Hopelijk heeft iemand DE tip….
Onze kleine man heeft vanaf de geboorte 3 a 4 keer ontlasting per dag gehad, maar na 8 dagen werd hij opgenomen met het enterovirus.. Daar 3 verschillende soorten antibiotica gekregen en na 4 dagen mocht hij terug naar huis. Eenmaal thuis werd de ontlasting nog maar 1 keer per dag, en nu sinds 2 weken niks meer… Na 3 dagen geen ontlasting aan de bel getrokken, en de tip gekregen om olijfolie toe te voegen aan de fles, 10 ml extra water of even prikken met een thermometer. Dit wist ik nog van de eerste en aangegeven dit allemaal geprobeerd te hebben. Vervolgens hebben wij dus lactulose gekregen, na 1 week kwam hier 1 poepluier van. Maar daarna weer 4 dagen niks.. uit eindelijk na alle opties een klysma gekregen, en deze zou na 10 minuten moeten werken. Hier kwam een kleine poepluier uit, maar nu weer 4 dagen verder is er niks meer gebeurd…
Dokter gebeld en die gaat overleggen met de kinderarts, maar omdat we door alle opties zijn komen ze maandag pas bij ons terug… als je zijn buik aanraakt (sinds terugkomst ziekenhuis) kruipt hij helemaal in elkaar, lijkt wel van de pijn… Verder lijkt hij er geen last van te hebben, maar moeten zijn darmen toch weer gaan werken.
Iemand hier die misschien een tip heeft?
Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet van mezelf als ik even niet kan dat dit ook niet prettig voelt.