26 Reacties
2 maanden geleden
Heb je vriendinnen met kinderen of mensen in je omgeving waar je naartoe kan gaan? Of evt iets leuks zoals baby zwemmen dan krijg je ook weer meer een band met je zoontje.. baby massage cursus volgen dat soort dingen. En denk dat het belangrijk is om ook leuke dingen voor jezelf te gaan doen. Ik ben zelf begonnen als eerst een hele lekkere massage te nemen, ben een dagje naar de sauna gegaan en doe leuke dingen met vriendinnen en plan dat ook echt in. Merk dat ik een heel ander mens ben dan en dat het me heel goed doet om dan even voor een paar uurtjes iets anders te doen als mama zijn. Qua thuis dat je de uren wegkijkt daar heb ik geen tips voor want voor mij is het juist tegen over gestelde en is de dag zo weer om en vliegt het voorbij en had ik nog veel meer willen doen waar ik niet aan toe kom. Begin ‘s ochtends met ochtendritueel even in de box en dan alles klaar zetten om te voeden en voor mezelf om iets te eten, daarna ga ik hem klaarmaken en even iets actiefs doen boekje voor z’n neus houden met felle kleurtjes of lekker brabbelen met hem. Dan is het weer tijd voor volgende voeding en daarvoor of erna maak ik mezelf klaar. Na de 2e voeding ga ik elke dag naar buiten of het is een wandeling of naar de markt of naar vriendinnen of naar me mams. Dan heb k altijd een flesje afgekolfd bij me voor als k langer de deur uit ben. Daarna is het alweer einde middag en ga ik richting huis en dan deel ik alles weer met me vriend en ga ik eten maken en voor ik het weet is het alweer tijd om naar bed te gaan met hem. Overigens ben ik ook veel aan lezen op internet over alles.. hoop dat je je weg gaat vinden en het is ook normaal dat je je zo voelt. 9 maanden op en 9 maanden af is echt zo ❤️
2 maanden geleden
Heel herkenbaar! Ik geniet en heb het naar m’n zin met mn meisje, alleen soms mis ik het “echte leven” wel ook.
Voor je gevoel gaat alles verder, en thuis blijf je een beetje hangen in die baby bubbel.
De laatste weken zijn de oma’s hier alvast hun oppasdagen aan het gebruiken, zodat zij er alvast aan kunnen wennen voor straks, en ik nu nog even tijd voor mijzelf heb en wat kan doen. Misschien is dat ook iets voor je?
Merk dat ik na zo middag of dagje echt wel weer opgeladen ben, en mezelf weer soort van even terug heb gevonden.
Ook gaat onze kleine meid aankomend weekend voor het eerst logeren bij opa en oma, zodat wij een weekend voor onszelf hebben. Merk ook, dat wanneer ik weet dat er wat aan komt qua activiteiten het allemaal net wat makkelijker is vol te houden 😂
Ik begin over 2 weken weer met werken, en omg ik kan echt niet wachten ook 🙈😂
2 maanden geleden
Ah, ik herken je gevoel wel een beetje hoor. Vooral het niet weten hoe je dag eruit ziet, of je kindje een beetje goed gemutst is die dag of dat het een kleine draak gaat zijn of dat je gewoon alles moet plannen.
Ik was/ben echt een controlfreak en vind het heel lastig om met de flow mee te gaan. Het liefst weet ik al wat ik volgend jaar rond deze tijd aan het doen ben, bij wijze van. Maar juist ons kindje leert mij om gewoon met de dag te leven en te zien wat de dag ons brengt. En ik moet zeggen dat dat steeds beter gaat.
Ik heb nu voor mezelf in ieder geval als doel om iets van beweging te doen. Als mijn vriend thuis is, ga ik zelf sporten of zwemmen en als hij aan het werk is zorg ik dat ik 5 kilometer wandel.
Ik heb ook allemaal leuke dingen gepland staan, dat is ook fijn, want dan heb je dingen om naar uit te kijken. Zo ben ik afgelopen weekend naar Lowlands geweest en ga ik over een paar weken een weekendje weg met mijn beste vriendin. Ik probeer echt te zorgen dat ik niet alleen moeder ben maar ook nog de oude ik.
