maanden geleden

Wauw, prachtige productie! Wel bijzonder hoe ongelijk dat is inderdaad. Ik heb hooguit 60-80ml productie, door kolven van beide borsten ongeveer een uur na de voeding. Ze groeit verder wel goed. Ben zelf altijd verbaast dat er niet meer uit komt.

3 maanden geleden

Reactie op Ilse25

Geen idee, vanaf dat mijn oudste zoon 9 maanden is heb ik alleen nog maar l ...
Aahh duidelijk! En drinkt de jongste onrustig of laat hij vaak los door teveel melk of dat niet? Ik heb namelijk veel melk waardoor ze niet effectief drinkt en hierdoor ben ik aan het blokvoeden

3 maanden geleden

Ik heb hetzelfde haha, maar niet z贸 veel melk馃檲 Meestal precies 180 uit beide en dan 40-60 ml uit rechts en 120-150 ml uit links. Grappige is dat ik in mijn linkerborst een tepelpiercing had voor mijn oudste, zelfs bij haar was die borst altijd minder vol.

3 maanden geleden

Reactie op L0nnie91

Wauw, prachtige productie! Wel bijzonder hoe ongelijk dat is inderdaad. Ik ...
Een kindje haalt vaak meer uit de borst dan een kolf kan, dus ik denk dat jouw productie goed zit hoor! Mijn oudste drinkt ook nog en die heeft toch echt wat grotere zuigkracht dan de jongste馃き denk dat daardoor (de hogere zuigkracht van de oudste, maar natuurlijk helemaal het feit dat er 2 kindjes drinken) de productie hoger is bij mij, alleen het viel me nu pas op hoe groot het verschil tussen beide borsten is馃き

3 maanden geleden

Reactie op Melis07

Aahh duidelijk! En drinkt de jongste onrustig of laat hij vaak los door te ...
Valt reuze mee. Soms lijkt het wel een beetje alsof het hem wat te snel gaat, maar pakt het altijd goed weer op en drinkt niet gek verder

3 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Ik heb hetzelfde haha, maar niet z贸 veel melk馃檲 Meestal precies 180 uit bei ...
De hoeveelheid is waarschijnlijk omdat er bij mij 2 kindjes drinken, waarvan de ene 2 jaar is en dus een hogere zuigkracht heeft dan de jongste. Maar het verschil is inderdaad wel erg groot馃き Hier geen tepelpiercing gehad, maar links heeft het toch altijd minder gedaan dan rechts 馃ぃ valt nu met kolven pas weer echt op haha

3 maanden geleden

Ja, ik heb dit ook! Maar produceer helaas wel minder dan jouw flesje! Ik had een tijdje geleden dit gevonden gevonden https://www.24baby.nl/baby/borstvoeding/borstvoeding-feitjes/#:~:text=Als%20je%20borstvoeding%20geeft%2C%20kan,en%20de%20andere%20formaat%20meloen%3F Dus het is niet gek 馃槉

3 maanden geleden

Ik heb precies dit! Heb jij ook dat je rechterborst een stuk voller is dan de linker?

3 maanden geleden

Haha wow wat een verschil! Bij mij zit er ook wel verschil tussen links en rechts, maar dan max 20 cc verschil of zo haha!

3 maanden geleden

Reactie op Hilde_D_

Ja, ik heb dit ook! Maar produceer helaas wel minder dan jouw flesje! Ik ha ...
Oh grappig dat het vaak de linker is die minder produceert 馃き verschil in grootte is wel een beetje, maar niet zo erg als het verschil tussen een citroen en meloen 馃き Productie is hier waarschijnlijk hoger omdat ik twee kindjes voed 馃槉 waarvan een van twee jaar die een hogere zuigkracht en behoefte heeft als een baby'tje van mei 馃檲

3 maanden geleden

Reactie op esmr

Ik heb precies dit! Heb jij ook dat je rechterborst een stuk voller is dan ...
De rechter is inderdaad sneller vol en lekt ook sneller, maar niet zo heftig dat ik dit verschil had verwacht馃檲

3 maanden geleden

Correctie- piercing in mijn rechter borst, waardoor waarschijnlijk wat melkvaten weg zijn gegaan :( Maar grappig om te horen dat dit algemeen voor komt Ik zie dat mijn rechterborst ook echt een paar cupmaten kleiner is馃ゲ Zo bijzonder hoe t lichaam werkt!!!