11 Reacties

3 maanden geleden

Hee! Onze dame heeft precies hetzelfde als jullie kleine man. Ze is van 11 mei. Eerst prachtige slaapjes, inmiddels zijn ze (met name in de middag) halve uurtjes. Einde middag is ze dan ook helemaal gesloopt. Ik snap wel dat het niet ideaal is al hij al zo vroeg aan z'n nachtslaap begint. Ik doe mijn dochter het laatste slaapje altijd in de draagzak. Vaak is ze dan echt suuuuper moe en valt in een diepe slaap. Hoe lullig ook, ik maak haar dan max 18.15u wakker (scheelt dat ze vaak dus maar halve uurtjes slaapt). Dan redt ze die 75 min wakkertijd écht niet. Dus ik zorg dan dat ik rond 18.45u echt boven ben voor luier en voeding zodat ik 19u echt ga voeden. Dan leg ik d'r in bed en slaapt ze d'r langste blokje eigenlijk. Alleen maak ik haar om 22/23u een klein beetje wakker om te drinken bij mij (bv). Dan leg ik haar meestal zonder problemen of morrelen weer terug. En dan gaat ze gewoon verder met de nacht. Dit werkt hier. Kan natuurlijk voor jouw kleintje weer anders zijn. Maar het is ook echt zoeken... ik deed bovenstaande ook bij m'n oudste en dat werkte wel goed voor haar. Ik merk dat t voor m'n jongste ook werkt. Ze lijkt te snappen wat we hopen... namelijk van 19 tot +-7 slapen.

3 maanden geleden

Ze is helemaal niet van 11 mei 😂😂😂 ik moet naar bed. 9 mei 🫣🤪

3 maanden geleden

Ik heb dit ook heel erg, mevrouw is eigenlijk vanaf 4 uur niet meer te genieten, dus dat laatste poosje wakker zijn tot ze de nacht in gaat is echt geen pretje. Maar voor 6 uur naar bed vind ik gewoon niet goed voor haar ritme.... een oplossing heb ik niet 😥

3 maanden geleden

Nou, sinds een paar dagen meld ik mij ook bij dit clubje. Meneer is van 10 mei, ik kon hem tot vorige week niet voor 22u -23u wegleggen, want dan was het krijsen. Sinds een week word dit eerder. Gisteren hem om 16u weggelegd voor een slaapje, ik was even afwezig en mijn man heeft hem toen pas 19.45 wakker gemaakt voor voeding, ik heb hem met moeite wakker gehouden tot 21u. Maar hij was “zijn nacht” dus al om 16u begonnen 🫣 hij vond het dus overbodig om om 4u vannacht weer naar bed te gaan 🥲 Ik ben bang dat hij zo weer de nacht gaat beginnen. Maar ik ga hem echt rond 19u en 22u wekken. Die grapjas….

3 maanden geleden

Hoi! Hier een mama met twee kindjes die zich bij nr1 heel erg in slapen en schema's heeft ingelezen:) Ik zou de slaap zeker wat sturen in dit geval. Over een paar maanden wil je qua slapen het volgende hebben: ochtendslaapje, middagslaapje en namiddagnap. Die laatste deden wij altijd in de kinderwagen, draagzak of evt auto. Met de tweede nu zit ik sinds een aantal dagen op naar bed gaan tussen 18.30 en 19.30, dat was daarvoor ook veel later. Als ik niet lekker uitkom qua slaapjes overdag (veelal 40-45 min), dan hanteren we ook een namiddagnap. Dat laatste slaapje doen we in de kinderwagen door een rondje te lopen zo groot als nodig is: hoeveel slaap wil je, wat moet er overbrugd worden. Elke dag anders dus. Wel een vervelend tijdstip rondom het avondeten met de peuter, maar dat is dan maar even zo. Alles voor het creëeren van het ritme😅 En dus ook wakker maken in de kinderwagen om goed uit te komen qua naar bed gaan 's avonds. Hopelijk heb je (of ook anderen) er wat aan! En vraag gerust hoor! Succes!