Wat betreft de dagen doorkomen, ik geniet er juist extra van als die kleine even slaapt en ik even m’n ding kan doen. Ik ga dan lekker koken, lezen, puzzelen maar kan me ook top vermaken met MAFS of Love is Blind ofzo 😜. Wat vind je leuk om te doen? Misschien kun je je als doel stellen dat je elke dag/week iets nieuws probeert. Of dat nou klein is of groot. Bijvoorbeeld een nieuw recept, babyzwemmen, haken, mediteren, noem maar op.
Het moederschap is niet niks. Je moet je weg weer even vinden als mens en jezelf op een nieuwe manier ontdekken. Ik probeer het te zien als een mooie nieuwe uitdaging maar heb ook zeker wel eens mindere dagen. Komt echt goed 😘
2 maanden geleden
Wat zijn jullie lief. En fijn dat het ook herkenbaar is!
Volgende week gaat onze zoon inderdaad naar oma een dag(deel) zodat wij even tijd met z’n tweetjes hebben.
En ik geniet ook volop van hem hoor. Ik denk dat ik nog steeds heel erg aan het nieuwe leven moet wennen. Uitproberen vind ik mega spannend, bijv babyzwemmen. Wil het heel graag maar zie alleen maar beren op de weg.
2 maanden geleden
Reactie op aardbeitje4
Ah, ik herken je gevoel wel een beetje hoor. Vooral het niet weten hoe je d ...
Dit klinkt alsof we qua karakter hetzelfde zijn! Hoe heb jij het loslaten / go with the flow gedaan? Ik wil het zo graag! 😊
2 maanden geleden
Wat ik ook erg lastig vind is hem laten slapen in de wandelwagen. Hij slaapt het beste in bedje, maar als hij ook in de kinderwagen zou slapen, kan ik er ook meer op uit.
Hebben jullie tips om dat misschien meer te oefenen? Hoe moet ik dat aanpakken?
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Dit klinkt alsof we qua karakter hetzelfde zijn! Hoe heb jij het loslaten / ...
Nou, dat was voor mij ook lastig, maar ik had al snel door dat je zeker de eerste maanden de baby moet volgen qua ritme. Het heeft die eerste tijd nog geen zin om een ritme te proberen aan te brengen want dat hebben baby’s gewoon nog niet. Dus gewoon erbij neerleggen dat je niet weet hoe je dag loopt, wanneer de volgende voeding is en hoe lang zijn slaapje is. Je hebt er geen/weinig invloed op dus je erover drukmaken heeft weinig zin 😊 Maar was voor mij ook een grote les hoor!
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Wat ik ook erg lastig vind is hem laten slapen in de wandelwagen. Hij slaap ...
Is het erg als hij niet slaapt in de wagen? Of is hij dan wel gewoon gezellig wakker? Of is hij dan aan het miepen en jengelen?
Ligt een beetje aan de situatie natuurlijk maar die van ons vindt het heerlijk in de wagen. Verder leggen wij hem erin als hij voldaan is, dus lekker heeft gegeten en een schone luier heeft. Nemen altijd een speentje mee voor de zekerheid om hem te sussen als het nodig is.
2 maanden geleden
Ik had van te voren al het idee dat ik me zo zou gaan voelen als jij beschrijft (wat ook na 2 weken gebeurde). Veel mensen weten niet dat je vanuit het UWV na zes weken weer mag gaan werken met behoud van je restant bevallingsverlof dat je dan kun uitsmeren. Uiteraard moet je werkgever hiermee akkoord gaan. Ik ben na zes weken weer twee dagen per week gaan werken waarop mijn man ouderschapsverlof opneemt. Dit zorgt voor mij voor de ideale balans tussen dagen thuis zorgen voor ons kindje en werk en het zorgt er ook voor dat opvang pas maand later nodig is. Ik geniet zo juist wel van de dagen thuis.
