42 Reacties
10 dagen geleden
Reactie op Mimi94
Dat moet wel kunnen worden aangetoond. Zonder iets zwart op wit te hebben k ...
Ik begrijp je overweging hoor. Van als ik bij hem wegga en als het niet aan te tonen is dan moet ik een bezoekersregeling accepteren en dan is m'n kind eigenlijk in nog meer gevaar. Maar dat is niet helemaal zo. Ik ken toevallig iemand in een vergelijkbare situatie.. De whatsapp berichten en talloze telefoontjes die de moeder maakte terwijl ze naar huis racete zijn genoeg bewijs voor een rechter om de bezoekersregeling sterk te beperken of zelfs helemaal niet toe te laten. Zodra een vader deze gebeurtenissen niet ontkent of probeert het te nuanceren (direct voor de rechter of bijv in de whatsapp) is dat al genoeg bewijs dat het gebeurt is en dat het kind bij deze persoon dus niet veilig is. Het is dus wel aan te raden om nu alvast even de whatsapp na te lezen, datums op te schrijven e.d. Een rechter zal de veiligheid van het kind boven alles laten gaan, zelfs bij twijfel..
Vaak gaat de vader dan andere tactieken proberen. "Voor de welzijn van ons kind is het belangrijk dat we op zo vriendelijk mogelijke manier gaan scheiden dus dmv mediation / gezamenlijke advocaat e.d." Dat komt omdat de vader inmiddels wel een jurist gesproken heeft en dondersgoed weet dat hij tegen jou geen schijn van kans maakt voor een rechter. Ja dat klinkt kei en keihard. Maar je kan beter in de situatie zitten dat je meer bezoek toelaat omdat het bijvoorbeeld heel goed gaat met je ex dan dat je ertoe gedwongen wordt door een uitspraak van een rechter. Je hebt nu gezien dat hij bereid is je kind 2 uur te laten huilen als je meekijkt, wat gebeurt er als je er straks misschien niet bij bent en niet mee kan kijken? Aan degene die de vraag gesteld heeft: houd er wel rekening mee dat je nu in een situatie komt waarin je je eigenlijk 24 uur per dag zorgen maakt om je kind en daarnaast 32 uur werkt. Als jij opbrandt heeft je kind niemand meer. Wat je ook besluit te doen, zorg dat je kind tijdens je werk veilig is en jij je die uren iig enigsinds kan ontspannen. Kinderopvang zou echt geen slechte optie zijn lijkt me. Daar is die vriendin van mij ook tegenaan gelopen: je brand binnen een paar maanden volledig op anders. Ik hoop echt voor je dat hij zijn wegen keert, dat zou uiteraard de beste optie zijn, maar het is goed om na te gaan denken over plan B.
9 dagen geleden
Jeetje wat heftig en wat moet dit moeilijk voor je zijn! Hoe lastig misschien ook met werk, je kind staat op #1 en ik neem aan dat als je de situatie met een vertrouwenspersoon of personeelszaken bespreekt ze er echt wel begrip voor hebben om thuis te werken/ziek te melden. Zie het als zorgverlof, eigenlijk heb je geen keuze… zijn gedrag is echt niet oké, niet naar jou maar al helemaal niet naar zo’n hulpeloos kleintje. herken je dit gedrag van je man als iets dat altijd zo was maar nu veel meer zichtbaar door de kleine erbij of is het sinds kort? Als het sinds kort is, is misschien relatietherapie een optie of gezinscoach. Scheiden is wel heel rigoureus, terwijl het misschien gewoon op te lossen is. Misschien wel goed om voor jezelf een ‘dossier’ op te bouwen dat mocht alles escaleren je dan veel hebt vastgelegd om sterk te staan.
Heel veel sterkte met deze moeilijke situatie! ❤️