18 Reacties
4 maanden geleden
Bij ons is het denk ik ook weg gegaan met in bad doen het was iniedergeval ineens weg zonder dat we daar iets mee gedaan hebben. In bad kan je ook even wat makkelijk tussen de beentjes wassen
4 maanden geleden
Ons kleintje had pseudo menstruatie, en daarna hierdoor ook iets meer witte afscheiding. Ons is aangeraden om dit wel gewoon schoon te maken. Hier gebruiken wel de waterwipes voor en niet de billendoekjes. Het ergste haalde we toen weg, soms zit ze met poepen ook helemaal onder dan gebruiken we deze ook. Idd alle ontlasting moet weg.
4 maanden geleden
Wij verwijderen dit zoveel mogelijk onder de douche of in bad zodat het wat geweekt is en makkelijker weggaat. Ik haal het ook nooit volledig helemaal weg tijdens verschonen om dezelfde reden; het gebied is zo kwetsbaar en ze drukt haar beentjes ook bij elkaar als ik het verwijder dus ik denk dat ze het ook een vervelend gevoel vindt. Als er poep in zit dan halen we het wel weg inderdaad, maar er blijft normaliter na de verschoning wel altijd wat witte waas achter. Ik let er overigens wel op dat ik geen zalf dichtbij haar binnenste schaamlippen smeer, zodat dat er niet flink in kan ophopen.
VRIEND
4 maanden geleden
Ik hou bij het verschonen aan: alles wat geel (of groen als haar poep groen is) moet weg, wit mag blijven zitten. In bad komt van het witte ook wat meer los en dat is prima zo.
4 maanden geleden
Dank jullie wel voor de reacties!
En als jullie in bad schoonmaken, trekken jullie dan in het water ook echt de schaamlippen uit elkaar. Want alleen met haar schaamstreek onder water krijg ik het niet mee weg namelijk. Dus dan zou ik echt haar schaamlippen uit elkaar moeten trekken onder water. En is dat dan voldoende of gaan jullie dan nog met je vingers ‘wrijven’ om het vuil weg te krijgen?
4 maanden geleden
Reactie op jdyjngrdn
Wij verwijderen dit zoveel mogelijk onder de douche of in bad zodat het wat ...
Ja mijn baby doet dit dus ook haar benen tegen elkaar. Ik doe super voorzichtig maar toch voelt het alsof ik aan jet wroeten ben omdat de schaamlippen zo tegen elkaar geplakt zijn en het gebied zo kwetsbaar is.
4 maanden geleden
Hele herkenbare vraag, hier strugle ik ook nog steeds mee. Ik loop precies tegen dezelfde twijfels aan als jij. Ik probeer het wel schoon te maken maar dat probeer ik door 1 keer "goed" tussen de schaamlippen te poetsen. Dit vind ze duidelijk niet prettig dus ik ben ook voorzichtig en blijf niet irriteren tot alles weg is maar probeer het wel zoveel mogelijk. Lastig zo'n meisje na een zoontje🙈
4 maanden geleden
Reactie op Ukkie21
Hele herkenbare vraag, hier strugle ik ook nog steeds mee. Ik loop precies ...
Exact!!!
Straks naar het cb en ik ben helemaal bang dat het ter sprake komt of gezien word en ze mij een viezerik vinden ofzo hahaha.
Ik vind een jongetje echt makkelijker.
4 maanden geleden
Reactie op maria_1234
Exact!!!
Straks naar het cb en ik ben helemaal bang dat het ter sprake komt ...
Bij mijn afspraken wordt vaak als eerst gevraagd of ik nog vragen heb. Je zou dat kunnen aanpakken om daar direct zelf over te beginnen, dan ben je het voor en voel je je misschien minder ongemakkelijk! Ik ga het zelf ook vragen volgende week.
4 maanden geleden
Reactie op Ukkie21
Bij mijn afspraken wordt vaak als eerst gevraagd of ik nog vragen heb. Je z ...
Ik had het gevraagd toen er na 2 wk ofzo iemand thuis kwam voor de eerste afspraak.
Toen zei ze dat het er wel een beetje bij hoorde en dat je 1x per dag met water en een washandje kon schoonmaken.
Toen was ik content met fat antwoord.
Maar achteraf vind ik het nog steeds onduidelijk. Want moet het dus wel helemaal weg? Vind ik onmogelijk.
4 maanden geleden
Reactie op maria_1234
Ik had het gevraagd toen er na 2 wk ofzo iemand thuis kwam voor de eerste a ...
Vanmiddag dus toch even nagevraagd bij het cb en het was volkomen normaal. Kan soms ook een beetje bloeden zoals een menstruatie. Dat voor de zekerheid wel doorgeven zei ze.
Hier was de uitleg nonchalanter "gewoon even 1x per dag een beetje spreiden en doekje erlangs halen"