Is het nog een idee om dit aan je werkgever te vragen? Voor het laatste deel van je verlof? Als je ook oppas voor je kindje kan regelen natuurlijk.
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Wat ik ook erg lastig vind is hem laten slapen in de wandelwagen. Hij slaap ...
Hier vond het het in het begin lastig. En nu.. slaapt hij overdag beter in de wagen buiten dan thuis. Gewoon elke dag blijven gaan en hij wende er snel aan. Wel heb ik altijd iets voor de wagen om lichtprikkels/zonlicht/wind tegen te houden, anders slaapt hij wel onrustig in de wagen. Verder een sleepytroll aan de wagen hangen die in de winkel bijvoorbeeld aanzet zodat ik even rustig kan kijken of als ik thuis kom en hij slaapt nog dan kan ik gewoon even op de bank zitten terwijl de wagen beweegt en hij dus nog even zn slaapje af kan maken
2 maanden geleden
Reactie op Fleur0206
Ik had van te voren al het idee dat ik me zo zou gaan voelen als jij beschr ...
Oh dat wist ik niet! Dank voor de tip. Maar tot eind september moet nu wel lukken denk ik..
2 maanden geleden
Reactie op aj205a
Heb je fijne vriendinnen? Het is zo waardevol om met andere vrouwen ook in ...
Echt een vriendinnenkring heb ik helaas niet. Wel een beste vriendin, maar zij heeft nog geen kinderen. Merk toch dat zij er san toch niet zo goed over mee kan praten ofzo. Heel logisch ook wel!
Fijn om te horen dat het “normaal” is. Hoop wel dat ik snel m’n nieuwe “ik” vind!
2 maanden geleden
Reactie op aardbeitje4
Is het erg als hij niet slaapt in de wagen? Of is hij dan wel gewoon gezell ...
Tijdens zijn wakkertijd is hij wel tevreden in de wagen hoor, maar het gaat erom als we nog weg zijn en het is zijn bedtijd. Laatst wel geprobeerd om slaapzakje aan te doen en white noise, maar hij bleef huilen.
Ga het vanmiddag denk ik nog wel een keer proberen bij zijn laatste dutje. Dat is drie weken geleden wel gelukt!
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Echt een vriendinnenkring heb ik helaas niet. Wel een beste vriendin, maar ...
Ik weet niet of je er behoefte aan hebt, of dat je juist dingen voor jezelf wil doen, maar zijn altijd best leuke moeder dingen te doen. Ik had laatst bijvoorbeeld via instagram de oproep gezien om bij mij in de buurt met moeders en kinderen te meeten. Super leuke vrouwen ontmoet en nh zitten we in een app groep
2 maanden geleden
Het is weer even een dag dat ik denk “oké het is 12.30 uur” en wat ga ik verder doen?
Vanmiddag wil ik onze zoon buiten op het speelkleed laten spelen. Uiteraard in de schaduw onder de parasol, zodat ik zelf ook even naar buiten kan.
Ik wil wel gaan babyzwemmen met hem, maar zie ook beren op de weg. Het is van 09.15 tot 10.00 uur. Precies dat hij normaal slaapt.
Hoe doen jullie dat dan met slapen?
2 maanden geleden
Herkenbaar! Aanpassen aan de baby of moet de baby soms ook eens aanpassen aan jou? Ik zou zeggen, vind daar een goede balans in. Als ik thuis ben en er niets op de planning staat, pas ik me volledig aan op de baby en laat ik alles los. Wil ik toch eens de stad in, op visite of even naar de winkel? Dan past onze baby zich maar even aan! En dat gaat super goed.
2 maanden geleden
Reactie op greenriri
Herkenbaar! Aanpassen aan de baby of moet de baby soms ook eens aanpassen a ...
Maar hoe doe je dat dan met slaapjes? In de kinderwagen? Of later? Zit je dan niet met een huilend kind?
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Maar hoe doe je dat dan met slaapjes? In de kinderwagen? Of later? Zit je d ...
Lekker in de wagen bij mij. Ik zit elke dag wel op het terras met een vriendin en de kleine. Als ze gaat miepen neem ik haar even bij me.