Hoi lieve mama's
Onze kleine man van nu 11 weken valt steeds vroeger op de avond in slaap. Voor de 2e sprong sliep hij overdag mooie slaapjes van 1,5 -,5 uur overdag. Dat veranderde naar 45 minuten voor alle slaapjes, nu ondertussen 30 minuten.
Op zich niet erg, hoewel ik liever heb dat hij langer en goed diep slaapt. Maar in de avond verschuift hij zijn slaaptijd ook, naar vroeger. Voorheen viel hij in slaap rond 19_19.30 toen hadden we nog niet echt een slaaproutine maar ondertussen is hij soms om 17uur al aan zijn nacht begonnen en slaapt dan door tot 22 uur om vervolgens nog 1 lange ruk tot 3 uur te maken en dan a 3 uur de dag te starten
We heven hem voeding op verzoek, maar proberen de dag wel te starten om 7uur met een fles, luier en schone kleding. Het afsluiten van de dag lukt dus heel vaak niet op de gewenste tijd van ongeveer 19uur ( wat voor mijn part ook 20 uur of later mag zijn). Dan doen we de slaaproutine luier/ slaapzak, gordijnen dicht, flesje, muziek doosje maar op moment dat hij wakker wordt.
Wat zou jullie advies zijn? Wakker maken rond 18uur? Om vervolgens wat te doen? Geen idee of ik hem dan weer zijn wakkertijd kan laten aanhouden. Ovwrdag is dat (voor de 3e sprong) zo'n 75minuten, nu dus heel wisselend en door de kortere slaapjes soms ook kortere wakkertijd
Kortom ik snap er niets van en weet niet zo goed wat te doen, hem volgen ? Maar gaat hij dan niet helemaal omkeren en steeds vroeger de nacht in? Ik hoor graag jullie gedachten hierover..
Liefs,
En voor de eerste keer moeder