37 Reacties
4 maanden geleden
Ik denk dat je dat met elke luier wel gaat krijgen eigenlijk
4 maanden geleden
Wij verschonen s’nachts alleen als ze gepoept heeft. Wij gebruiken kruidvat luiers. Je kunt ook een maat groter gebruiken voor de nacht.
4 maanden geleden
Reactie op Mijneerstezwangerschap
Okee! Dus snachts verschonen is eigenlijk onvermijdelijk ;)
4 maanden geleden
Ik verschoon in de nacht alleen als ze gepoept heeft of als ze toch al heel wakker is. Meestal doe ik het dus niet.
We gebruiken Pampers Premium Protection. Gaat prima. Deed ik bij de eerste ook al zo.
Hangt er misschien ook vanaf hoe gevoelig de huid van je kindje is of hij er last van zal hebben.
4 maanden geleden
Als je de romper niet dicht doet kan de luier meer uitzetten en lekt hij minder snel, deden we ook heel lang bij onze oudste
4 maanden geleden
Reactie op LLL15
Ik verschoon in de nacht alleen als ze gepoept heeft of als ze toch al heel ...
Ja precies zo wil ik het ook doen. Hij heeft geen gevoelig huidje!
4 maanden geleden
Wij verschonen ‘s nachts alleen als ze ‘s nachts een flesje krijgt. Maar de laatste weken slaapt ze tot 05.00u/ 05.30u dus dan doen we het dan pas en zit hij ook echt wel goed vol. Dan slaapt ze daarna weer tot 09.00u en dan kleden wij haar aan en verschonen dus ook weer haar luier.
4 maanden geleden
Wij verschonen elke voeding. Dus dat is 2 a 3 keer per nacht. Hij wordt daar wakker van en drinkt dan beter.
4 maanden geleden
Reactie op ikwordmoederx
Wij verschonen elke voeding. Dus dat is 2 a 3 keer per nacht. Hij wordt daa ...
Jaa dat deden we in de kraamweken ook. Maar onze man mag al doorslapen volgens de theorie, maar hij komt nog zelf dus wakker maken hoeft niet
4 maanden geleden
Reactie op carmenflower
Jaa dat deden we in de kraamweken ook. Maar onze man mag al doorslapen volg ...
Onze kerel mag ook doorslapen maar hij komt uit zichzelf nog 2-3 x per nacht. Maar hij drinkt dan 1 borst en stopt dan, dus om hem nog die tweede aan te bieden (in de hoop dat hij langer doorslaapt als hij meer drinkt) verschonen we hem wel elke voeding. We maken hem niet meer zelf wakker voor de voeding ☺️
4 maanden geleden
Reactie op ikwordmoederx
Onze kerel mag ook doorslapen maar hij komt uit zichzelf nog 2-3 x per nach ...
Aah op die fiets! Ja dat is weer een ander verhaal idd. Dan is t wel prettig om tussendoor luiertje te doen om wat wakkerder tr maken. Hier wil ik hem juist zo slaperig mogelijk hebben🤣
4 maanden geleden
Wij verschonen niet en gebruiken de luiers van Kruidvat. Maatje 2 bij 6,5 week.
4 maanden geleden
Ik verschoon snachts alleen nog als hij gepoept heeft anders niet, komt erop neer dat ik meestal tussen 23 en 7 niet verschoon (nu 2 weken ongeveer). Ik gebruik pampers harmonie maat 2 bij onze 7 weken oude zoon van 5,8 kg. Als ik s ochtends gelijk na de voeding verschoon gaat het goed. Blijft er wat langer tussen omdat ik eerst de peuter aankleed heb ik wel eens lekkage gehad.
4 maanden geleden
Reactie op Mijneerstezwangerschap
Nee dat hoeft echt niet, wij hebben ook heel lang wasbaar gebruikt bij onze oudste en dan gewoon extra booster erin maar na week of 8 toen hij stopte met poepen snachts nooit meer snachts verschoond.
4 maanden geleden
Wij verschonen niet meer 's nachts, tenzij we merken dan ze poept (gebeurt zelden). Ze krijgt tussen 21 en 22u nog een nieuwe luier en dan 's ochtends tussen 7 en 8. We merkten dat ze te wakker werd van het verschonen en dus na de voeding veel moeilijker terug in slaap viel. Ze was zo soms twee uur wakker 's nachts, vonden we niet zo fijn. 😅
Wij gebruiken pampers harmonie en smeren bij de laatste luier voor het slapen een goede laag billenbalsem van Weleda. Zo hebben we voorlopig nog geen last gehad van luieruitslag. Doorlekken hebben we ook geen last van. Daar zou je eventueel nog een maatje groter voor kunnen gebruiken.