3 maanden geleden

Reactie op Rissje89

Hoi! Hier een mama met twee kindjes die zich bij nr1 heel erg in slapen e ...
Zou je dan wel wakker maken en dan in de kinderwagen gaan wandelen oid? Maar dan slaapt ie toch ook weer zou ik denken? Vandaag geprobeerd wakker te maken na 1,5 uur omdat hij weer om 16.45 in diepe slaap viel na de fles. Maar dat was meer drama.dan nuttig, heel veel huilen en wegdommelen dus toen maar snel gelaten. Nu ligt hij dus al heeeerlijk te slapen en vraag ik me af hoe laat we morgenochtend opstaan 🙃

3 maanden geleden

Reactie op Rissje89

Hoi! Hier een mama met twee kindjes die zich bij nr1 heel erg in slapen e ...
Hahaha. Ik herken dit zo erg 😅 Heb je ook 100 slaapcoaches op insta gevolgd? Ik vind het fijn zoveel kennis, maar wordt er ook wel moe van. Vooral al die verschillende adviezen. Vandaag heb ik de stelregel "alles na 18u is bedtijd" maar gehanteerd want madame had weer maar halve uurtjes/45min dutjes gedaan over de dag. We kwamen om 18.15u uit voor een voeding, dus toen maar gewoon naar bed gebracht voor de nacht. Dat is tot nu toe goed gegaan op een paar keer een speen geven na.

3 maanden geleden

Reactie op Liene91

Zou je dan wel wakker maken en dan in de kinderwagen gaan wandelen oid? Maa ...
In de situatie die jij beschrijft zou ik ervoor kiezen om hem bijv lekker een half uurtje bij je te laten slapen en dan wakker maken. Lukt dat niet meteen even luier verschonen. Kost wel even aantal dagen waarschijnlijk om hem in een ander avondritme te krijgen. En hij zal het inderdaad niet zo leuk vinden wakker gemaakt te worden. Dat vinden wij ook niet als we net aan onze nacht zijn begonnen😅 Mbt kinderwagen: die zet ik in als het eind van de middag tijd is voor een slaapje (obv wakkertijd). Dan leg ik haar niet voor 15-30 min in bed maar gaat één van ons wandelen.

3 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Hahaha. Ik herken dit zo erg 😅 Heb je ook 100 slaapcoaches op insta gevolg ...
Haha ja verschrikkelijk he al die verschillende info😅 Ik ben uiteindelijk voor het volgen van slaaptipsvoorbabys gegaan en heb toen ook hun slaapgids aangeschaft. Toen ook vet gefrustreerd want: - baby valt niet zelf in slaap - baby kan geen slaapcyclussen koppelen overdag - baby slaapt niet in eigen bedje overdag - ritme zoals beschreven in de slaapgids pasten niet binnen het kdv ritme Dus ik dacht: dat komt nooit meer goed met slapen🤣 Guess what: hartstikke goed gekomen met die jongen (wel ELKE slaapregressie meegepakt😵‍💫) Alle punten hierboven, totaal losgelaten met de tweede. Zij is overigens wel veel makkelijker qua slaap merk ik nu al (of komt dat dan toch door mezelf🤫)

3 maanden geleden

Reactie op Rissje89

Haha ja verschrikkelijk he al die verschillende info😅 Ik ben uiteindelijk ...
Hahahah ik heb die ook toentertijd gekocht 😂😂 Maar vond hem veeel te heftig achteraf. Die deelvoedingen.... Ik snap het idee, maar kom op 😅 Het kan ook te ver gaan. En hier kwam het gelukkig ook helemaal goed met de 1e! Super goede slaper geworden alleen wel vooral in bed met weinig geluid en donker. Maar dan slaapt ze als een engel. We hopen dat onze baby het trucje ook snel door heeft. Wij hoopten op een iets flexibelere slaper, maar ook deze meid slaapt het liefst in d'r bed met niet teveel lawaai en in het donker 😂 zullen het zusjes zijn? 😂 Maarrrr hopelijk ook met hetzelfde resultaat! Fijn dat het bij jullie goed gaat!!

3 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Hahahah ik heb die ook toentertijd gekocht 😂😂 Maar vond hem veeel te heft ...
Whaha das toevallig! Die voedingen doe ik inderdaad niets mee, ging mij toen vooral om de slaaptips en slaapschema's. Volgens mij ook pas gekocht toen m'n zoontje al 4 of 5 maanden oud was dus toen waren die deelvoedingen al niet meer aan de orde. Hartstikke goed toch dat je meiden lekker in hun bedje slapen;) Mijn zoontje heeft vier maanden lang overdag bij mij geslapen, ik werd echt knettergek toen🫨